Hoi, Ik combineer borstvoeding met flesvoeding. De borstvoeding kolf ik volledig. Mijn zoontje is nu bijna 5 weken en weegt ca. 4,3 kilo. Hij krijgt per dag 2 flessen nutrilon en voor de rest borstvoeding. Ik geef hem nu 2 keer per dag 120/4 nutrilon. Op de richtlijn zie ik dat hij nu 150/5 mag hebben. Dit heb ik hem vandaag aangeboden. Van de flessen nutrilon drinkt hij vaak maar 100/110 ml op. Ook van de flesjes met gekolfde melk drinkt hij steeds 100/110 ml. Krijgt hij wel genoeg binnen zo? En wat voor flesje nutrilon kan ik hem het beste geven aangezien hij de flesjes niet leeg drinkt? Groet, E.
Beste Elisa205, Je zoontje is nog vrij jong en kan heel goed zelf aangeven of hij genoeg heeft gehad. (zijn maagje kan waarschijnlijk op dit moment niet meer verdragen) Waarschijnlijk geef je door de borstvoeding vaker een voeding, waardoor je zoontje toch aan de juiste hoeveelheid per dag komt. Zolang je zoontje de fles nog niet leeg drinkt kan je nog flesjes van 120/4 aanbieden. Wanneer je merkt dat hij daar op een gegeven moment niet meer genoeg aan heeft kan je grotere flesjes aanbieden (150/5). Groet, Saskia