Oké nog een autostoel topic. Ik zoek voor mijn dochter een stoel groep 2/3, die mee kan totdat ze gewoon in de gordel kan. Liefst niet te breed. Ze is nu 4,5 ruim een meter. Huidige stoel past nog, maar de hoofdsteun staat nu volledig naar boven, ze gaat over zodra haar huidige stoel echt te klein is. We hebben geen isofix en gaan dat in de huidige auto's niet laten plaatsen. Voor de rest is veiligheid belangrijker dan de kosten, huidige stoel hebben we laten importeren vanuit Zweden .
Bij een gemiddeld kind kan denk bij vrijwel alles mee tot ze in de gordel kunnen? Wij hebben een Maxi-Cosi Rodi en daar hebben ze ingepast/passen ze in (aan het eind op enkel de verhoger) tot ze gewoon in de gordel gaan. Hoe smaller de stoel hoe eerder ze er uit zijn, denk ik?
Hier hebben we gewoon een groep 2 stoel van de Prenatal. Dus stoel met rugleuning en armsteunen, hij zit er prima in. Ik snap alleen niet zo goed wat je bedoeld met tot ze gewoon in de gordel kunnen? Want met een groep 2/3 stoel zitten ze ook gewoon in de autogordel.
Wij hebben de maxi cosi Rodi XP, hij kan ook met Isofix vast, maar dat kun je intrekken en alleen de gordel gebruiken (wordt de stoel niet minder veilig van). De stoel is niet breed, in ieder geval een stuk smaller dan een groep 1 stoel . Wij gaan er vanuit dat dochter in deze stoel kan zitten, totdat ze zonder stoel in de auto mag.