Mijn manneke van 7 weken krijgt de fles spelen dan ff verschonen en daarna de kinderwagen in voor een dutje. Maar standaard wordt hij 1,5 uur voor de voeding weer wakker. Mopperend en nog moe. Geprobeerd hem te laten liggen , ff laten huilen. Of op pakken en weer terug. Hij blijft het doen. Hij krijgt 5x 150/5. En snachts een klein flesje. Hoe kan ik dit het beste aanpakken. Om dit ritme te door breken Gr. Michelle
Maar denk niet dat het echt van de honger is. Aar meer zijn slaap niet na de eerste cyclus kunnen pakken. Zou om de drie uur voeding daarin helpen. Want hij redt het wel die 4 uur
Mijn zoontje heeft dat ook af en toe. Als ik dan zijn speentje geef dan slaapt hij weer binnen 10 sec. Kan zijn dat jouw kindje inderdaad vaker een kleiner flesje wil zodat hij ook vaker kortere slaapjes kan doen. Je zou het eens kunnen proberen.
Hij heeft nu weer de fles gehad om half 3. En ligt er nu weer in. Dus 15:45. Is hij 1 uur en 15 min wakker geweest. Dus wacht weer af. Heeeel soms dan slaapt hij wel 2 à 2,5 uur achter elkaar. Snachts doet hij het goed. Slaapt van 7 tot 7 met een voeding tussendoor. Dus mag blij zijn hoor maar dit hebben de andere niet gehad X
Heb je dat ritme dat je nu volgt soms op CB of via boek van Ria Blom? Misschien kun je het ritme en schema eens helemaal loslaten? Gewoon naar je kind kijken, en proberen aan te voelen wat je kind op dat moment nodig heeft? Veel kinderen vallen juist na het drinken lekker in slaap en als je dan eerst met ze gaat spelen slapen ze daarna juist korter. Probeer eens de dag te beginnen met een fles, je kind daarna lekker te laten slapen, en als hij dan weer wakker wordt kijken wat hij nodig heeft, even mamahonger en weer verder slapen of juist even spelen en dan een fles, of juist meteen een fles. Baby's weten instinctief meestal wat ze nodig hebben: slaap, eten of contact. En vanaf hun geboorte proberen ze dat al door hun lichaamstaal en geluiden met je te communiceren. Met een vast schema verstoor je dat instinct, en het is best even inspannend om de taal van je kind te leren verstaan. Maar het is echt de moeite waard. Heus, laat het aan je kind over, kijk niet naar de klok, maar naar je kind, dat is veel rustiger op de lange duur. Dat vroeg wakker worden en toch nog moe zijn is vaak mamahonger, gewoon behoefte aan lichamelijk contact. Door even met je kind op bed te gaan liggen of met een draagdoek creeer je veel rust.
Nee boek of theorie volg ik niet. Hij is na de voeding wakker en zodra ik merk dat hij moe wordt leg ik hem gelijk weg. Dan slaapt hij goed in. Wel nog lekker in de kinderwagen. Als hij dan wakker wordt is het niet van de honger. Het is mijn vierde dus dat zie ik wel hihi. Het is niet dat ik loop te rekken om de 4 uur te halen. Want als het eerder of later is is het ook goed. Wel moet ik opletten want hij zit al op de 900 cc. Maar ik merk dat hij echt moe is. Met draagdoek valt hij vaak wel in slaap maar ik wil proberen het ritme te doorbreken. Zodat hij toch lekker 2 uurtjes achter elkaar kan slapen. Dat is voor hem fijn om uitgerust te zijn. Hij geeft zijn ritme aan en daarin volg ik. Maar het zou fijn zijn met 3 andere Kids dat het iets anders gaat. Vandaag is trouwens super gegaan. Niks om op aan te merke. 06:30 fles van 8:30tot 10:30 geslapen 10:30 fles van 12:15 tot 14:30 geslapen 14:45 fles en wakker tot nu. Nu 18:30 fles en naar bed. Dit schema mag hij houden van mij Xxx
toen mijn dochter 7 weken was, sliep ze ook niet altijd tot de volgende voeding maar was nog wel echt moe. In de box of wipstoel vond ze toen nog helemaal niet leuk; mamahonger dus. de draagzak heeft toen heel goed geholpen om nog even verder te tukken. eigenlijk wilde ik er liever ook niet aan....was bang dat ik nooit meer van die draagdoek zou afkomen, maar dat is niet waar en zeker met nog 2 kids die eromheen liepen, was het ideaal...kon ik voor hun zelfs nog appeltje/boterhammetje schillen etc... toen ze een week of 9 was, sliep ze een stuk langer en als ze al eerder wakker was/is voor een voeding, is ze heel tevreden en zoet in de box. hier ook niet strikt om de 4 u voeden; overdag vaak wel maar einde van de dag weer wat korter op.
hier ook vaak korte slaapjes en eerder wakker dan ze zou moeten eten, vaak probeer ik nog elke keer speentje te geven en dan valt ze vaak nog wel in slaap of idd mamahonger.. lekker aan toe geven
Ik ben er echt van overtuigd dat het een maand of drie duurt voordat een kind helemaal in een lekker ritme zit. Zou dus gewoon handelen naar gevoel. Maar ook dat is soms lastig. Misschien een paar ideeen: als jij al drie kindjes hebt is het voor de jongste misschien niet zo rustig om in de kinderwagen te slapen? (Weet niet waar je die hebt staan natuurlijk ) maar merk nu aan mijn jongste van 11 weken dat ze niet meer echt lekker lang in de bak slaapt en nu veel gevoeliger is voor omgevingsgeluid (wil alles graag meekrijgen). In haar bedje met slaapzakje aan slaapt ze wel altijd tot de volgende voeding. Of misschien kun je proberen een heel klein beetje voeding te geven (voor de gezelligheid) als hij even wakker is. Misschien wordt hij daar lekker doezelig van en wil hij daarna toch weer verder slapen? Maar bovenstaande werkt natuurlijk niet voor ieder kind. Het komt vast vanzelf goed... Succes met deze eerste pittige maanden!
Slapen wil hij boven echt niet. Hij slaapt het beste met geluid. Van her weekend een verjaardag gehad. En hij sliep van voeding tot voeding. Dus hij kan het wel. Ik volg hem al meer en het lukt al beter. En hij heeft nu ook echt vaste tijden. Want hij heeft ook echt geen honger/trek als hij wakker wordt Bedankt voor je antwoord en de anderen ook