Friso comfort lichter verteerbaar?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door guppie81, 16 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn zoon krijgt sinds een week of 5 Friso comfort en doet het daar goed op. Wel valt mij op dat hij 19 van de 20 keer geen 4 uur tussen de voedingen kan laten. Hij wordt eerder wakker dan een week of 2 terug en lijkt ook niet tevreden na de fles. Vandaag ging hij zelfs 2 keer huilen toen de fles op was. Hij zit al op zijn maximum, dus ophogen kan niet meer. (eerder sliep hij van voeding tot voeding 3,5 uur, dat lukt nu niet meer. In slaap vallen lukt ook minder goed, wellicht te vermoeid?)

Is deze voeding lichter verteerbaar? Mijn dochter is ook rond deze leeftijd op Friso extra overgestapt, zou dit wellicht een meer verzadigd gevoel geven?
    Ik geef de comfort ivm spugen en krampjes, al heb ik het idee dat we de krampjes wel gehad hebben. Spugen blijft wel, maar dat is evt op te lossen met nutriton.

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

De Friso Comfort 1 is niet lichter verteerbaar dan de Friso Standaard 1. Als jullie al 1 liter voeding per dag geven kan het inderdaad helpen om te gaan mengen met Friso Extra 1. Ook kan het helpen om eens te kijken naar het drinktempo. Je zoontje zou ongeveer 15-20 minuten over zijn flesje mogen drinken, dan raakt hij goed verzadigd. Succes!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina