Sinterklaas 5 december tips hoe te vieren.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door suikerfee, 12 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suikerfee

    suikerfee Fanatiek lid

    13 jan 2010
    1.694
    361
    83
    Wij willen graag 5 december meteen na schooltijd pakjesavond/middag vieren. Het lijkt ons leuk als de kinderen thuis van school dat de cadeautjes er dan al zijn.

    We gaan eerst even ergens lunchen, zodat ze alvast gegeten hebben.

    Mijn man vind de cadeautjes door de woonkamer verspreiden al genoeg. Ikzelf vind dat wat simpel. Maar weet ook niet hoe ik het dan wel zou willen zien.

    Jullie ideeën?
     
  2. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Wij hebben in het verleden een speurtocht door het hele huis georganiseerd. iedere keer een nieuwe opdracht bij een pakketje wat ze naar de volgende vindplaats hielp. Toen nog met vrij makkelijke opdrachtjes/rebussen/sommetjes gezien hun leeftijd. Dit is ze heel erg bij gebleven en geven aan dat ze hopen dat dit weer gaat gebeuren. Ze zijn nu wel zo'n 4 jaar ouder dus wij gaan het niveau wel wat opkrikken natuurlijk.

    Leuke voorpret voor ons, hun hebben er lol in een nemen de tijd voor elkaar om echt de cadeautjes uit te pakken en bekijken. Ik hou niet van zo'n scheurfeest waarbij de pakketjes binnen 5 minuten open zijn....
     
  3. suikerfee

    suikerfee Fanatiek lid

    13 jan 2010
    1.694
    361
    83
    Nee precies daar houd ik ook niet van. We doen altijd een spelletje met het uitpakken. En bekijken even goed wat de ander krijgt. Zo zonde als het binnen 5 minuten klaar is.

    We hebben alles al ingepakt maar zouden eventueel wel opdrachten op de cadeautjes kunnen plakken.
     
  4. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Kun je de cadeautjes niet bij de achterdeur leggen en de buurman op het raam/de deur laten kloppen?
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Hier staan ze ergens in huis (of het huis waar we het vieren) en die vinden ze altijd per ongeluk;)
    Geen scheurfestijn verder hier. Zijn met 4 kinderen en 6 volwassenen. Doen of om de beurt dobbelen of om de beurt een kaart trekken. Veel meer poespas doen we niet omdat de kinderen dat niet trekken.
     
  6. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Lang leve rommelpiet!
    Verstop de kadoos en maak een zooitje overal!
    Mijn kinderen hebben het er nog over!
     
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.949
    8.762
    113
    We houden het rustig, vorig jaar kwa en we terug van boodschappen en stond er een zak met cadeautjes, weet hij nog steeds hahah (nu 4.5)

    Zou hij ouder zijn dan zou ik dat doen met raadsels van de raadselpiet. We moeten die middag nog even weg en ik denk dat dan de cadeautjes er staan. We vieren het klein met ons gezin (wij als ouders en onze zoon) er zitten ongeveer 4 cadeautjes in de zak. Geen scheurfestijn en meer rust.
     
  8. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Wel even kijken of je kind(eren) dat leuk vindt (vinden). :roflmao: Mijn jongste dochter raakt compleet over de zeik van rommelpiet, geen leuke start van je Sinterklaasfeest dan. :roflmao:

    Bij ons vroeger bonkte buurman altijd op de voordeur en dan stonden de zakken voor de deur. Bij mijn opa en oma stonden de zakken altijd op zolder en dan vond mijn opa ze daar als hij ging klussen oid. Zelf vieren we het al jaren bij mijn zusje en dan staat daar gewoon een 'berg' pakjes. Het is al spannend genoeg. :)
     
  9. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Dat is wel een goed idee om te peilen!
     
  10. suikerfee

    suikerfee Fanatiek lid

    13 jan 2010
    1.694
    361
    83
    We doen vaak ook inderdaad de buren of de dvd van Sint, maar wil eens wat anders.

    Denk dat we gaan voor een speurtocht door het huis.
     
  11. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Wij hebben zwarte pieten 'ingehuurd' en die nemen dan ook de cadeautjes mee naar binnen, dit jaar voor het eerst, dus ben erg benieuwd :)
     
  12. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Whaha! Oke, ik krijg nu voor over een jaar of 4 een leuk idee met die rommelpiet. Zolderraam open en van boven naar beneden alles onder gooien met strooigoed en pakjes :roflmao: hilarisch!

    Hier was het altijd een zak voor de deur en de buurman die aanbelde of een oom die kwam en zei "ja dit stond gewoon zo voor deur, zo gek!"
    En dan idd het scheuren en zingen de rest van de avond. Jullie ideeën zijn leuker :roflmao:
     
  13. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.913
    403
    83
    Vrouw
    Ik heb een keer een kaart in de bus gedaan (eerst even heel hard aan de bel getrokken toen ik even naar 'toilet' ging, we hebben echt zo'n koperen bel in de gang) met daarop een gedichtje. Dat eindigde met dat de kanootjes in de garage stonden. Vond ze ook heel spannend en leuk!
     
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier gaan we even naar ‘t bos, terwijl ik de kinderen in de auto zet, zet papa in de woonkamer wat dingen ondersteboven etc, zak cadeautjes middenin de kamer. Hij is áltijd aan het treuzelen, dus dat valt ze totaal niet op. Als we terug komen van een korte wandeling, treffen ze het dus zo aan ;)
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  15. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Wij krijgen 4 pieten op huisbezoek, die pakken de juten zakken uit de schuur of kofferbak (moeten we nog overleggen) en nemen ze dan mee naar binnen.
    Voorgaande jaren hebben ook wel eens de buren aan laten kloppen en de zakken voor de deur laten zetten, en hebben we een persoonlijke Sint DVD gehad, en 1x hebben we een Sinterklaas aan huis gehad (vond ik zelf niet geslaagd, vond het echt een hele neppe Sint). De keren met Pieten in huis waren de leukste dus dat doen we nu weer.
     
  16. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Bij ons belt de buurman altijd via de telefoon, hij houd dan een gesprekje met onze zoon ( ik heb van te voren al wat dingetjes op papier gezet waar ze het over kunnen hebben) en intussen legt mijn man de cadeaus in de keuken ( nog nooit opgemerkt dat hij even weg gaat) als sinterklaas bijna klaar is met zijn gesprekje zegt hij: kijke eens even in de keuken of mijn hulp al geweest is ???
     

Deel Deze Pagina