Ouder dan 6 maanden en nog steeds een nachtvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Be Happy, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Lang getwijfeld of ik dit topic moest openen, maar ik zoek eigenlijk lotgenoten. Zal toch wel niet de enige zijn die 's nachts nog voeding geeft aan haar kindje?

Ik geef hoofdzakelijk borstvoeding (de middagfles is inmiddels vervangen door de fles.)

Aiden heeft 's nachts nog steeds 1x honger. Echt honger, want hij drinkt een hele borst leeg. Ook krijgt hij 's avonds nog twee keer voeding (bij het naar bed gaan om 18.00 uur en nog een keer om 22.00 uur.)

Krijg commentaar van mijn moeder en anderen. Krijg steeds te horen: "slaapt hij nog steeds niet door?" Ik word daar enorm onzeker van.
    Doe ik iets verkeerd? Is het wel goed dat hij nog zo vaak borstvoeding krijgt?

Wie heeft er ook nog steeds onderbroken nachten?

2. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    pffff bij ons heeft dat zelf tot een jaar geduurd! ik heb op een gegeven moment gewoon niet meer gegeven en toen na eerst krijsen begon hij toch weer door te slapen maar ons moppie wordt nog steeds wakker 's nachts al geven we niks meer...hij slaapt nog steeds niet door hoor! is een fabeltje dat een kindje door moet slapen. ik was als 4 jarige ook nog wel eens wakker 's nachts...lekker doen wat goedvoelt en wat je kindje nodig heeft. tenzij jij er echt vanaf wil!

3. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Onze knul heeft tot 10 a 11 maanden nog een nachtfles gehad.
    Tussen 12 en 1 's nachts dronk hij een fles tot op de laatste druppel leeg en sliep daarna lekker verder.
    Wij werden er best onzeker van en probeerde hem zonder fles te laten slapen.
    (ook de opmerkingen uit de omgeving ;))
    Maar als hij geen fles kreeg sliep hij niet... en dan sliep niemand!
    Dus de opmerkingen aan de kant geschoven en geluisterd naar ons kind... en die had gewoon honger!

Tegen de tijd dat hij bijna elf maanden was sliep hij steeds vaker door, tot hij helemaal niet meer kwam voor een fles.

Advies... eten geven als hij honger heeft en de omgeving lekker laten kletsen ;)

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Heeeeeeeel normaal! En zelfs gezond voor je kindje, elke paar uur voeding is beter voor de ontwikkeling van oa de hersentjes.

Wel pittig voor jou natuurlijk, maar als je weet dat het normaal is en dat je je kindje er een grote dienst mee bewijst kun je het misschien wat beter accepteren, en dat maakt een boel uit.

Na de eerste verjaardag van ons meisje zijn we eens af en toe begonnen de nachtvoedingen af te wennen, met succes op zich, ze kon toen qua voeding wel zonder. Maar nog steeds als ze ziek is of er is iets anders, wil ze graag drinken 's nachts.

5. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn zoontje krijgt zelfs nog 2 nachtvoedingen. 1 rond 11 uur en 1 als hij wakker wordt (meestal vanaf een uur of 3). Hij lijkt dan echt honger te hebben. Ik vind het lastig om dit af te bouwen, het is tot nu toe nog niet gelukt. Helaas is hij ook een enorm slechte slaper, dus eerst maar goed slapen voor we echt actief gaan afbouwen.

6. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Ja, hier ook.
    Bij ziekte toch weer 's nachts een fles willen.
    Maar het was ook bij nieuwe ontwikkelingen (bijv. kruipen, lopen, enz) de week ervoor ook weer 's nachts honger.
    Alsof hij extra energie nodig had of zo.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Elin is nu 6 maanden en een week en heeft nog twee nachtvoedingen.Je bent dus niet de enige !

8. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook nog steeds nachtvoedingen, erg vermoeiend!
    schema is meestal: 1800, 2200, 0130, 0400, 0700
    Soms als ik geluk heb, schuift alles iets op en vervalt er een voeding, maar meestal niet.

9. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Hier sliep ze meteen door.

Tot vorige maand ze tandjes kreeg. Nu heeft een grote sprong. Ik voed tussen 8 en 8 wel 5 keer!

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Oef, gelukkig maar!

Ik word een beetje zat van dat commentaar steeds namelijk.

"Hij moet toch zo langzamerhand wel doorslapen."
    "Hij moet toch eens zonder voeding kunnen 's nachts."
    "Jullie sliepen op die leeftijd al door zonder voeding van 19.00 uur tot 07.00 uur."

Iedere keer weer die vraag als ik bij mijn ouders kom

Zucht....

Maar zoals jullie al aangeven: gewoon doen wat goed voelt. En voor mij voelt het goed als ik hem een voeding geef 's nachts als hij aangeeft honger te hebben. Het zit mij niet lekker als ons kereltje 's nachts wakker ligt/ligt te brullen van de honger en daardoor niet meer in slaap kan vallen. Afgelopen nacht heb ik eens langer gewacht wat er zou gebeuren. Nou het was eerst brabbelen/mopperen. Toen jengelen. Toen brullen en toen was het voor mij klaar. Dan maar een voeding. Daarna slaapt hij tenminste weer. En ik/wij ook!

11. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Hier ook hoor!
    Dion is nu bijna 9 maanden, maar komt gerust nog een keer of 4 in de nacht voor een voeding.
    Af en toe baal ik er wel een beetje van hoor, want het lijkt me zo heerlijk om weer eens een hele nacht ononderbroken te kunnen slapen.
    Maar ik laat Dion toch echt niet brullen van de (mama)honger terwijl het voor mij binnen 5 minuten op te lossen is.

Ik heb het me wel makkelijk gemaakt, hoor, zijn ledikantje staat naast mijn bed, dus ik hoef hem er alleen maar uit te hengelen en na de voeding weer terug te leggen ( of niet :D)

Maar ik krijg ook al die opmerkingen. Het blijkbaar heel erg belangrijk dat je kind 's nachts zo snel mogelijk doorslaapt.
    Ach, het lukt vast wel voordat hij 16 is toch? (en tegen die tijd pakt hij zelf wel een glas melk uit de koelkast!! ;))

12. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Lekker laten kletsen hoor! Hier ook nog tot ruim een jaar rond 4 uur een fles. Nu alleen nog bij ziekte, tandjes enz. Ook nu is hij er nog vroeg bij... Rond half 7...

13. mama nel

mama nel Lid

29 mei 2008
    63
    0
    0
    mama
    mijn kleinste mannetje is 6 maanden en krijgt ook nog een voeding 's nachts..
    hem laten huilen ga ik gewoon echt niet doen.. dus als hij een voeding wil krijgt hij die van mij.. wat er al gezegd word het komt vanzelf goed..

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier tot voor kort. Nu 5 nachten volledig doorgeslapen dus het lijkt hier te komen.
    Accepteren is het halve werk en je vooral niks aantrekken van de omgeving.
    Ik ben blij dat ik het voor mn kind heb kunnen doen en nu kan ze blijkbaar rustig doorslapen zonder mij of mn borst.

15. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als je de vraag krijgt: slaapt hij/zij al door? En je bent daar flauw van dan kun je toch prima antwoorden met "ja!"? Dat doet die van mij namelijk ook, tussen de voedingen door :D (ruim 9 maand en na de voeding van 23.00 komt ze nog rustig 3x in de nacht).

Heel gezond, heel goed voor de ontwikkeling!

16. Karoke

Karoke Niet meer actief

Ach, ik zit net tegen mijn man te vertellen dat ik het zo'n vooruitgang vind dat ons ventje de laatste tijd nog maar twee keer per nacht wakker wordt en een voeding wilt. ;) Hier is het niet uitzonderlijk als hij er nog een stuk of 4 wilt, hij heeft nog maar ooit 1 nacht doorgeslapen in zijn leventje. :)

17. NandaK

NandaK Actief lid

28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook, 7 maanden en komt na dr avondfles van 19:00 meestal weer om 23:00 en rond 3:00. Ben nu net gestopt met bv, maar zit er nu mee dat ze dus 6 flessen krijgt in totaal, dus 6x6 scheppen = 36. Ik heb weleens gehoord dat ze er niet meer dan 30 mogen hebben ivm zout en de nieren. Weet iemand meer hierover?
    Die van 3:00 krijg ik vaak nog getoost met afbouwmelk, want als ze dan een fles drinkt heeft ze sochtends geen honger, het lijkt wel of haar ritme doorgeschoven is soms.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zo veel drinkt ze toch niet?
    Oma's, tantes en mensen met oudere kinderen hebben op dit punt vaak een erg slecht geheugen. Als je die zou moeten geloven sliepen wij toen we baby waren allemaal met 6 weken door, waren we met 14 maanden zindelijk, ruimden we altijd onze kamer op en kenden wel toen we 8 waren alle tafels van 1-12 uit ons hoofd.
    Selectief herinneren noem je dat.

19. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Hahaha, herkenbaar ja! :D

Mijn dochter is tot haar 11 maanden minstens 3 keer per nacht wakker geworden voor een voeding. Daarna is ze sporadisch eens door gaan slapen. Nu heeft ze giga veel last van tanden/kiezen en verkouden enzo, dan komt ze weer voor (meerdere) voedingen. Gaat vanzelf wel weer over.
    Zolang je er zelf geen moeite mee hebt moet je je van anderen niks aantrekken. Ik benoem het tegen de meeste mensen niet eens meer.

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik moet een beetje lachen om het "nog steeds". Bewaar dat maar voor >2 jaar!:D

Deel Deze Pagina