Mijn kind was panisch voor honden omdat de laksheid van een hondeneigenaar hem de stuipen op het lijf heeft gejaagd. Als gevolg daarvan zou ik dus in de herfst niet meer met hem het bos in kunnen, volgens jou? Sorry, maar dat een gebied toevallig OOK een losloopgebied is, betekent niet dat het een gebied is alleen maar voor honden of dat anderen dan elk gedrag van zo'n hond (of liever gezegd het baasje) maar moeten pikken. Ook in een losloopgebied moet een hond, net als een mens overigens, zich gewoon gedragen.
Zie jij ergens staan dat ik vind dat honden in losloop gebieden op mensen moeten springen? Volgens mij niet. Honden eigenaren moeten op hun hond letten en ouders op hun kind. overigens heb je hier bijna nergens losloop gebieden en al helemaal niet in een bos.
@Zonnebloem: Ik reageer op Majo die zegt dat 'panische kinderen' niet in een losloopgebied mogen komen. Enn ik weet niet hoe het bij jullie is, maar al het bos (voor zover we het hebben) rondom mijn woonplaats is losloopgebied. Dan zouden wij dus niet meer daarheen kunnen, als daar allemaal mensen met zo'n aso-mmentaliteit rondlopen (Want dat vind ik het, als Majo zegt dat haar hond daar op anderen af mag rennen en angstige kinderen er dus maar niet mogen komen.) Gelukkig hebben we in dat bos nooit problemen gehad. De meeste hondeneigenaren zijn wel netjes, zonde voor die paar die het zo verpesten. Overigens is mijn oudste nog nooit naar een hond toegerend of hem op een verkeerde manier benaderd, ook niet voor hij zo bang werd. De jongst is een ander verhaal. Die loopt nog niet, maar doet nu al pogingen om uit de wandelwagen te ontsnappen als hij een hond ziet. Daar zullen we dus nog wel mee aan de slag moeten, tegen de tijd dat hij losloopt. Mijn kinderen mogen van mij namelijk nooit op een hond afrennen en ze mogen een vreemde hond alleen aaien na toestemming van de eigenaar. Het heeft niet veel moeite gekost om onze oudste dat aan te leren En de jongste zal ik dus zelf "onder appèl" moeten houden tot hij dat weet. Die verantwoordelijkheid neem ik voor mijn kinderen. En ik verwacht dat een hondeneigenaar die verantwoordelijkheid neemt voor zijn hond(en). Ook in een losloopgebied. Overigens: het incident waar mijn oudste zijn hondenangst aan heeft overgehouden, gebeurde midden in een woonwijk en niet in een losloopgebied ofzo. Mevrouw kwam met haar hond net uit de speeltuin waarnaar zoon en ik onderweg waren. Onze zoon had de hond nog niet eens gezien, laat staan erop gereageerd toen die hond op mijn zoon afrende, vlak voor hem tot stilstand kwam en hem over zijn gezicht likte. En dat kan voor een volwassene misschien niet dreigend zijn, maar mag een kind van bijna 2 daar misschien van schrikken?
Nouja, even if, je spoort niet helemaal als je een kind, in zijn bijzijn nota bene, zo noemt hoor. Dat je van alles over die vader denkt, en 'm wat mij betreft zelfs van alles toewenst in gedachte, helemaal prima, maar je gaat toch geen kind uitschelden.. Dat jongetje kan er ook niets aan doen dat hij mee is genomen en een vader heeft die zo reageert.