dochter 9,5 maand eet geen fruit

Discussion in 'Voeding' started by cactusje, Jul 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    onze kleine meid lijkt de laatste tijd wat meer honger te krijgen.
    logisch lijkt me want ze wordt groter.
    maar met de fles zit ze eigenlijk al op het maximum wat ze hebben mag naast de voeding die ze krijgt.
    de boterhammetjes lust ze nu goed en warme hap gaat ook goed maar het fruit wil ze 9 van de 10x niets van weten.
    ze eet nu op een dag
    ontbijt papfles van 210+7
    tussendoor meestal niks omdat ze vaak nog slaapt
    boterham met fles 210+7
    soms tussendoor een klein rijstwafeltje maar daar eet ze ook vaak maar de helft van op
    warme maaltijd 200 gram
    fles 210+7
    en savonds ook nog een late fles pyjamapapje.
    meestal gaat alles allemaal op.
    af en toe laat ze een klein beetje staan van wat ze te eten krijgt.
    maar ze lijkt dus vooral eind van de dag nog honger te hebben.
    ik geef haar dan ook nog wel eens zo'n yoghurtje voor baby's maar daar wil ze ook regelmatig niks van weten.
    gevolg is dus dat ze savonds huilerig is van de honger want ze is ps stil als ze een klein flesje heeft gehad.
    maar daardoor komt ze over het maximum heen wat ze hebben mag dus ik probeer het wel zoveel mogelijk te voorkomen dat ze dat flesje krijgt.
    net weer geprobeerd om dan maar weer fruit aan te bieden zodat ze toch wat meer eet, maar ze haalt haar neus er weer voor op.
    ik vind het voor nu nog niet zo'n probleem dat ze geen fruit wil eten omdat ze nog zoveel melk krijgt maar het is toch wel langzaam de bedoeling dat ze minder gaat drinken en meer gaat eten.
    dan is ze de vitamientjes uit fruit toch wel nodig.

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ze drinkt wel erg veel melk. Dat vult behoorlijk, dus niet onlogisch dat ze dan minder vaste voeding wilt. En tegelijk niet onlogisch dat ze dan 's avonds net weer honger krijgt.

Ik zou gewoon veel minder melk geven bij de maaltijden. En fruit: hoe geef je dat? Stukjes of pap? Wissel je veel af? Eet je zelf mee? Ziet ze andere kindjes hetzelfde fruit eten

3. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Maar ze krijgt dus na het avondeten nog een fles 210+7, pyjamapapje en af en toe baby-yoghurt? Wat is dat laatste trouwens haha, waarom niet gewoon volle yoghurt of Griekse yoghurt? En waarom niet een gewone fles als ze nog meer wil, wat voegt dat pyjamapapje dan toe?

Ik zou zelf minder volle flessen aanbieden en vaker vast(er) voedsel, na een broodje nog 210+7 uit een fles, waarom dan niet 1,5 broodje en bijv 150+5. En het broodje met banaan beleggen bijv? Probeer je het fruit in stukken te geven of gepureerd? Soms helpt het om dit te veranderen..

Na het avondeten zou ik zelf structureel een bakje Griekse yoghurt aanbieden, dan voor het slapen gaan eventueel een kleiner flesje, zeker omdat ze later nog komt voor een voeding (dan zou ik eventueel meer geven).

4. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    de fles krijgt ze altijd pas na de maaltijd of brood.
    ze wil ook niet meer dan 1 boterham eten dan pakt ze het niet meer aan of houd gewoon haar mond dicht.
    fruit komt eigenlijk altijd uit een potje of een squeezy.

5. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    baby yoghurt lijkt op een danoontje maar dan voor baby's..
    ligt bij de babyproducten in de winkel.
    pyjamapapje krijgt ze savonds laat omdat ze daar langer en net iets beter op slaapt dan een gewone fles.
    boterham eet ze momenteel beter met helemaal niks erop en vaak net met de laatste stukjes van 1 boterham begint ze langzaam te weigeren dus meer dan 1 gaat nu nog niet lukken.
    fruit krijgt ze uit een potje of een squeezy maar eventueel kan ik ook eens proberen om het vers aan te bieden om te zien wat ze daar mee doet.
    ik zal eens proberen of ze griekse yoghurt wel wil eten.
    hoeveel mag ze daar van hebben op een dag?

6. LVtje

LVtje Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    Geef je haar fles voor het brood? Want dan snap ik wel dat ze niet meer brood wil eten.

Vind de hoeveelheden melk met als mijn voorgangers ook wel erg veel hoor.

Zou die flessen toch gaan minderen qua hoeveelheden en dan de rest wat meer.
    Dus als lunch 2 boterhammen en daarna nog kleiner flesje.

Probeer het fruit eens met stukjes. Niets zo makkelijk als vers fruit geven.

7. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Maar als ze voldoende gegeten heeft, daarna toch nog zo'n fles melk drinkt... Dan is het wel logisch dat ze de uren daarna geen fruit meer wilt. Dus opnieuw: ik zou veel minder melk geven.

En sowieso proberen om vers fruit te geven en af te wisselen. Veel kans dat ze op deze leeftijd meer plezier haalt uit stukjes grijpen, pletten (ja, dat is normaal) en uitsmeren en dan proeven dan uit papjes binnenlepelen.

8. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    ze kreeg dus eerst 180+6 maar omdat ze zo hongerig bleef toch maar weer opgehoogd.
    misschien dat het er wel mee te maken kan hebben dat ze zo hongerig is, ze is een paar weken ziek geweest en heeft toen alleen flessen gekregen omdat ze vast voedsel allemaal weigerde.
    ze wordt ook helemaal blij als ze haar fles ziet.
    ik ga morgenochtend een boterham met een kleiner flesje proberen en kijken wat ze dan doet.
    vanmiddag krijgt ze een soepstengel om zo ook de warme hap wat op te kunnen schuiven en ik zal ipv een fles wat griekse yoghurt proberen na de maaltijd.
    haar boterhammetje wordt ook eerst bestudeerd en geplet en weer soppig uit de mond gehaald voor het doorgeslikt word dus smeren kan ze wel ;)
    met de oudste heb ik nooit zo lopen klooien als het op eten en flessen aan kwam.
    zij sliep allang klokje rond op deze leeftijd..

9. Miki013

Miki013 Bekend lid

Feb 9, 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Waroom zou je baby van 9 maanden fruit uit een potje geven? Die dingen smaken allemaal zelfde. Geef haar gewoon lekker vers fruit. Gewoon aan een hele banaan laten happen vinden ze altijd geweldig, of een stuk meloen ( die zijn nu vooral heerlijk zoet).
    Mijn zoontje vond knijpfruit echt heel smerig, en hij is echt gek op vers fruit

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,174
    23,255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat doet die van mij nog steeds niet hoor. ;)
    Ben het verder eens met mijn voorgangers qua hoeveelheid melk. En inderdaad lekker stukken fruit geven.

11. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    heb het vanmorgen geprobeerd met banaan.
    ze heeft 2 stukjes opgegeten en toen bleef haar mond weer dicht en de rest werd op de grond gegooid na het tot pap geknepen was.
    de griekse yoghurt vond ze nog wel erg zuur maar dat zal even wennen zijn denk ik.
    ik zal dat iig wel blijven proberen.
    ik denk dat ik morgen zal proberen zoals ik het bij de oudste deed door zelf een paar soorten fruit te prakken of ze dat wel wil eten.
    groentes ed lust ze eigenlijk allemaal wel gelukkig.
    de soepstengel vond ze ook wel smakelijk en de boterham als ontbijt vond ze ook goed.
    ik heb de flessen wel weer kleiner gemaakt naar 180+6..

Share This Page