Mijn dochter van 4 heeft pas weer een hele week in het zk gelegen voor een longontsteking, best heftig en het was helaas al de tweede keer. Nu heeft ze zelf tussendoor al de waterpokken gehad dus ze zou resistent moeten zijn nu. Maar nu vraag ik me af wat te doen... Ik heb straks een verjaardag van mijn neefje. Mijn jongere neefje heeft op dit moment de waterpokken. Mijn jongste laat ik daarom al thuis en nu twijfel ik of ik mijn dochter van 4 wel moet meenemen. Omdat ik lees dat het virus van de pokken ook longontstekingen kan veroorzaken maar dan wel natuurlijk bij iemand die het nog nooit gehad heeft. Maar omdat het zo heftig was de longontsteking wil ik liever voorkomen dat ze straks weer iets oploopt... Maar kan dat eigenlijk wel? Kun je ziek worden van het hoesten door een persoon met het virus. Wie heeft hier verstand van en kan me uitleggen hoe het zit...
Als je dochter echt goed de waterpokken heeft gehad dan heeft ze inderdaad voldoende afweerstoffen en kan ze niet nog een keer de waterpokken krijgen. Longontsteking van het virus ken ik niet, wel kan het zijn dat de pokken naar binnen slaan en dus ook in de longen gaan zitten, echter is dit heel zeldzaam. Je dochter zou dus gewoon naar die verjaardag kunnen gaan.
Bedankt voor je antwoord... Dus als ze het over longontsteking hebben van het virus van de pokken praten ze over het naarbinnen slaan van het virus? Mag ik vragen hoe je dit weet? Heb je een medische achtergrond?