Dochter alleen bij mamma rustig

Discussion in 'Weer aan het werk' started by Tine mv Veerle, May 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tine mv Veerle

Tine mv Veerle Nieuw lid

May 18, 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Mijn dochter is nu twee keer een ochtend wezen wennen op het kdv. Maar dit gaat helaas niet goed. Nu drinkt ze sowieso niet heel goed uit de fles (ik geef nog borstvoeding) maar daar accepteert ze het helemaal niet. Bij mijn man wil ze soms ook niet drinken uit de fles of raakt ze overstuur. En bij anderen op schoot vind ze na 5 min ook niet leuk meer. Ik ben dan de enige die haar weer rustig krijgt. Op kdv is het dus ook alleen maar brullen totdat ze zo moe is dat ze gaat slapen. Maar met honger wil ze natuurlijk niet slapen.

Zijn er moeders die dit herkennen en wat is de oplossing? :(

Ik moet over twee weken weer werken en wil dus graag dat ze wel drinkt op kdv. Ze is 2,5 maand oud.

Vandaag een doek meegegeven met mijn geur, maar dat was dus ook niet de oplossing :(

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft of aangeeft dat ze hier weer overheen groeien.

2. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,751
    646
    113
    Gelderland
    Je kindje is tot nu toe vooral / alleen bij jou geweest en ziet jou gewoon als haar lieve moeder die alles voor haar is. Zie dat als een prachtig compliment! Nu zal ze ook aan het kdv moeten wennen en dat ze dat nu nog niet zo leuk vindt of liever bij jou is, mag ook toch... Ze hoeft het ook niet meteen leuk te vinden of zich er helemaal thuis te voelen, maar dat komt echt écht wel goed! Mijn dochter vond het de eerste keren er leuk en interessant, en plotseling een paar keer helemaal niet leuk, huilen, niet eten/ drinken etc. Dat voelt echt niet tof hè... Maar zo ineens was dat weer over en nu vindt ze het héél erg leuk daar!!! Komt echt goed!!! Geef je dochter het gevoel dat jij er alle vertrouwen in hebt!

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik moet ook volgende week weer werken, en waar ze eerst ook naar het kdv zou gaan nu niet meer, ben mijn baan kwijt en moet nog maar een maandje. Maar ze moet wel voor die paar dagen naar een oppas. Ook hier het liefst bij mama, maar door de flesvoeding wel iets makkelijker.

Wel werk(te) ik op een kdv. Ik kan je in ieder geval vertellen dat het heel normaal is. Ook dat het weer gewoon over gaat. Kindjes worden ook gewoon ouder en wennen vaak gewoon. En ja, soms is er weer even een terug val, in een ontwikkelingsfase of wanneer een kindje ziek is. Mijn ervaring is sowieso wel dat wij zelf altijd gewoon een paar keer extra knuffelen en extra lief zijn. En dat drinken komt vaak ook wel weer goed. Vooral thuis papa gewoon wel voldoende de fles laten geven met jouw voeding, zodat ze het niet verleerd.

Lijkt mij ook heel moeilijk hoor!

4. Tine mv Veerle

Tine mv Veerle Nieuw lid

May 18, 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Mausi en Rijtjes,

Bedankt voor de opbeurende woorden! We gaan er ook wel vanuit dat het uiteindelijk wel goed gaat, maar liever niet met al te veel onnodig drama. We hebben onlangs een andere fles en speen geïntroduceerd en dat lijkt al een stap in de goede richting.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,147
    8,879
    113
    Het is natuurlijk ook een hele overgang, van hele dagen mama en lekker bij mama drinken en verder rust, naar de drukte en hectiek van een KDV zonder vertrouwde persoon in de vorm van mama en dan komt ook nog je drinken uit zo'n stomme rubberen speen...ik snap het wel. ;)

Ik ben trouwens wel ook heel benieuwd hoe onze jongste het gaat doen. Ze is wel gewend aan de fles (want ik geef kv), maar ze kan slecht tegen veel prikkels en 'onbekende mensen'... Gelukkig duurt het bij mij wel nog even voor ik weer moet gaan werken, dus we gaan het rustig opbouwen. Bij de oudste ging het trouwens meteen heel erg goed (dat KDV deed ook niet aan wennen, als het contract in ging mocht je wel twee keer een halve dag brengen, maar meer was het niet), maar dat was wat dat betreft een makkelijker kind dan de jongste. Die vond het allemaal wel best, zolang ze maar aandacht en melk kreeg en kon slapen als ze moe was. ;):)

Hopelijk went jouw dochtertje snel!

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi,

oh ja dit herken ik helemaal.
    ik heb maar 4 w bv gegeven en dan flesjes, maar geen enkele fles was goed ( tot ik difrax vond) en niemand anders mocht haar eten geven buiten ik.
    ik moest terug voltijds gaan werken als ze 5 maand was.
    van als ze 3,5 maand is ging ze elke maandag paar uurtjes naar KDV. ben ik haar paar keer krijsen gaan halen. ze hebben dan één verzorgster gekoppeld aan haar. dus dat alleen zij haar daar eten gaf. na heel wat wendagen :) ging het plots wel goed. nu mag iedereen haar eten geven. nu gaat ze super graag. ze beziet mij nog amper als ik haar afzet want de verzorgende daar zijn haar beste vriendinnekes geworden.

dus doorbijten en volhouden. dat gaat denk ik meestal wel altijd over. nichtje gaat daar ook en die heeft nooit moeten wennen. aan haar mag iedereen de fles geven. dus hangt wat van kind tot kind af denk ik

succes

7. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    Tja, mijn zoon ging naar een gastouder maar is nooit uit de fles gaan drinken in grote hoeveelheden en het is altijd worstelen gebleven tot hij uit een rietje kon drinken met een maand of acht. Hij. Had het echter wel naar ziijn zin bij de gastouder en huilde niet meer. Drinken deed hij als eerste als ik hem op kwam halen. Ik hoop voor je dt het bij jouw anders loopt maar mijn man een dag in de week en de gtouder hebben maanden geworsteld met een hardnekkig flesweigerend krengetje....gelukkig is het allemaal goed gekomen en is hij nu bijna vier, nog steeds graatmger en veel te licht, maar dat komt echt niet van de paar maanden overdag minder eten, want dt haalde hij dan later op de dga en avond wel in

Share This Page