Dochter altijd zoveel drama..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bubblez, 17 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolalili

    Lolalili Niet meer actief

    Kindjes met koemelkallergie
    Kunnen ook heftiger op andere voedings middelen reageren
    Vandaar het advies vaker het zelfde aanbieden en kijken of er een reactie komt
    Als ze wel een reactie zou krijgen kan een volgend reacties vele malen erger zijn
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    En ik zei dat ze geen reactie vertoont. Dus dat is het probleem niet.

    Ik weet hoe je een kind moet leren eten. Ik heb er al een van 2.5 en die funtioneerd prima.

    Ze reageert niet op voedsel. Er is lichamelijk niks aan de hand.
    Dit is gewoon wie zij is op dit moment en ik hoop hier op enkele tips, waar ik er nu al een paar van heb die ik ga proberen :)
     
  3. Lolalili

    Lolalili Niet meer actief

    Aangezien ze veel huilt kan dat wel een reactie zijn

    Het hoeft niet in uitslag te uiten ze kan ook pijn hebben
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    En ik zeg je dat dat het niet is :)
     
    Puck123 vindt dit leuk.
  5. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.993
    2.474
    113
    Vrouw
    NB
    #25 Neskio, 17 mei 2019
    Laatst bewerkt: 17 mei 2019
    Op je vraag over het speeltje (gaat natuurlijk niks op het grotere geheel doen), mijn dochter vond op die leeftijd maar een speeltje leuk en dat was Sophie de giraffe, als ik erin kneep begon ze te schaterlachen om het piepje (vraag me niet waarom want het ziet er helemaal niet boeiend uit) maar ieder kind is anders natuurlijk :)

    O en loopy links zou je kunnen proberen dat vond ze vooral in de maxi cosi leuk..
     
  6. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.155
    1.079
    113
    Ik heb geen ervaring met medische zaken, maar wel met slechte slapers en gevoelige kindjes...
    Mijn dochters waren behoeftig en snel overprikkeld, zij hebben heel veel aan de borst gelegen. In de goede periodes werden ze 2-3 keer per nacht wakker, in de slechte ieder uur. Sliepen in avond ook nooit echt vroeg, begonnen hun 'nacht' pas tegen 21:00 uur om dan ergens tussen 5-6 uur weer wakker te zijn. 4 uur gebroken slaap voor mij was niet ongewoon.

    Slechte periodes waren hier tussen 4-6 maanden, van 8-11 maanden, van 13-16 maanden, rond 20 maanden... Had dus ook wel met hun ontwikkeling te maken, het waren fases. Slapen werd langzaam beter vanaf 18 mnd, maar is nog jaren niet bepaald vlekkeloos geweest. Ze zijn erg gevoelig, raken snel overprikkeld, wat meteen weerslag had op slapen. Daarnaast hebben ze ook niet veel slaap nodig, gingen voor 1e jaar al over op 1 slaapje overdag en stopten vanaf 2 jaar überhaupt met slapen overdag.

    Ze hebben heel veel op schoot en op arm gezeten, in wipstoeltje of kinderstoel erbij. Toen ze meer met hun lijfje konden en mobiel werden (zelf dingen kunnen pakken, bereiken etc), kon ik ze ook letterlijk iets meer loslaten. Frustratie kan zeker een rol spelen.

    Go with the flow was een belangrijk motto bij mij, af en toe even gal spugen en dan op mijn gevoel doorgaan met de wetenschap dat het beter zal worden. Bij mijn 3e was ik al een stuk minder gefrustreerd omdat ik had ervaren dat het bij 2e ook goed gekomen was ;)... Een stukje acceptatie hielp mij om minder moe te zijn, ondanks dat ik niet meer slaap kreeg.

    Ik heb geen oplossing voor je, maar wilde je wel laten weten dat dit zeer zeker 'gewoon karakter' kan zijn. En dat je niet de enige moeder bent die zich zo voelt! Hou je taai.
     
  7. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.746
    463
    83
    Ik zou ook inderdaad denken, bij je houden in een draagdoek. Wanneer heb je dat voor het laatst geprobeerd? En alleen een draagdoek of ook een draagzak? Want ik merkte bij onze dochter dat ze een doek niet fijn vond, maar de zak juist weer wel (zeker met het slaapkapje erover, dan is het eerst even mopperen en daarna valt ze toch in slaap).

    Van allergieën heb ik verder geen verstand, dus daar geen tips in.

    Hoop in ieder geval voor je dat ze snel iets rustiger gaat slapen, sterkte!
     
  8. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.063
    4.265
    113
    Onze zoon was een redelijk rustig kind maar wel boos (wat zich uitte in huilen en gillen) dit kwam omdat hij veel meer wilde dan zijn lichaam al kon. Zo moest en zou hij met 3 maanden rechtop zitten gillen en schreeuwen totdat wij hem rechtop zetten (mbv het voedingskussen) net zo lang tot hij weer wat naar beneden gleed (wat ongeveer 3 minuten duurde) en dan begon het riedeltje weer opnieuw. Slapen deed hij gelukkig wel maar werd dan wel vaak wakker en dan ging ik er naar toe, na een paar weken kwamen we erachter dat hij vaak naar wat mopperen (lees huilen) binnen 10 minuten toch echt wel verder sliep ( en 10 minuten zijn lang als je naar een huilend kind luistert)

    En toen kwam mijn dochter, vanaf week 2 was het huilen huilen en nog eens huilen. Ze had obstipatie en na medicijnen huilde ze in ieder geval niet meer van de pijn. Ze huilde overal om, pop die omviel, te hard praten, zitten wilde niet lukken, ik was niet in zicht, omdat ze in de box moest, haar broer liep langs etc etc. Zichzelf vermaken heeft ze nooit gekund, kan ze nog steeds niet (en ze is nu 9) wil nog altijd bij mij in de buurt zijn en haar eerste reactie, als ze schrikt, boos is, blij is, als iets niet lukt etc is nog altijd huilen.
     
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Oh sophie!! Die hebben we. Ga ik morgen eens testen.

    Loopy dingen heeft ze ook, zoon vond m te gek maar dochter lijkt hem niks te vinden.

    Vandaag ging overdag redelijk oke eigenlijk. Vanmorgen een halfuur in de nuna voor de tv geplant zodat ik kon eten. En ze heeft 2 keer lekker geslapen. Goed gegeten en gedronken. Zonder al tevee drama..

    Zulke dagen wil ik :p
     
    Neskio vindt dit leuk.
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Wat een lief berichtje, echt dankjewel!

    Voor mn gevoel is het ook puur karakter, maar pfoe he. Dat ik het hier vanmorgen typte en dr vanmiddag met mn schoonmoeder over gepraat hebt heeft me al behoorlijk opgelucht.
    Tis soms zo heftig. En ik probeer echt go with the flow te doen, maar soms is mn flow een beetje hobbelig :p haha
     
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Oh gisteren nog :p ze zit er graag in, heb een tula draagzak maar gewoon in huis zal ze dan niet in slaap vallen. Helaas :p ze is dan wel rustig, maar ik vind bijv koken met haar in dat ding eng, dus das nie handig.

    Ze zit ook wel met regelmaat in die zak, denk een keer of 4 5 per week. Maar tis niet altijd even handig en mn lijf vind het zwaar om te lang te doen helaas.
     
  12. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Oh lordy :p dus t kan voor eeuwig zijn haha Oeps
     
  13. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Volgens mij heb jij vooral een luisterend oor nodig en niet zozeer advies want je doet het prima. En negeer de betweters met de KMA-, draagdoek- en samenslaapadviezen. Die weten zelf ook niet beter dan wat voor hun werkt. Sterkte.
     
    Clueless01 en Roanna vinden dit leuk.
  14. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Vandaag ging het wel beter dan voorgaande dagen. Heb eigenlijk het hele huishouden laten liggen in de tijd dat ze wakker was en pas als ze sliep deed ik alles. En bijna non stop met haar in de weer geweest. die paar keer dat ze even alleen lag heeft ze redelijk lief gespeelt :)

    Maar dat is geen oplossing voor altijd, ook omdat ik wel eens weg moet. Dus ik moet even zien hoe ik dit verder aan pak.
     
  15. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    849
    365
    63
    Slaapgebrek doet echt wat met je hè...

    kan het zijn dat je dochter tandjes gaat krijgen en daar (extra) huilerig van is?
    mijn zoon had ze ook al met 5 mnd.
    Dan ben je er met 'n dag of wat weer (even vanaf) ;)

    Verder lijkt ze dus behoefte te hebben aan 'uitdaging'. Wat voor speelgoed heeft ze in de box? Leg je er regelmatig iets nieuws/anders in?

    En volgens mij doet je moedergevoel het prima. Sommige kinderen hebben echt al op deze leeftijd meer nodig dan melk en een paar proefhapjes. Mijn dochter begon pas echt te groeien toen ze bijvoeding kreeg :$ Ze at ook als kool gelijk.

    Hoop voor je dat je even een nacht lekker kunt slapen. Kan je vriend niet een nachtje voor je doen zodat je even bij kunt tanken?
     
  16. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Lief! Dankjewel!!

    Volgens mij heb je ook gelijk.. t lucht al zo op! :) het gaat hopelijk vanzelf beter met mn kleine meisje.

    Dank!
     
  17. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ja echt.. ik word er behoorlijk chagerijnig van als ik te weinig slaap. Best jammer dat gebrek, want iets meer geduld zou wel welkom zijn.

    Ik check regelmatig op tandjes, vanmiddag ook weer. ze heeft ook soms hele rode wangetjes en dat verdwijnt dan na een uurtje ofzo weer. Maar nog helemaal niks..

    Ja dat idee heb ik ook! Ik doe al max 3 speeltjes, en elk dagdeel en dag wat anders. Ik heb teveel, spul met geluid, balletjes, van die ringen, bijtspeelgoed, knuffels, knisperboekjes, boekjes en een playgym.
    Vanmiddag zag ik haar stoffen pop boven en die heb ik dr gegeven, daar heeft ze heerlijk mee gespeeld. Denk dat ze die erg leuk vind! Dus morgen weer :p

    En hier ook qua groeien . Ze is altijd een moeilijke eter geweest, en de neocate overdag is ook zozo (drinkt wel steeds meer gelukkig maar is snel afgeleid) en ik snap dr want neocate is vies. Juist de bijvoeding eet ze onwijs goed, ik geef tot ze zelf zegt stop (bij wijze van he, voor iemand hier weer aanstoot aan neemt :p ) dus ik ga dr ook gewoon mee door.
    Tis al niet een enorme dame, die extra voeding is alleen maar goed voor dr.

    En dat zou ik willen. Alleen mn man hoort de kinderen gewoon niet.. dus dan ben ik al een eeuw wakker en moet hem elke 30 seconden duwen en aanspreken. En dat is me dan de moeite ook niet eigenlijk.. dan denk ik, laat maar ik ga wel.

    Ergens heb ik het idee dat ik vannacht haar "stoorde" ofzo. Alsof ze wakkerder werd omdat ik dr dr speentje weer gaf.
    Ga vannacht eens wachten wat er gebeurd als ik niet gelijk heen loop.

    Tis elke keer weer gepuzzel he een kind.. man..
     
  18. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Lastig he!
    Hier ook zon eentje die zich zelf niet kan vermaken, tot 10 maanden niet doorsliep door de neocate , omdat dit zo lekker licht verteerbaar is. Ondanks dat hij met de bijvoeding vanaf dag 1 ( vanaf 4 mnd) een heel potje weg at per moment ( ja zowel fruit als groente van 150 gr)

    In de auto wellicht een spiegel een idee?
    Ik merkte bij de jongste ook op dat hij onrustig werd, als hij ons niet zag.
    Iedereen zit naar voren en hij zit tegen een bank aan te kijken :confused:
     
  19. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Was hij er toen overheen?

    Het nadeel van de neocate is ook dat je dus niks anders kan geven.. en pap blieft madam niet, heb 4 soorten geprobeerd..

    Spiegel heeft ze, een vrij grote dus ze kan me zien. Maar dat boeit haar dus niet hahaha.
    Qua auto denk ik dat de oplossing is dat ze naar voren mag kijken.. denk ik. Ik las dat dat vanaf 9 maand mag. Nog 3 maand :p
     
  20. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Nee hij heeft het nog steeds en hij is nu 21 maanden.
    Hij gebruikt inmiddels naast de neocate, havermelk.
    Hij heeft namelijk ook een soja allergie.
    Neocate wordt vanaf 2 jr ip niet meer vergoedt, dus we zijn hem aan het omzetten, maar meneer vond het in eerste instantie niet lekker haha.

    Ik doe de biologische pap van de ah erin
    Gaat ook beter door de speen heen.,de Bambix nam hij hierdoor niet
     

Deel Deze Pagina