Hoi, Sinds 2 weken eet mijn dochter haar fruit niet meer, ook eet ze haar pap voor de helft? Dit is allemaal in de morgen. Enig idee wat dit zou kunnen zijn, ik kan het ook niet verschuiven want anders eet ze haar andere eten niet meer op. 7,30-8.00 pap 180+6 gaat voor helft op 10.00 fruit 150 eet ze niks meer van 2 lepels 12.00 fles 180+6 eet ze redelijk op soms laat ze wat staan 60 cc 15.00 water met brood en boter a la repley ligt meer op de vloer dan in haar mond 16.30 200 groente+vlees+aard en 50 cc yoghurt gaat redelijk op 19.00 210+7 gaat meestal bijna op Mijn vraag is komt ze zo melk tekort en hoe zou dat komen van die fruit. Ze is ook bijna 8 maanden dus dan kan ik als het goed is fles van 12.00 laten vallen. Wat komt daar voor in de plaats? Hoeveel boterhammen eet zo kleintje.
Misschien combinatie tandjes en het warme weer? Bij een boterham om 12.00 uur zou ik ook gewoon melk blijven geven, maar dan een kleinere hoeveelheid afhankelijk van hoeveel boterhammen ze eet. Ons zoontje is ook bijna 8 maanden en eet ongeveer een halve tot hele boterham (wij doen thuis rapley, bij de oppas krijgt hij het in stukjes) en krijgt hij daarna een 180/6 fles. Als hij geen trek meer heeft laat hij daar vanzelf wel wat van staan.
Geef je haar fruit in stukken? Zo ja, misschien afwisselen of een monkey platter maken (allerlei verschillende soorten, mijn dochter vond en vindt dit zeer interessant en eet dan veel meer)? Ik zou in ieder geval niet meer gaan pureren met 8 maanden. Qua brood zou ik haar zelf laten bepalen, mijn dochter lustte er al snel wel 2, en je kan toch melk naast de boterham geven?
Boterhammen mogen ze wel 2 hoor, is gezonder dan nijntje koekjes, en overige zoete dingen. Wellicht de 210/7 van 's avonds minderen? Verder denk ik aan tandjes, misschien virusje of niet lekker, veranderingen van het weer? Huilerig? Oortjes nakijken? Met 9 maanden zo'n 400-600cc zuivel zit je goed hoor. Minimale intake voor een dag is 500.
Monkey platter? Nee, ze is niet tandjes zou best kunnen ze kwijlt enorm maar van de andere kan doet ze dit al langer. Ik prak haar eten dus niet meer pureren. Ik dacht dat je juist melk moest gaan minder. Dat je naar 2 flessen gingen en dat daarna afbouwen, zodat je geen fles meer geeft met 1 jaar. Savonds minderen zorgt ervoor dat ze nog minder melk eet en ze is ook sinds kort telkens om 6 uur wakker ben bang met minder eten nog vroeger, voorheen sliep ze tot 7.30 en nu 6 uur en dat met heel weinig slaap overdag.
Met een monkey platter geef je verschillende stukken fruit tegelijkertijd, als je googlet krijg je mooie plaatjes. Ik vind het leuk om te maken en mijn dochter eet dan gewoon meer. Ik zou haar eens een stuk fruit geven, gewoon in haar hand. De meeste kinderen zijn daar echt aan toe met 8 maanden. Wellicht is ze gewoon 'verveeld'?
Je kunt ook het fruit geprakt op de boterham doen in de middag wat ze in de ochtend niet op eet.. mijn zoontje is er dol op..