Vanmorgen was mijn dochter van bijna 5 jaar lekker aan het buitenspelen met buurjongetje. Ik heb zicht vanaf de keuken. Nu hoorde ik haar opeens heel hard gillen en roepen ga weg niet doen. Ik naar buiten en zie dat ze wordt aangevallen door een redelijk grote hond. In het begin geen eigenaar te bekeken. Ik pak haar beet omdat ze echt aangevallen werd. Toen ik haar op de arm had werden we nog 2 x aangevallen Buurman hoorde het ook en rende ook naar buiten. De eigenaar kwam toen de hoek om en bleef rustig doorlopen Buurman heeft de hond van ons af kunnen halen. Ik snel met dochter naar binnen. haar gevraagd heeft de hond je gebeten en haar gecontroleerd maar dit was niet het geval. eigenaar v hond niet aangebeld hoe het ging ofzo maar pakte hond deed aan lijn zei buurman en liep weg Heb melding gedaan bij de gemeente en ze gaan extra controles doen omdat het niet mag in een woonwijk met veel kids maar nu heb ik eeen erge bange dochtr, wat kan ik er tegen doen
Ik zou je dochter zo snel mogelijk weer normaal in contact aten komen met leuke honden. Je wil niet dat ze er bang van wordt! En wat een aso eigenaar! Als je hond ontsnapt en mensen aan valt kun je op zn minst je excuus aanbieden of in geval van schade hiervoor verantwoordelijk zijn. Ongelukken kunnen altijd maar neem je verantwoording!!!!
Pfff gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Moet er niet aan denken wat er allemaal had kunnen gebeuren. Hoop dat je er geen nare ervaring aan over houd.
Wat een asociale eigenaar!! Ik heb zelf honden maar zou ze van zijn leven nooit los laten (niet dat ze vals zijn hoor). Ik heb namelijk een Amerikaanse Stafford en voor dat soort honden zijn mensen toch altijd vrij snel bang gewoon omdat ze door omstandigheden een slechte naam hebben gekregen. Nou die van ons is een scheetje en speelt alleen maar en heeft van haar leven nog nooit gebeten maar goed, we hebben haar dan wel op een anti-bijt manier opgevoed. Jammer dat jullie die man en hond niet kende anders had je er direct de politie op moeten afsturen!! Ik snap dat je dochter nu heel erg bang is maar hopelijk ken je iemand met een lieve grote hond zodat je haar daarmee in aanraking kan laten komen zodat ze niet hondenschuw gaat worden!
Ik vind wel dat als de hond niet gebeten heeft dit ook niet zo zeer aanvallen is.... mijn hondje heeft een hekel aan keihard langs hem rennende kinderen of kinderen die dreigend op m af komen lopen, wordt die onzeker van, hij schiet dan ook al snauwend en happend op ze af maar bijt niet, zo laat die zien: dit wil ik niet, hou er mee op! Als een hond echt wil bijten dan bijt die wel maar hoe dan ook, die eigenaar is gewoon een l*l
Je kunt naast melding bij de gemeente ook melding bij de politie maken. Prima dat iemand zijn hond los heeft, maar wel onder toezicht en onder appèl. De eigenaar van de hond loopt trouwens een behoorlijk risico. Mocht de hond schade maken, hoe klein ook, loop je als eigenaar de kans dat je hond tijdelijk in de opslag komt om getest te worden, even afhankelijk van het beleid van de gemeente. Voor de rest zou ik inderdaad je dochter snel in contact laten komen met rustige honden. Misschien dat hondeneigenaren nog wat tips kunnen geven in haar omgang met honden (zo heeft mij nichtje de neiging om diep in de ogen van mijn hond te kijken als hij in de bench ligt, we zijn bezig haar dit af te leren) Ook voor jezelf is het handig om te leren honden weg te sturen. Hopelijk is ze snel over de schrik heen.
Ben ik eerlijk gezegd niet echt met je eens, ik vind dat niemand zijn hond los moet laten ALLEEN in losloopgebieden of eventueel bossen waar het dan ook mag.
Eens, was dit niet al zo? Ik of mijn kind wens op straat echt niet aangesprongen te worden. Of mijn kind nou wel of niet rent.
Hmm ik denk dat een aanvallende hond dit pas is als hij bijt. Desalniettemin wel aso van de eigenaar. Ik laat mijn hond ook nooit los buiten losloopgebieden. Ik heb wel ooit mee gemaakt, onze hond was toen een pup van een week of 8, dat ze op een kind afrende (in het losloopgebied) nou dat jongetje werd panisch en rende weg. Pup erachteraan (spelen...) en dat kind rende naar zijn vader en die ging me toch een partij uit zijn plaat tegen ons. Toen heb ik ook de pup gepakt en ben weggelopen, zonder excuses. Wel nog een keer geroepen dat als hij zo'n schijtkind heeft waarom hij daarmee dan in godsnaam in t losloopgebied gaat wandelen.
Ik heb liever een hond strak onder appèl die niemand lastig valt, dan een hond aan een flexie die alle kanten op schiet. Mijn honden gaan dan ook niet los als ik niet zeker weet dat ze luisteren en andere mensen negeren, kom ik mensen tegen, dan staat, ligt, loopt mijn hond strak naast mij. Of we nou in het bos lopen of in een woonwijk, luisteren moeten mijn honden altijd, daarom loopt mij huidige hond nog weinig los. Opspringen is er dus ook niet bij, met passeren loopt mijn hond aan de andere kant en maak ik altijd ruimte. Ik heb namelijk een hekel aan onopgevoede mormels die alle kanten op schieten. Ik weet niet wat opspringen en onder appèl lopen met elkaar te maken heeft, als je hond opspringt heb je hem duidelijk niet onder controle Voor de rest ben ik dus burgelijk ongehoorzaam, zonder dat mensen er last van hebben.
Dat is altijd zo geweest en nu nog steeds, als je je hond ergens los hebt lopen zonder dat het een losloopgebied of bos is dan krijg je ook een bekeuring van 75 euro en persoonlijk vind ik dat ook terecht.
Da's vast enorm goed geweest voor het zelfvertrouwen van dat toch al onzekere, bang ingestelde schijtkind
Ik vind de baas een aso hij had inderdaad even moeten vragen of alles goed was. Onze hond loopt wel los. Wijkt niet van onze been af als we dit niet willen. Nu hebben we wel een kleintje maargoed. Als een hond luistert heb ik er geen problemen mee dat hij los loopt.
Ik ben het ergens wel eens met majo 1983, wat heeft de hond precies gedaan dat het aanvallen is? In mijn optiek hoort bij aanvallen toch wel het bijten. Maar ik vind ook dat je enkel je honden moet loslaten op losloopgebieden en je op je minst je excuus kan aanbieden als je hond iemand bespringt/aanvalt. Ik zou je dochter ook kennis laten maken met lieve honden zodat ze ook weer positieve ervaringen krijgt met honden. edit: weet nu welke reactie je bedoelde.
Hoe het komt weet ik niet maar ik heb twee bange kinderen voor honden. Vermoed hun ( vader). Ik ben zelf niet bang voor honden. Ik zou ook niet blij zijn als mijn kind zo besprongen woord maar in jou geval snap ik het iets beter het was een pup. Maar hier beneden hadden ze puppen en met 2 maanden waren dat al hele grote beesten. Buurmeisje hier onder laat vaak hun herder uit die hond is best sterk en ik vermoed dat ze hem niet voldoende onder controlle heeft maar ze weet dat mijn dochter bang voor de hond is en stopt netjes voor wij de lift in gaan. Ze wacht een lift later om met de lift te gaan. Zeer netjes. Andere buren weten het ook ondertussen. Zo wel de oudste als de jongste springen in mijn nek als ze een hond zien. Oudste gelukkig niet meer haha . Wat hier wel helpt is een heel klein hondje te grote van een kat dat gaat nog maar die grote bakbeesten( bedoel ik vriendelijk) daar is dochter niet zo heel blij mee. T.s wat een l.l van een eigenaar om zo weg te lopen jou buurman springt er niet voor niks tussen om je te helpen dus die hond zal best wel aggeresief geweest zijn. Z.n grote hond met een klein meisje van net vijf jaar. het valt niet te vergelijken. Ben gek op dieren hoor. Maar als eigenaar ben je wel verplicht om je sociaal op te stellen en dat is hier niet gebeurt. Ik geloof dat elke hond wel eens los kan komen en in eens er van door gaat. Ook die goed op gevoed zijn. Het kan in een fractie gebeurt zijn.
Mijn honden lopen eigenlijk alleen los waar het mag of gedoogd wordt. Ik heb geen zin in een boete. In de stomende rege ff snel plassen aan t einde van de straat om 12uur Snachts wil ik ook nog wel los doen. Daarbij luisteren ze en (zelfs met vervelende rennende kinderen) blijven ze bij me als ik ze dat zeg. Ook ik heb ik wel gehad dat kinderen zomaar mijn voortuin in rennen waar de honden zijn of in een losloop gebied panisch of juist heel dreigend gaan lopen doen. Dat vind ik dan slecht van de ouders. Leer je kinderen normaal met honden om gaan of ga daar niet lopen. Plekken zat waar honden niet los mogen.
Werdt er met schijt kind niet bange poeperd bedoeld? Misschien niet meest vriendelijk gecommuniceerd maar met bange schijters in een losloop gebied lopen is niet handig.
Zoiets is hier laatst ook gebeurt. Mijn buurman heeft een herder pup, maar die is al flink groot. Die hond was de deur uit geglipt en in zijn enthousiasme naar spelende kinderen gerend. 1 kind was bang en rende weg, dus hond er speels achteraan. Er is verder niets gebeurt en de eigenaar riep zijn hond gelijk terug. Maar die ouders van dat kind gingen helemaal door het lint. Echt niet normaal. Zelfs de politie is erbij geweest. Ik snap dat dat kind geschrokken is. Maar de reactie van de ouders maakten het wel veel erger. Het scheelt natuurlijk wel dat wij ook honden hebben. Dus ik zag gelijk dat de hond geen kwaad in zin had. En mn dochter is niet bang. Anders had ik misschien ook wel anders gereageerd.