aerosleep en hydrofiel luier

Discussion in 'Baby en dreumes' started by LailiejLoe, Feb 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

Hoi allemaal,

Wie kan mij helpen met deze vraag? Wij hebben voor ons zoontje in zijn ledikant een aerosleep aangeschaft omdat het ons een fijn en veilig gevoel geeft. Mocht hij zich toch omdraaien kan die altijd door blijven ademen (teminste dat zegt men, ik hoop dat ik er nooit achter hoef te komen).

Nu spuugt mijn zoontje alleen heel erg veel. Ik blijf die aerosleep hoeslakens maar wassen. Mijn vraag is dan ook kan ik op de aerosleep hoeslaken een hydrofiel luier dubbelgevouwen leggen die ik kan vervangen als hij het onder heeft gespuugd of is dan het hele idee van de aerosleep weg? Kan hij dus door een dubbelgevouwen hydrofiel luier en de aerosleep heen ademen?

Moet ik dus meer hoeslakens kopen of kan ik het ook met een hydrofiel luier oplossen?

2. mich87

mich87 Bekend lid

Nov 7, 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een aerosleep en heb in het begin ook altijd eem hydrofielluier eronder gelegd. Een hydrofiel luier is ook met gaatjes, dus ik denk dat het wel kan. Nu zal hij sowieso nog niet draaien, dus je kunt het nu in iedergeval wel veilig doen denk ik :)

3. Birgitte

Birgitte Bekend lid

Jul 13, 2010
    792
    0
    16
    Toen mijn dochter geboren was had ik haar ook op een hydrofiel in haar wiegje gelegd. Toen de kraamzorg dat zag werd ze helemaal paniekerig. Een baby, zeker een die zich al kan omdraaien, kan er in verstrikt raken en dus stikken. Niet doen was haar advies en dat heb ik maar opgevolgd.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou hier 2 kinderen die de eerste tijd echt altijd op een hydrofiel sliepen, heb dat juist geleerd van de kraamzorg.

5. handbalster

handbalster Fanatiek lid

Nov 7, 2009
    1,129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    Ik had de 1e weken ook een hydroluier om het spuug op te vangen, maar volgens mij is dan het effect van de aerosleep wel weg. Dus extra lakentje gekocht en regelmatig wassen.

6. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,799
    8
    38
    Bij de babydump raadde ze het wel af om het te gebruiken over de aerosleep. Dit omdat dit toch niet zo ademend is als de aerosleep

7. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,253
    1,011
    113
    Zuid-Holland
    hier werd het juist door de kraam ook aangeraden.....

8. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    neem aan dat je baby nog niet omrolt, dus de airosleep heeft zowiezo nog geen werking (als temperatuurregulatie)
    Dus je kunt hem er prima onder leggen.

9. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,979
    136
    63
    Hier hebben wij ook een tijd lang een hydrofiel op de aerosleep gehad. Ging prima bij ons buikslapertje.

10. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hier wel pasgeboren toen hij op zijn rug lag een hydrofiel eronder, idd ondat ze nog niet kunnen draaien. Na drie dagen ging hij op zijn zij ivm slecht slapen en toen moest de hydrofiel weg ivm omrolgevaar...

Share This Page