Hoe moeier, hoe drukker....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tinkerbel, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Echt ik hoor steeds van andere moeders, oh als die van mij moe zijn dan zijn ze zo mak als een lammetje. Wacht maar tot ze naar de basisschool gaan.

Thomas van mij is nu 3 jaar en wordt bijna 4 jaar. En als hij nu uit de peuterspeelzaal thuis komt is hij echt zoooooooooo druk, omdat hij gewoon kapot is. Het is net alsof hij niet weet wat hij met zichzelf aan moet meer. Ik merk het op verjaardags visite ook altijd, hoe later het wordt hoe moeier en drukker hij wordt.

We eten tegenwoordig al om 17.30 en dan douchen en om 18.30 ligt hij al in diepe slaap. Zo moe is hij.

Maar ik hou me hart vast als hij straks in April echt de hele week en hele dag naar school moet. Dan is hij helemaal kapot natuurlijk. Maar het uit zich niet in rustig bankhangen of rustig spelen. Nee hij rent als een bezetenen door het huis heen;)

Zijn er moeders die dit herkennen? Dat vermoeidheid zich uit in drukte. En nog tips, want ik wordt zo moe van het corrigeren steeds (lijk wel politie agent soms)

2. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Hier ook zo eentje, als ie een hele drukke dag gehad heeft dan is ie 's avonds heel druk, en luisterd dan van geen kant.
    Wat we dan meestal doen is een filmpje kijken daar wordt ie na 5 minuten wel rustig van.
    Of we gaan even op de bank een boekje lezen.
    Heel soms laten we em ook weleens 'uitrazen' dan rent ie een paar keer in de kamer heen en weer en doet even wat gekke dingen (express laten vallen en dan lachen, of gekke bekkies trekken) dit duurt ook meestal 10 minuten en daarna is ie weer rustig :)

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, hier werkt het net zo, maar dat wel normaal bij kleine kinderen dat dat zich zo uit. Ik denk alleen dat veel ouders het niet herkennen, omdat het lijkt alsof ze vol energie zitten.
    In dit stukje staat ook iets over drukker gedrag bij vermoeidheid:
    1 op de 3 kinderen komt slaap tekort - JMouders

Als je kind hele schooldagen nog niet trekt, kun je hem gewoon alleen de ochtenden naar school laten gaan en dat dat rustig uitbreiden. Zijn er genoeg die het zo doen hoor, het ene kind is het andere niet.

4. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Jahoor hier ook! Ook als ze ziekig is wordt ze enorm opstandig en wil ze maar door gaan, dat gaat natuurlijk niet waardoor ze heel vervelend wordt. Ik vind het wel zielig want ze kan er zelf niks aan doen.

Ik zeg dan wel altijd van en nu gaan we even zitten en een boekje lezen of even aan tafel en kleien. Of een filmpje kijken. Vaak helpt dit wel iets.

5. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ben in elk geval blij dat ik niet alleen ben. ik zal eens dat stukje lezen Jo79, bedankt voor de tip.

Zet hem ook wel eens voor de tv met een filmpje, duurt helaas maar 5 min en dan komt zijn zusje weer langs lopen van bijna 2 jaar en dan daagt ze hem uit en begint het weer overnieuw, met meestal huilend als uitkomst...

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    hier ook hoor, daarom zit meneer regelmatig filmpjes te kijken op youtube en onder het eten.misschien niet ideaal, maar hij eet lekker en zit lekker, genoeg om te tijd tot het naar bed gaan rustiger door te komen.

7. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik heb net even het stukje gelezen van J/M. Misschien zit daar toch de oplossing in. Hij roept heel vaak tegen mij zo rond een uur 4 van mamma, gaan we al avond eten dan kan ik naar bed toe.
    Hij moet straks van 13 uur tot 15 uur naar de psz toe, dus hij is vanmiddag ook kapot. Ik ga hem vanavond eens om 18 uur naar bed brengen, kijken hoe laat hij morgenochtend wakker wordt. Nu slaapt hij meestal van 18.30 tot 7 uur. Maar meestal wordt hij wakker om 7 uur door zijn zusje en niet omdat hij klaar is met slapen, dus misschien nog wat eerder maar bed. Was echt heel hulpvol Jo79 dat stuk, bedankt!

8. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn dochter heeft dat ook. Ze is van zichzelf altijd al lekker aanwezig en druk. Sinds een paar dagen slaapt ze niet meer overdag en juist aan het eind van de middag veranderd ze in een soort wervelwind. Ze gaat altijd lief slapen, maar als we haar laten gaan (bijvoorbeeld op een verjaardag), gaat ze rustig door tot 10 uur savonds. Echt ongelooflijk...

9. Naamgebruiker

Naamgebruiker Actief lid

3 jul 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha heel herkenbaar hoor. Als meneer moe is is hij een echt ongeleid projectiel arme ventje. Zet hem dan meestal even in zIjn kinderstoel om te kalmeren met een tekenfilmpje op. Dan komt hij meestal wel iets tot rust.

10. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Mijn oudste wordt heel rustig als hij moe is, maar mijn jongste wordt ook druk en gaat rennen. Ik weet snel genoeg wanneer hij druk doet door vermoeidheid. Ik laat m nu een paar keer per week 's middags even slapen want anders begint hij om half 5 al te vragen of we gaan eten en hij naar bed mag!

En wat het naar school gaan betreft; de eerste tijd zijn er een heleboel kindjes die alleen 's morgens naar school komen, zeker als ze halverwege het jaar in een klas instromen zijn de indrukken gewoon erg veel en vermoeiend. Mijn oudste begon na de zomervakantie met een hele nw klas en die ging heel makkelijk in het ritme mee en is maar 1 middagje thuis gebleven, hij vond het veel te leuk, terwijl hij toen nog maar net van zijn middagslaapje af was!

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier ook geen halve dagen school inderdaad. Veel te leuk op school :)

Maar hier slechts 1 oplossing tegen vermoeidheid: slapen.
    Al wil ik ook weleens opperen dat ze met haar playmobil (op dr kamer, deur dicht) gaat spelen. Natuurlijk wil ze dat niet maar als ik zeg dat ze anders gewoon even naar bed gaat is playmobil natuurlijk ineens wel leuk. En het is toch even rust.

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier ook eentje hoor, als ze moe is wordt ze drukker en luistert ze naar god nog geen gebod.
    De laatste tijd zelfs zo erg dat ik het middagslaapje weer in heb gevoerd. Niet dat ze daar blij mee is maar goed anders is het vanaf 4 uur alleen maar ruzie zoeken met broer en mama en daar heb ik dan weer geen zin in :D

S avonds ligt ze er om 19 uur in, als we de volgende dag geen wekker hoeven te zetten dan wordt het wel eens 19.30 uur maar dan slaapt ze ook door tot de volgende morgen 8.30/9.00 uur.

13. Dana

Dana Niet meer actief

hier verschilt het, de ene keer wordt ze er druk en baldaardig van en de andere keer rustig. het erge is dan ook nog dat opa en oma zeggen dat ze nog niet moe is omdat ze nog zo energiek is. dus die gaan dan nog vrolijk even door met stoeien en ravotten ;)

14. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik heb hem vanavond lekker om 18.00 uur naar bed gebracht, hij was binnen 2 min vertrokken. Ben benieuwd hoe laat hij nu morgen ochtend wakker gaat worden.

Deel Deze Pagina