Dochter altijd zoveel drama..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bubblez, 17 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ook geprobeerd.. wil mevrouw niet dus dan maar geen pap :p

    Ben je met 10 maand al met havermelk begonnen? Ik wil pas met 1 jaar over op andere melk. Over 2 weken weer naar de diëtiste, daar overleggen hoe en wat nu handig is.

    Soja hoor je ook vaak he.. jeetje.
    Ze reageerde volgens mij wel op ei. Rode wangen, vlekjes op dr gezichtje en helemaal overstuur de rest van de dag. Dus dat doen we nu even niet, ik laat er 2 weken tussen en dan weer een mini hapje testen.
     
  2. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Nee veel later pas. Hij drinkt de neocate namelijk prima .
    Ja ei allergie is een verhoogd risico bij kma
    Wij moeten dat ook wekelijks geven , maar hij lust dit dus echt niet. Tevens de pindakaas.
    Moet nu amandelen opbouwen , maar de eerste keer viel dit volgens mij niet helemaal lekker
    Erna viel de eerste stap van de melkladder verkeerd dus niet meer aan het opbouwen van de noten toegekomen
     
  3. Edr89

    Edr89 Bekend lid

    20 jun 2016
    675
    1.057
    93
    Mijn zoon is 10 dagen jonger dan jouw dochter (en mijn dochter 8 dagen ouder dan jouw zoon, toevallig :) ), maar hij functioneert het beste als hij echt nog max. 1,5u wakker is elke keer. Een aantal keer geprobeerd hem langer wakker te houden en dan lijkt dat heel goed te gaan, maar zijn slaapjes daarna én de nacht erop zijn dan slechter/korter/onrustiger. Hij slaapt vaak maar kort (45 minuten) en dan komt hij -zoals vandaag- zelfs nog op 4 slaapjes. Soms slaapt hij lang (tot wel 2,5u) en dan minder slaapjes. Zou het nog zoiets kunnen zijn bij jouw dochter?

    En heel misschien (lichte) reflux? Aangezien bij alleen spelen (plat liggend neem ik aan) ze het niet tof vindt en bij jou/je man (rechterop) het beter gaat. Dat was bij mijn dochter wel het geval. Maargoed, dan had je dat waarschijnlijk wel aan andere symptomen gemerkt. Ik wilde het alleen als optie nog maar even noemen.
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Nee ei is niet lekker? En verwerkt ergens in?

    Gedoe wel he, zo'n allergie. Opzich als je het eenmaal weet geen probleem. Maar tis wel steeds opletten. En ook de verrhoogde kans op andere allergieen is "vervelend"

    Ik wou eerst pas met 6 maand met bijvoeding beginnen maar 3 artsen en de diëtiste raadde echt aan om eerder te starten. Juist om allergieën te voorkomen. Nooit gedacht dat t zo ver kon gaan eigenlijk
     
  5. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Klopt idd
    Wij waren pas bij 9 maanden bij de allergoloog . Hij bleek dus al een pinda allergie in ontwikkeling te hebben. Gelukkig waren we er nog net op tijd bij.
    De huisarts wist dit niet .
     
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Mm dat zou ik natuurlijk eens kunnen proberen. Al wil ze al heel lang het late middag slaapje niet meer, was het non stop brullen.. toch even zien of dat t misschien is!

    Ja dat heb ik ook overwogen. Zoon had het ook heel erg, maar ze vertoont hier echt geen enkel signaal van.. helemaal niks.
    Dat dacht ik ook in het begin omdat ze zo moeilijk deed, maar ik kan dr niks bij bedenken waardoor ik reflux zou verdenken.


    Leuk dat onze kindjes net zo oud zijn! Is ook wel wat pittig soms een peuter en een baby :p
     
  7. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief


    Hier wilde hij door de kma zelf niet op zn buik, maar wellicht verborgen reflux bij je dochter?
     
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Och dat is wel flink balen zeg.
    Daarom dus ook amandelen zo specifiek introduceren? Ik heb daar nog niks van gehoord.

    Ze vond pindakaas eerst vies. Maar ze krijgt elke dag een lepeltje en ondertussen vind ze het niet meer om te kotsen haha. ze trok altijd een gezicht :p
    Pindakaas hier 4 weken geleden mee begonnen. Ik wou eerst de provocatie test uitslag afwachten omdat ik bang was voor een verkeerde uitslag door bijvoeding. Ze heeft ook 4 weken lang (van 4 tot 5 maand) enke peer en wortel als bijvoeding gehad. Omdat ik de uitslag op geen enkele manier wou beinvloeden.
    Ze krijgt nu sinds 2 weken brood en dat vind ze ook echt lekker! Vanmiddag voor het eerst een heel dun laagje boterop gedaan, viel in de smaak!
     
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Tis op dr rug ook.. zou dat t zijn denk je??

    En de auto dan? Door dr houding?

    Verborgen zou je toch ook op een manier moeten zien?

    Ikga toch maandag de osteopaat weer bellen. Wie weet heeft ze nu wel wat wat hij voelt . Geen idee.
     
  10. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Ja klopt, via een bepaald schema die landelijk is

    Fijn dat brood ook goed valt! Vond dat ook wel een dingetje om eentje te vinden zonder melk en soja
     
  11. Edr89

    Edr89 Bekend lid

    20 jun 2016
    675
    1.057
    93
    Je kunt het allicht proberen met slapen!

    Als ik je berichtjes zo teruglees, is het huilen een beetje begonnen toen je met vaste voeding begon, klopt dat? (nu 6mnd en het begon ong. 1,5m geleden). Er is al gesproken in andere berichtjes over andere allergieen, zag ik. Mijn hevige-reflux-dochter sliep door vanaf 5 tot 8 maanden. Vanaf 8 maanden begon ze pas vast voedsel te willen. Vanaf die tijd elk half uur tot drie kwartier wakker 's nachts. Vanaf toen maar weer in mijn bed genomen, maar pfff ik snap heel goed dat je dat niet wilt. Vanaf 14 maanden kon ze zonder medicatie en was de reflux dus onder controle. Toen sliep ze ook weer door. Maargoed, hier werd de reflux een stuk erger door de vaste voeding. Geen idee of het allergie was of dat het gewoon niet lekker viel. Inmiddels nog steeds een erg slechte eter.
    Wellicht ook het onderzoeken nog waard.

    En jaaa, soms best wat pittig ;) Zeker nu bij dochter de laatste kiezen doorkomen. Wordt ze zooo gezellig van.. zucht. Maar ook wel heel leuk om ze samen te zien, ze zijn gek op elkaar :thumup:
     
  12. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Ben er niet zo in thuis , maar wellicht toch een poging waard om naar te laten kijken?
    Gezien veel huilen, slecht slapen en rechtop willen zitten
     
  13. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Oh dan zullen wij die vast ook krijgen.

    Ik ben tevens mn eigen brood gaan bakken voor haar. Die eten we nu allemaal. Van de lidl. 60 ct per pakje.
     
  14. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Oh ik ga eens kijken volgende week!
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Oh ja tandjes.. ellende soms.

    En nee tis al heel lang, eigenlijj al vanaf t begin een pittig ding die graag alleen bij ons wil zijn.
    Ze is zelfs bij ons in bed beland omdat ze anders niet sliep. Dus dat is niet nieuw helaas. Met 4 maand was ze simpelweg te groot voor ons bed en sliep ik niet meer lekker en toen moest ze naar dr eigen kamer. Ik had ook behoefte aan ruimte :p
    Het gaat soms even beter, het lijkt ook wat samen te hangen met een sprong want daar zit ze bu middenin. Er zijn namelijk periodes waarin ze wel makkelijker is
     
  16. Edr89

    Edr89 Bekend lid

    20 jun 2016
    675
    1.057
    93
    Oke, sorry. Verkeerd begrepen. Herkenbaar, hier bij zoon nu ook een sprong. Allemaal leuk en aardig dat ge-ontwikkel, maar best vermoeiend voor mama ;) Mijn ideeën voor je dochter zijn op, ik hoop dat iemand anders de gouden tip heeft en het gauw beter gaat!
     
  17. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ja het idee is grappig van een sprong maar de uitwerking ietsje minder haha.

    Er zijn best wat dingen nog voorbij gekomen, daar ga ik mee aan de slag.
    We komen er vanzelf :p ooit :p
     
    fruitcoctail vindt dit leuk.
  18. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Fijn dat er toch wat tips bijzitten
    En verder gewoon van je afkletsen hier
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  19. Eef92

    Eef92 Fanatiek lid

    8 jan 2016
    1.044
    464
    83
    Heb alle berichten gelezen en vaak kwam er iets in mij op wat later dan weer werd gezegd.
    Wat nog niet voorbij is gekomen:
    - Als mijn zoon (15-11-2018) tegen de voeding aanzit , dus half uur er voor, wil hij ook niks anders dan bij ons op schoot. Misschien heeft ze wel meer honger dan je denkt?
    Hij heeft een periode gehad met slecht slapen en toen we meer aanboden, ging het super goed.
    - Hij gaat na precies 1 uur en 3 kwartier weer in bed. Ongeacht hoe laat hij wakker is geworden. Dit kan precies in zijn 'brood' tijd vallen, dan maar iets eerder een broodje. Dit werkt voor hem het beste.
    - Laatste middag slaapje wil hij ook niet graag meer. Wel als we gaan wandelen. Dan slaapt hij nog 3 kwartier, uurtje in de kinderwagen.
    - Als je gaat koken, kleed in de keuken leggen? Dan kan ze je wel zien. Als H. begint te zeuren laat ik hem meestal even zeuren en ga zingen of kletsen tegen hem. Al zijn ze ''pas'' 6 maanden, zelf leren spelen is wel belangrijk. (vind ik :p)
    - Misschien rijstebloem in de late fles? Dit is vrij dun. Misschien wil ze dit wel?
    - Kma ben ik niet bekend mee.. Dus qua vaste voeding geen tips. Lees wel overal over pindakaas en ei. Die tip neem ik mee :)

    Schema van H. misschien heb je er wat aan?
    06.00 fles 180cc met pap
    slapen 7.30/8.00
    9.30/10.00 fruit (hoeveelheid van potje 4+)
    10.30 fles 210cc
    11.30 brood
    12.00 naar bed
    15.00 tussendoortje (koekje, maisvinger, broodkorst) + 180 cc fles
    17.00 avond eten (groente + yoghurt)
    ergens tussen 5 en 7 slapen. of niet :p
    19.00 fles 210 cc
    20.00 naar bed , slaapt meestal pas half 9
     
  20. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Meer honger kan eigenlijk niet.. ik heb haar heel lang op verzoek gevoed, en dan dronk ze elke fles minder en begon e steeds eerder te zoeken, op een gegeven moment had ik dr elk uur aan de fles..

    Laatste slaapje nog wandelen red ik niet qua planning. Dan kan ik nooit meer de deur uit om boodschappen ofzo te doen. Of de stad. En ik zit met mn zoontje, die wil ook geen uur wandelen. Super vervelend wel.. zou ook fijn zijn als ze op de fiets mee kan, dan kunnen we af en toe even fietsen als ze wat "vervelend" is.

    Kletsen enzo doe ik de hele dag door in de keuken leg ik dr ook, ons huis is niet zo groot :p maar dat maakt ook niet uit zelfs als ik er naast blijf zitten is ze vaak nog pissig :p haha. Tutje

    Rijstebloem wil ze niet. 3 merken geprobeerd en een haverpapje ook. Wil ze ook niet , of nou, ze drinkt dan nóg minder dan normaal en dan was het snachts helemaal hommeles.. dus dat leek me ook niet handig.

    Vannacht sliep ze goed!! Om 23.00 fles gegeven, en om 4 uur schreeuwde ze 1 keer..normaal was ik dan allang naar dr toe gegaan maar nu niet. En binnen 30 seconden sliep ze weer en om 07.15 werd ze wakker!!

    Vandaag hadden we een drukke dag met 2 verjaardagen, dus ze is nu wat van slag helaas. Maar hopelijk slaapt ze vannacht net zo goed!
     
    fruitcoctail vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina