We zijn nu 4 weken aan het sukkelen met beide meiden met verkoudheidsgriep. Onze ene dochter heeft inmiddels antibiotica. De ander is gisterenochtend begonnen met diarree. Gisterenavond werd het erger poepbroek rond het half uur/uur. Ze kreeg toen flinke rode billetjes en we zijn gelijk gaan smeren met bepanthen. Vannacht gelukkig geen diarree, we hebben vaak gecheckt. Vanochtend wel uit bed gehaald met een diarreebroek, dit houdt zich nu aan en inmiddels heeft ze al 5 poepbroeken gehad vanaf 08.00 uur. Ze heeft veel pijn met verschonen dus we zetten haar vaak onder de douche om het af te spoelen. Onze andere meid had vanochtend ook een diarreebroek en zonet weer een beetje, maar niet zo dun als die van haar zus. Verder ogen ze niet ziek en hebben geen koorts, ze zijn nog wel herstellende van de flinke verkoudheid. Mijn man denkt dat het misschien een beetje door de hoesttijmsiroop komt, vanochtend heb ik deze nog gegeven maar daar stoppen we nu mee. We hebben ze al banaan gegeven, en bieden voldoende drinken aan, ze drinken ook goed. Kunnen we verder nog iets doen en hebben jullie tips? Ik heb gelezen dat het 48 uur aan mag houden, dus als het morgen nog niet weg is dan ga ik even met haar naar de huisarts.
Hier helpen 'stoppende' dingen geven, zoals gekookte witte rijst of witbrood, altijd wel goed. En inderdaad banaan. Voor het verschonen onder de douche zetten is een goed idee. Mocht ze open plekjes krijgen dan helpt een beetje maizena heel goed, als het dichtblijft elke keer goed insmeren. Zielig en lastig he! Hopelijk is het snel over!
Overigens veroorzaakt antibiotica vaak ook diarree, maar daar ligt het dus bij je ene dochter niet aan als zij het niet krijgt.
Appel raspen even bruin laten worden en smullen maar en weg is de diarree. Ken veel kindjes waar het gewerkt heeft.
Bedankt voor de tips. Eylem, ik denk dat dat het geval is bij mijn andere dochter, maar deze kleine meid zit niet aan de antibiotica. Toenstraks kwamen we erachter dat ze ook uitslag heeft op haar romp, zal dus wel een virus zijn. Ze heeft vandaag al wel 10 diarreebroeken gehad. Snoeki, helpt dat echt een appel, en waarom bruin? Stroopie, ja ik weet dat dat kan werken, ik vind haar alleen nog wel erg jong voor cola. Het gekke is dat als ze beneden is, ze gemiddeld om het half uur poept, maar als ze in bed ligt helemaal niet, vanmiddag heeft ze 3 uur geslapen.