Dochter al vier weken aan het sukkelen met gezondheid

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Monique76, 16 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hallo,

Hier een moeder met de handen in het haar. Onze dochter is al vier weken aan het sukkelen met de gezondheid. Eerst 2 weken enorm veel hoesten enorm snotteren en zeer slecht slapen, toen werd ze de 2e week heel erg ziek met koorts variƫrend tussen 38,5 en 41 graden koorts, bleek ze luchtweginfectie te hebben, hiervoor een antibioticakuur gehad van een week, langzaamaan knapte ze op. Dag 6 van de antibiotica kreeg ze pijn in haar mond, en de dag erna kreeg ze blaasjes op haar handen en voeten en ook nog blaren in haar mond. Had ze hand, mond en voetenziekte, ze was toen twee dagen niet ziek, en nu heeft ze al sinds afgelopen donderdag weer koorts, het ene moment loopt ze te huppelen het moment daarop hangt ze van de koorts. Ze is de afgelopen vier weken al 1,1 kg afgevallen, en ze weegt nog maar net 10 kg. We houden gewoon geen kindje meer over. We zijn zelf ook heel erg moe, want we hebben al vier weken geen normale nachtrust gehad.

Zijn er andere die ook zo'n situatie hebben meegemaakt. Ik ga morgen in ieder geval wel de huisarts bellen, want ik ben radeloos.

Groetjes Monique76

2. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Hier net zo. Eerst een gewoon verkoudheidje, maar het hoesten bleef aanhouden. Volgens de huisarts was er niets aan de hand. We hebben allerlei hoestdrankjes en homeopatische middeltjes gegeven. Steeds 's nachts hoestbuien waardoor hij er alsmaar slechter en slechter uit ging zien. Wallen onder zijn ogen en harstikke bleek! Vorige week kreeg hij er weer een griepje bij met koorts, snot en nog meer hoesten. Weer naar de huisarts en die vond het nu ook wel erg lang duren. Hij dacht aan kinkhoest (fijn als ie zich dan ook even afvraagt hoe ver ik zwanger ben, maar nee hoor.... :evil: ). We hebben bloed laten prikken en morgen horen we de uitslag. We hebben wel meteen een antibioticacuur mee gekregen en die hielp eigenlijk meteen.

Als ik jou was zou ik idd weer naar de huisarts gaan. Hopelijk vindt hij nu wel de reden van al dat gekwakkel!

3. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Ja helaas weten wij maar al te goed hoe dat is.
    Sam is nu 2.5 en is meer ziek geweest dan niet ziek.
    Sam heeft op dit moment weer een longontsteking, donderdag avond en vanmorgen naar het zh geweest. Ze is daar verneveld(kapje met medicijnen) tegen de benauwdheid.
    Moet zeggen dat het zo onderhand wel wend.
    Hoe oud is je dochter?
    Sterkte ermee, hopelijk gaat het snel wat beter.

4. Monique76

Hoi,

Bedankt voor jullie reactie. Mijn dochter is 2 november 2 geworden, en is ook vaak ziek en vaak ook ziektes waarvan we nog nooit hadden gehoord, we hebben ook reeds al twee keer een koortsstuip hebben mee moeten maken, en dit is nu ook al vier weken bezig, het houd maar niet op.

We zijn vandaag bij de huisarts geweest, en we hebben bloed moeten laten afnemen om te kijken of er een infectie aanwezig is, en haar urine en ontlasting worden op kweek gezet.

De huisarts zei al dat er kinderen zijn die het ene virus na het andere oppikken, maar hij wilde graag alles uitsluiten, dus vandaar wordt alles even onderzocht.

Het is even een aantal dagen wachten, maar we hopen dat er niets geks uit gaat komen, en dat het inderdaad virussen zijn, die binnenkort snel overvliegen.

Groetjes Monique76

5. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Hopelijk komt er niets ergs uit de onderzoeken. Het zou wel fijn zijn als ze een oorzaak kunnen vinden, want dan kun je er iets aan doen. Of in elk geval proberen te doen.

Door de antibiotica worden niet alleen de slechte bacterien in de darmen gedood, maar ook de goeie. Hierdoor is het moeilijker voor je dochter om weer een goeie weerstand op te bouwen. Ik ga met Hugo straks weer aan de yakult als zijn kuurtje klaar is. Daar zitten van die probiotische dingen in en daarmee hoop ik zijn darmflora weer op de rit te krijgen.

Wij hebben helaas nog geen uitslag van het bloedonderzoek. Hopelijk dat het er morgen wel is....

Beterschap met je meisje!

6. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Weet je al iets meer?

Sam heeft een een onderhouds antibiotica, de hele winter door. Dit om te voorkomen dat het te heftig word, en ook een griepprik. Maar zelfs dat helpt niet altijd. Het is wel zo doordat ze al ab heeft, sneller opknapt.
    Wij zitten gelukkig bij de kinderarts, als er iets is kan ik gelijk bellen. Wel makkelijk zo'n rechtstreeks lijntje met het ziekenhuis.
    Ze zit bij de ka om verschillende redenen een daarvan is een gaatje in haar hartje ASD.

7. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ik heb het me mijn zoon gehad toen hij net een jaar was.
    Zeven weken lang hebben we zitten klooien en de ene week was er bijna niets aan de hand en de andere week weer 40 graden koorts met oorontteking, keelontsteking en ga zo maar door.
    Wat uiteindelijk bij hem goed geholpen heeft zijn zijn amandelen laten knippen en buisjes laten zetten.

Maar kan me goed voorstellen dat je er helemaal door heen zit en je aardig radeloos voelt.

Bij ons is ook nooit boven tafel gekomen wat hij nou precies had al die weken.

Heel veel sterkte.

8. Monique76

Hoi,

Bedankt voor de reacties. Alles uitslagen van de kweken waren negatief, het is een weekje goed gegaan, en nu heeft ze buikgriep.

Gisteren weer naar de huisarts geweest, en die vond dat ze toch wel te licht weegt momenteel, want ze eet nog steeds erg slecht. Ik mag haar alles geven wat ze maar mag eten op dit moment. Ik moest haar bij hem wegen, en aangekleed met schoenen winterjas aan en das, woog ze 10,1. Veel te licht, en ze moet nu gewoon aansterken, en ik moet over twee weken terugkomen bij de huisarts ivm gewicht.

Ik moet nu vitamines geven, voor een driejarige met xtra ijzer. Hopende dat dit gaat werken.

Groetjes Monique76

9. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    o jee och nu weer buikgriep.

Sam is ook aan de lichte kant, we zijn al onder behandeling bij een dieetiste. En we kijken het nog heel even aan. En anders kunnen we drink voeding bij gaan geven. Misschien is dat iets voor jullie?

Heel veel beterschap

10. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Pff, het zit niet mee he!? Als je het eenmaal te pakken hebt is het lastig om weer nieuwe weerstand op te bouwen. Hopelijk wordt ze wat zwaarder en kan ze daardoor weer wat meer hebben.

11. Monique76

Hallo meiden,

Nou het gaat nu goed met ons prinsesje, sinds ik die vitaminen geef eet ze echt heel erg goed, en is ze inmiddels weer een kg gegroeid, en tot nu toe vrij van virussen. Het is wel frappant want toen ik met die vitaminen begon knapte ze ze zo erg op, dat is ga vragen, of ik haar in de wintermaanden niet voor altijd die mag geven, ze zijn er ook van optimax speciaal vanaf 1 jaar al.

Vrijdag moeten we naar de huisarts, en dan vraag ik dit gewoon, misschien ook een tip voor jullie.

Groetjes Monique76
    ps nog bedankt voor jullie reacties

12. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ons meisje is nu ook al 3 weken aan het sukkelen.
    eerst kreeg ze hoge koorts en 3 dagen later was die weg maar stond haar rompje onder de rode vlekken en bultjes, bleek ze de zesde ziekte te hebben.
    daarbij werd ze echt hartstikke verkouden.
    haar kleine zusje heeft die verkoudheid nu ook.
    de oudste is er ondertussen vanaf, maar is nu al 3 dagen weer aan het overgeven.
    de eerste nacht echt de hele tijd tot gal toe.
    afgelopen nacht 1x daarna gelukkig niks meer.
    en vanmiddag plotseling ook weer ziek.
    tussendoor speelt ze wel goed en ze had ook geen koorts.
    ik vindt het zo zielig voor haar.
    hoop dat ze nu niet meer over hoeft te geven.
    en beter is/wordt.

Deel Deze Pagina