11 weken en nog steeds 7 flessen

Discussion in 'Flesvoeding' started by ds85, Dec 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ds85

ds85 Actief lid

Jan 18, 2012
    186
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 11 weken oud en ik ben sinds twee weken overgestapt op flesvoeding.
    Ik was van plan langer borstvoeding te geven, maar hij vroeg wel 8 tot 10 keer per dag en leek dan nog honger te hebben. Nu krijgt hij dus flesvoeding en dit gaat veel beter. Hij is niet meer hongerig en slaapt nu ook door. Mijn probleem is alleen dat hij vaak kleine hoeveelheden drinkt
    Gemiddeld drinkt hij 7 keer per dag 120/4. Voor zijn gewicht zou hij nu op 5 keer 180/6 moeten zitten. Hij blijft wel gewoon in gewicht toenemen, maar ik zou graag weten of er meer moeders hier ervaring mee hebben.
    Misschien ook tips hoe ik hem in minder keren meer kan laten drinken
    Alvast bedankt

2. Hopje

Hopje Actief lid

Jan 7, 2009
    172
    0
    0
    Wauw, je kindje van 11 weken drinkt 7 keer 120 en slaapt door!!
    Dat is toch fantastisch.... waarom anders doen als dit werkt? Hij gaat vanzelf om meer vragen en laat er zelf wel meer tijd tussen laten. Echt, dat gaat vanzelf. Laat hem zelf maar het ritme/tijdstip bepalen. Anders wordt het alleen maar een geworstel waar niemand blij van wordt.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn zoon dronk tot 4,5 maand 7*120/4. Vond dit geen probleem, anders spuugde hij veel te veel of zouden we tijd moeten rekken tussen voedingen. Ik vind 't dan ook niet vreemd, eerder normaal baby gedrag! 180/6 is hier niet mijn streven, dat vind ik zo'n grote hoeveelheid voor een klein kindje!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ohja mijn zoon drinkt nog om 22.30u en om 5u. Dus je bent wel een bofkont! Zo jong al doorslapen, niets aan veranderen denk ik.150/5 komt vanzelf als hij eraan toe is.

5. irm1980

irm1980 Actief lid

Jan 24, 2012
    174
    0
    0
    mijn zoontje 11,5 week oud heeft maar 150/5 4 x en ook die van mij slaapt al vanaf 4 weken door,dus ook hier een grote bofkont

6. ladydd

ladydd Bekend lid

Dec 23, 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochtertje is as vrijdag 7 weken en drinkt nu om
    7.00 150+5 schepjes
    11.00 idem
    15.00 idem
    19.00 idem
    23.00 180+6 schepjes

ze krijgt voeding voor hongerige baby's en die mengen we nog met de standaard!
    en ze weegt 5200gr en is 58 cm

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

8 tot 10 keer aanleggen is met 9 weken niet zo heel veel. En het klinkt alsof je de bekende regeldagen hebt gehad. Je hebt dan wel genoeg voeding, maar je baby gaat om meer vragen en daarom heel veel drinken om de productie te stabiliseren aan zijn vraag. Duurt meestal een paar dagen, dan wordt het weer normaal.

Maar goed, verder zou ik het zo laten als het is, het gaat toch perfect zo? Baby's zijn heel goed in staat om aan te geven wat ze nodig hebben. Hij zal vanzelf meer tijd tussen een voeding laten of vragen om grotere hoeveelheden. Gewoon lekker laten en het hem zelf laten bepalen.

8. ds85

ds85 Actief lid

Jan 18, 2012
    186
    0
    0
    Bedankt voor de reacties. Ik ga dan gewoon lekker zo door..

En nog even over de borstvoeding; die vele keren vragen bleef maar duren (dacht ook eerst dat het regeldagen waren) en daarnaast dronk hij heel onrustig, hij leek wel wat gefrustreerd. Ik vond het op die manier zelf ook niet meer leuk, dus dat heeft ook meegespeeld in de keuze om over te schakelen

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    7 keer drinken op deze leeftijd is heel normaal hoor. Die 5 keer 180/6 is een soort ideaal dat de fabrikant op de verpakking zet, maar voor de meeste kinderen is veel vaker een kleine portie beter. Kijk maar eens naar je zelf, hoe vaak op een dag eet of drink je iets? 7 eet/drinkmomenten zijn normaal voor een mens, maar 5 keer op een dag een grote plens is eigenlijk tegennatuurlijk.

Jammer dat je niet even met je borstvoedingsvragen hier gekomen bent! Want wat je nu beschrijft over hoe hij deed is heel normaal voor een baby, en we hadden je hier voldoende tips kunnen geven om het op te lossen waarschijnlijk.
    Als je het mist, je bent nog maar kort geleden gestopt, dus je kunt nog gewoon relacteren en je kind gedeeltelijk of volledig weer gewoon aan de borst krijgen.

Share This Page