Dochter al 3 dagen niet gegeten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamamadelon, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    M'n dochter is ziek, ze moest overgeven en had lichte koorts. Nu is de koorts weg, ze spuugt niet meer, drinkt wel goed maar dit is de vierde dag dat ze niets eet. Ze wil helemaal niets. Heb alles in huis waar ze normaal gek op is maar krijg het er niet in.
    Ze is 3, wat moet ik nou doen? Hoe lang kan zo'n kind nou zonder eten??

2. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    ik zou zoiezo wat ORS naar binnen proberen te krijgen.... kijk het vandaag aan en bied af en toe wat aan als ze vandaag niet eet zal ik morgen de ha ff bellen

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Eten maakt niet uit zolang ze maar drinken.

Hier in feb ziek geweest en 6 dagen niets gegeten kindrarts vond het niet erg

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

ORS is voor als je kind niet drinkt.. Ze kunnen wel eventjes zonder eten.

Maar wat zegt ze zelf waarom ze niet wil eten?
    Je kunt je ook niet lekker voelen zinder koorts tenslotte.
    Zeker last van je maag kan weleens langer duren dan je verwacht.
    Maar het kan ook zijn dat ze bang is weer te gaan spugen als ze eet... En dat is minder handig :)
    Maar dan zou je het heeeeeeel voorzichtig met kleine beetjes kunnen proberen (of eigenlijk.. Dan kan zij het proberen en ontdekken dat eten heus binnen blijft)

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier duurt het na ziek zijn ook nog altijd een week of zo voordat ze weer 'normaal' eet...
    Probeer haar dingen aan te bieden, wil ze niet dan niet.
    Misschien wat bouillon of zo geven om te drinken??

6. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ze kunnen heel lang zonder eten, drinken is veel belangrijker. Misschien kan je haar een verse shake aanbieden met banaan en ander fruit?
    ORS lijkt me onnodig als ze wel drinkt.
    Hier was mijn peuter van 2 laatst ook goed ziek, heeft denk ik wel 8 dagen ontzettend slecht gegeten. Was helemaal dun en iel geworden, maar toen hij eenmaal weer beter was zat dat er ook binnen een paar dagen weer aan!

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hier duurt het ook altijd wel een week voordat ze weer eten na het ziekzijn.
    Zolang ze inderdaad maar drinken!

8. adi

adi Niet meer actief

Mijn dochter heeft 5 dagen niks gegeten tijdens de longontsteking. In het ziekenhuis hebben ze op basis van haar gewicht uitgerekend hoeveel vocht ze dan moest drinken per dag om haar lichaam van genoeg vocht te kunnen voorzien (omdat ze niet at, want uit eten haalt het lichaam een belangrijk deel van zn vocht).

Ze weegt 17 kilo en moest minimaal 800cc vocht drinken om voldoende energie te behouden.

9. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Zolang ze drinkt zou ik me niet teveel zorgen maken, ik heb gelezen dat een kind wel 10 dagen zonder eten kan zonder er ziek van te worden, zolang ze voldoende drinken komt het eten ook vanzelf wel weer!

10. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Hier vrijwel hetzelfde. Dochter had afgelopen vrijdag voor het laatst gegeten. Een dag lichte koorts gehad, een aantal dagen zomaar een keer overgegeven en helemaal niets willen eten. Drinken ging gelukkig redelijk. Dit was dag 6, dus wij zijn vanmorgen even naar de ha geweest. Zetpilletjes gehad voor haar maagje, en vandaag zijn er weer wat hapjes ingegaan/gebleven.

Als ze goed drinkt zou ik haar nog een dag of wat de tijd geven. Als je zelf misselijk ben eet je ook niet. Beterschap!

Edit: drankjes als extran/AA bevatten veel suikers/mineralen die snel opgenomen worden. Misschien kun je dat ik kleine beetjes aanbieden. Drinkt makkelijker weg dan ORS. Of wat zoute stengeltjes op laten knabbelen als ze dat wil.

11. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Dank voor alle reacties, vanmiddag naar de HA gegaan, natuurlijk de boel gesust:)

Ze heeft net wat kale spaghetti gegeten en nu slaapt ze naast me op de bank *zoschattig*

Deel Deze Pagina