Hallo, Op het consultatiebureau zeggen ze dat het prima is, maar ik maak me toch een klein beetje zorgen over de kleine hoeveelheid die ons mannetje binnen krijgt. Hij is momenteel 3 maanden oud en woog 2,5 week terug 5980. Hij krijgt ongeveer 5 flessen op een dag aangeboden, soms 6. Ik bied altijd aan 165 ml, maar meestal drinkt hij maar 130 op hiervan. Op een dag krijgt hij gemiddeld 750 ml binnen. De ene keer iets meer dan de andere keer. Hij plast en poept wel goed, heeft weinig krampjes. We gebruiken jbpm tegen het spugen. Ik vroeg mijzelf af of het zin heeft om iets eerder te beginnen met fruithapjes. Misschien krijgt hij dan in ieder geval wat extra vocht binnen?
Hoi, Met 750 ml krijgt je zoontje voldoende vocht binnen. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Daar zitten ook voldoende voedingsstoffen in. Als je zoontje zo tevreden is en goed groeit is het prima om dit aan te houden. Vaste voeding zoals groente en fruit is tot 6 maanden niet perse nodig. Evt. kun je vanaf 4 maanden hiermee beginnen (kleine hoeveelheden om te proberen), liever niet eerder. Groetjes Angelique
Hallo, Bedankt voor het antwoord. Voor de zekerheid ben ik vanmiddag even op het consultatie bureau wezen wegen. Er was niemand die ik iets kon vragen. Maar mijn zoontje weegt nu 6520. Ik keek er ontzettend van op, maar het is een hele geruststelling. Is dit een goed gewicht voor de leeftijd van 3 maand en 1 week? Groeten Deborah
Hoi, Dat is fijn. Zo te lezen groeit je zoontje goed en is hij tevreden. Specifieke vragen over de groei kan je wel het beste aan het cb vragen. Groetjes Angelique