Advies schema bij 6,5 maand

Discussie in 'Voeding' gestart door kersenflap, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Ons kindje is 6,5 maand oud en eet al best behoorlijk ik wil alleen wat tips hebben met betrekking tot voedsel en schema

Nu is het scheme 6.00 bv
    9.00 fruit
    12-13 boterham met dunne boter sommige stukjes dun laagje jam of appelstroop ook smeerkaas en smeerworst worden er tussedoor gedaan
    dan ook een flesje 150/5
    15.30 fles 180/6
    17.30 warme hap
    19.15 bv

Op zich gaat dit heel goed warm eten zit er nog niet echt in madam is behoorlijk kieskeurig. korstjes brood dat door dingen doet ze niets mee net als met stukjes groente hebben we geprobeerd in de hoop dat ze dan wat beter gaan eten maar helaas ze doet er niets meer gooit het alleen op de grond, (waar de hond inmiddels maar wat graag verblijft)

Over de hele dag genomen drinkt ze slokjes water uit een rietjesbeker, dit zijn echt enkele slokjes bij het fruit of na het warme eten.

Is dit zo iets wat kan ik doen dat ze hopelijk wat beter gaat eten in de avonden.

Op zich slaapt ze goed, maar rommelt heel erg veel in de avonden en nachten dit is geen honger wel heeft ze last van tandjes, in korte tijd heel veel doorgekomen en ben bang dat dat nog even doorgaat.

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik vind het vrij weinig drinken juist, maar dat zal aan mij liggen.. Hier met 6 maand pas begonnen en met een maand 0f 9-10 begonnen ze goed te eten. Het is echt nog oefenen nu het, BIJvoeding. Hoe krijgt ze het warme eten nu dan?

Misschien zit ze ook te 'vol' omdat ze steeds slokjes tussendoor drinkt?

En als ze tanden krijgen lukt het eten soms ook niet goed, dus ook dat kan het zijn!

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Je bent de borstvoeding aan het afbouwen ? (Aangezien je nu maar 2 x borstvoeding per dag geeft).
    Ik zou de slokjes nog achterwege laten en een voeding extra doen :)
    Bijvoorbeeld na het fruit, voor haar slaapje.

4. IngeK1985

IngeK1985 Lid

27 jun 2013
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier het volgende schema:

8 uur fles 180/6
    9.45 uur fruit
    12 uur fles 180/6
    15 uur water of thee + soms een 1/2 liga koekje/soepstengel
    16.30 uur warme hap
    20 uur fles 210/7

De flessen worden gemaakt met opvolgmelk.
    Sinds 1 week heb ik de fles van 16 uur laten vallen, omdat ze anders geen warme hap at. Ze zat blijkbaar te vol. Nu eet ze erg goed!

5. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Ik geef bewust maar 2 x bv per dag en ze is hier heel tevreden mee, meer melk hoeft niet om en nabij de 700 is voldoende daar zit ze ruim aan, en ze slaapt goed dus honger heeft ze niet.

Sinds 2 dagen heb ik het een en ander omgegooid en dat gaat wat beter ze krijgt nu om 11 uur een flesje en om 12 uur een boterham beide eet en drinkt ze naar smaak op nu krijgt ze rond 15 uur weer een flesje waar ze dan echt aan toe is en nu eet ze ineens echt de hoeveelheid van een half potje op.
    Met smaak en kunnen wij ook weer rond 17 uur eten zodat er wat speeltijd over blijft na het eten.

Helaas vers wil ze nog niets van weten gaat ze echt over haar nek, ach iedere keer maar weer proberen

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier is het schema

6:30 fles
    9:30 fruit
    12:30 pap met fles (wordt straks brood) samen 180+6
    15:00 fles
    17:00 warm eten
    19:00 fles en naar bed

Dit schema is zoals de dame het zelf bedacht heeft. 's Morgens slaapt ze meer, 's middags minder dus vandaar zitten de tijden korter op elkaar.

Deel Deze Pagina