Dreumes eet ineens heel slecht!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Meis28, Apr 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Mn zoontje van 15 maanden at altijd super goed en ook vrij veel, maar hij wil de laatste dagen ineens bijna niets eten! Hij is wel wat verkouden maar dat gaat nu eigenlijk wel redelijk goed. Hij speelt met zijn eten en slaat het een beetje in het rond. Proeft wel wat maar de helft spuugt hij weer een beetje uit of begint er gewoon mee te klieren. Geen idee waarom hij ineens zo lastig doet! Misschien vermoeidheid maar we gaven hem altijd op dezelfde tijdstippen ongeveer zijn eten.. Ik maak expres waarvan ik weet dat hij het altijd heel lekker vindt maar ook dat niet! Hij heeft nu dus niets gegeten van zn avondeten. Moet ik hem nog wat anders geven? Of gewoon laten gaan

2. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

Feb 10, 2013
    612
    86
    28
    volgens mij is dit meer dan normaal op deze leeftijd een fase.. als hij niet wil dan niet... gaat over...

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,301
    2,570
    113
    Nieuwe fase.
    Wij gaven wele een toetje en verder niets. Maak er vooral geen strijd van

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Werden ze dan niet wakker bij jullie snachts? Gaven jullie dan nog wat extra's oid? Ik maak er idd maar geen gedoe van en haal hem gewoon uit zn stoel (idd wel gewoon toetje gegeven). Maar hij heeft vandaag echt weinig gehad uiteindelijk! Vanmorgen beetje pap, daarna een banaan, vanmiddag heel klein beetje brood en paar mini hapjes vis van ons en net alleen maar wat yoghurt. Terwijl hij normaal echt goed en behoorlijk wat eet.

5. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Gewoon laten gaan geen aandacht aan geven dan gaat het het snelste weer over. Hier werd ze s nachts niet wakker na een dag slecht eten

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,905
    3,933
    113
    Oh hier ook hoor!
    Meneer wil vooral alleen vlees..... En als dat op is mijn vlees... En als dat op is vlees van papa. En als dat op is wijst hij verontwaardigd naar de pannen. Helaas daar waren alleen aardappelen en groente.
    Sommige dingen eet hij wel hoor, spinazie en bloemkool gaan er wel in, maar meestal ook alleen als er óók een stukje vlees op het lepeltje ligt..
    En gebakken aardappelen gaan boven alles. Boontje bekeek hij grondig vandaag, rook er aan, proefde er aan en gooide hem toen verontwaardigd op de grond.
    Bami, macaroni etc eet hij wel weer redelijk.
    En altijd een bakje yoghurt/vla na dus lege maag heeft hij nooit.

Met het lepeltje door zijn bord heen aaien is trouwens ook favoriete bezigheid als de ergste honger gestild is. Of bord omkieperen en dan spelen met wat er op de tafel terecht gekomen is....

Gaat wel weer over!

Ohja hij zegt nog heel weinig maar wat hij zegt gaat over eten, dus het is toch ergens wel belangrijk;)
    Naan (banaan), boe (koek), appoe (appel), sssiiiii (siis, is fries voor kaas) en van de week uit het niets; piets! (Pizza...)

7. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Hihih!!
    Laten jullie je kindjes dan ook eventjes klooien/Spelen met het eten of halen jullie ze dan wel van tafel als je al merkt dat t niets wordt?

8. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Dat is de leeftijd. Heel normaal. Helaas ;)

9. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Een beetje spelen/klooien mag van mij zolang het een beetje netjes etc blijft. Ik bedoel zodra die gaat gooien of het eten uit zijn bakje/van zijn bordje gooit pak ik het af en is het ook gewoon klaar. Jammer jongen volgende ronde beter.

Hier een hele goede eter (misschien zelfs beetje te ;)) tot vorige week. Ineens wilt die geen brood meer (normaal zeker 4 broodjes op een dag , nu nog geen twee happen), fruit waar die dol op is eet die ook amper , in iedergeval stukke minder , avond eten 3 happen , toetje voor de helft etc. Hier is het een combi denk ik mt zijn hoektanden en gewoon minder eetlust krijgen. Ik blijf het aanbieden , hij kan eten wat die wilt en wilt die niet meer prima , gaat die echt gooien met zijn eten is het ook klaar. Maak er absoluut geen strijd van.

Toch hebben we ondanks dat hij altijd goed heeft gegeten wel eens een paar dagen/ weekje gehad dat hij minder tot niet at. Meestal was er achteraf wel iets : tandjes , griep die er aan zat te komen etc. En dat ging ook wel van zelf over. Toch krijgt mijn zoon nu ook wel steeds meer de leeftijd van uitproberen dus ook met eten denk ik ;) en ze hebben natuurlijk iets minder nodig als eerst omdat ze minder hard gaan groeien.

Oh en hier wordt die s nachts niet wakker van de honger dus zal wel goed komen ;)

10. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Het is de leeftijd denk ik. Hier eet ze soms ook 3 stukjes brood en de rest beland op de grond. Dan is het jammer en haal ik het bord weg. Soms eet ze bij mij op schoot dan nog een paar stukjes. Vanmiddag wou ze zelfs geen banaan, terwijl ze daar gek op is. Op dat moment geef ik haar niks anders. Soms geef ik haar op een later tijdstip nog wat. Zo probeer ik het niet te linken aan elkaar. Dat ze niet denkt van: hé, als ik mijn brood niet hoef krijg ik toch nog wel wat anders.

11. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,314
    10,281
    113
    Fases, lekker aan tafel laten zitten en niet teveel aandacht aan besteden. Eet hij wel wat is dat mooi meegenomen. Als wij klaar zijn eten we een toetje(yoghurt/fruit). Hij mag niet eerder van tafel.

Soms ligt hij snachts wakker maar hij krijgt niks te ete . slokje water mag wel.

Share This Page