En? Hoe is dat nou? 2 jarige en baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamakarlien, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Over een paar weken verwacht ik ons tweede kindje! Alles gaat goed maar door BI en een laag ijzer voel ik me eerder een uitgewrongen vaatdoek dan stralend zwanger... Ik ervaar het nu dus ook best als heel zwaar met m'n kleine meid (bijna 2 jaar) erbij en merk dat ik de weken aftel hihi :). Maar dan denk ik ook: het wordt straks nog veel zwaarder met een baby erbij! Hoe moet ik dat doen??
    Dus mijn vraag is: wat zijn jullie ervaringen daarmee? Knapten jullie snel weer op? Vonden jullie het zwaar met twee hummels? En was er ook wel tijd om lekker te genieten?

Liefs van mama Karlien

2. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Het is echt heel leuk! Natuurlijk, ooit zijn er minder leuke dagen;)
    Maar ik had het op het einde van de zwangerschap echt gehad en mijn oudste voelde dat ook haarfijn aan. Die was net als ik, niet te genieten. Na de bevalling is hij weer de oude geworden, ik dus ook.
    Ik had wel een hele makkelijke bevalling, dus de dag erna had ik niet het gevoel dat ik gisteren bevallen was. Dat scheelt ook erg veel, bij mijn oudste was ik wel erg uitgeput.
    Na de kraamtijd is mijn man ook weer gaan werken en zag er erg tegenop op alleen met de kinderen te zijn. Ik dacht dat ik dat nooit tegelijk zou kunnen. Maar mijn oudste is heel lief voor zijn broertje, dus dat ging meteen goed. Hij had er geen moeite mee als ik zijn broertje moest voeden. Nu zijn we ongeveer 8 maanden verder en spelen ze zelfs samen, daar geniet ik nog het meest van.
    Komt allemaal goed! En succes met je bevalling!!

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik vind het een periode met hoge pieken en diepe dalen, om eerlijk te zijn :)

Aan de ene kant is het zo enorm genieten op goede dagen, twee gezonde jongens, de oudste lekker aan het spelen en kletsen, speelgoed geven aan de jongste, de jongste lekker drinkend aan de box en vrolijk lachend als ie uit bed komt...

Maar op andere dagen vind ik het best heel zwaar. Daar komt bij dat onze jongste zo'n beetje sinds zijn geboorte om de 2-2,5 uur drinkt bij mij. Laat onze oudste nu ook lekker de peuterpuberteit aan het ontdekken zijn en dan heb je een hele fijne combinatie om mama tegen het plafond te helpen ;)
    Vind het soms ook moeilijk dat je toch wel weer wat vrijheid inlevert wat je met je oudste net een beetje aan het terugwinnen bent, snap je?

Mensen zeggen vaak tegen mij: 'leuk zo kort op elkaar! Dat had ik vroeger ook... al zou ik het eerste half jaar niet graag over doen!'.

Ik weet nu waarom ze dat zeggen ;)
    Maar gelukkig wegen de goede dagen nog zeker sterk op tegen de slechte dagen :D

4. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Amber moest in het begin wennen, vooral toen mijn man weer aan het werk ging en ze de aandacht moest delen. Ik merk dat als ik dingetjes onderneem het heel goed gaat. Blijf ik een dag thuis, dan ben ik aan het eind van de dag vaak gesloopt....
    Maar bovenal is het leuk hoor! Grote zus die gek is met haar broertje!!

5. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Het zijn inderdaad pieken en dalen. Gelukkig is Ryan erg gek op zijn zusje dus tegenover haar is hij niet vervelend, alleen een beetje lomp soms magoed wat verwacht je van een kind van 2. Het is soms echt plannen met 2 kids, ook omdat ze verschillende tijden slapen en je vaak dus ook echt geen kant op kunt. Maar al met al is het hartstikke leuk! Druk, maar leuk! :)

6. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me aan bij de rest! Ik vind het geweldig met m'n 2 meiden, maar af en toe zou ik heel hard weg willen rennen haha. m'n oudste komt net in de peuterpuberteit, en de jongste huilt enorm veel! Manlief is op het moment voor het eerst weer 2 weken op oefening, dus dat is nu ff pittig! Ik begin nu steeds meer in een ritme te komen, en heb mezelf geleerd dat de een best even een paar minuten mag huilen als ik de ander verzorg! en zo gaat dat prima. Het is heerlijk om met ze naar buiten te gaan en lekker te ontspannen! en ik kijk er echt naar uit dat mn jongste ee beetje begint te spelen. Zal super zijn ook voor grote zus.. die kan niet wachten met Kleine zus te spelen...

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Moet zeggen dat het me nog erg meevalt. Emma is wel een ontdeugd af en toe en vooral als ze allebei huilen dan is het wel even aanpakken maar verder is het erg fijn.
    Emma is heel leuk met haar zusje. Kusjes geven/ knuffelen. Willen helpen, zo mooi om te zien.
    Het gaat ook wel een beetje vanzelf. Julia was er gewoon zeg maar. Dat pas je weer aan in je ritme.

8. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik had zelf in mijn zwangerschap ook een te laag HB en last van m'n bekken. Nu ik bevallen ben, voel ik mij lichamelijk een stuk beter en het valt me allemaal heel erg mee.
    R. is super lief voor z'n zusje en E. is een hele rustige baby die veel slaapt. Soms willen ze wel eens beide tegelijk de aandacht, de ene keer moet R. wachten de andere keer moet E. even wachten.
    Ik werk zelf op een kdv, dus ik heb voor hetere vuren gestaan, wbt de drukte met kinderen, al is dit emotioneel wel zwaarder. Het gehuil van je eigen kind komt veel harder aan dan van een kind van een ander.

Ik vind het nu lijken alsof E. er altijd is geweest, klinkt misschien heel cliché, maar hier is het allemaal vanzelf gegaan.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vond het druk, soms erg zwaar en was heel blij dat de oudste 4 dagen per week naar het kdv ging, en dat m'n vriend veel heeft kunnen doen.
    En tegelijk vind ik het leuk, gezellig met die twee, nog steeds druk maar het gaat steeds makkelijker. Nog even en de oudste gaat al weer naar school...

10. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het eerste halfjaar idd erg heftig. Hele hoge pieken, maar ook hele diepe dalen. Vooral als dochterlief een regeldag had en ik alleen thuis was met beide kids, die dagen vond ik heel pittig.

Nu de jongste 8 maanden is, is er weer rust in huis. We hebben een heerlijk ritme, alles loopt zoals het lopen moet (en zo niet, dan toch:p) en ik geniet met volle teugen van m'n twee kindjes. Tuurlijk, er zijn soms echt nog weleens van die baaldagen dat het niet lekker loopt, dat er een van de twee niet in zijn/haar hum is, maar die dagen wegen totaal niet op tegen alle mooie, gelukzalige momenten die het hebben van twee prachtige kindjes heeft!

Succes nog met je laatste loodjes en je zult zien dat het allemaal goed komt;)

Deel Deze Pagina