Dochter altijd om half 6 wakker!!!! Trek het niet meer...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Minny, 27 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Mijn dochter van bijna 3 jaar is zo ontzettend vroeg wakker. Ze doet geen middagslaapje meer, maar heeft dat nog zo nodig. Dus 's middags is ze vaak heel vervelend van vermoeidheid. Je zou denken dat ze dan 's nachts goed slaapt, maar ze is meestal al om half 6 wakker en wil dan niet meer slapen. Maar ik zie gewoon aan haar dat ze nog zo moe is.

Heeft iemand tips, want ben het nu toch wel een keer zat!!!

2. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    hier hadden we hetzelfde.... wij hebben onlangs een slaaptrainer (babyzoo aap ) aangeschaft.. en het lijkt te werken..

In de middag gaat M. gewoon naar boven en ook al slaapt hij niet hij moet wel op zijn kamer blijven totdat momo de aap wakker is.. En dan mag hij van ons best even boekje lezen of zachtjes spelen.

En savonds doen we samen de oogjes van de aap dicht en ik had hem vandaag op 7 uur gezet ( want dat is voor ons nu al uitslapen :p ) en hij stond om 7 uur zachtjes aan mijn bed.. mama aapje is wakker, wij gaan naar beneden! Dus tot op heden zijn we erg blij mee... ( weet niet wat er gebeurt als de nieuwigheid er vanaf is hoor! )

Succes iig! Oja en ik zou haar smiddags echt op bed leggen hoor! Of even bij haar liggen of iig een rustmomentje creeeren!

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het lijkt alsof ze oververmoeid of overgeprikkeld is omdat ze ' s middags niet meer slaapt maar de slaap nog wel nodig heeft. Als ze dan 's avonds doodmoe naar bed gaat en heel snel in de diepe slaap valt, ontwaakt ze ook sneller 's ochtends.
    Mijn zoontje heeft ook een tijdje geweigerd te slapen overdag maar had het duidelijk toch nog nodig. Ik heb hem gewoon elke middag op bed gelegd en legde hem keer op keer weer in als hij uit zijn kamer kwam bijvoorbeeld. Soms viel hij toch in slaap soms bleef hij zingen en kletsen. Dat laatste is ook prima, zo pakken ze toch hun rust eventjes. Die fase heeft een tijdje geduurd (een maand of 2). In die tijd werd hij ook eerder wakker 's ochtends idd. Nu slaapt hij weer minimaal 2 uur overdag en is hij 's ochtends ook later op.

4. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik zou haar toch 's middags op bed leggen als ze moe en vervelend is. Als ze eruit komt, gewoon weer terug leggen en dit consequent volhouden. Zo gebeurt het soms nog dat dochter van 3,5 's middags een dutje moet doen als ze moe en vervelend is.

En 's ochtends zou ik beginnen met idd zo'n wekker aan te schaffen. Ik las laatst ook dat je zoiets kan doen met een tijdschakelaar en een bedlampje. Je begint dan gewoon om 5.30 en verzet het telkens met 10 minuutjes. Een sticker als ze het goed heeft gedaan en een beloning bij een x aantal stickers. Hier werkt het in ieder geval wel!

Succes hoor! Het kan supervermoeiend zijn, weet er helaas alles van.

Deel Deze Pagina