Hoi, We hebben hier weer wat nieuws Een poosje geleden was mijn dochter aan het spelen bij oma in de tuin, de overburen hebben van die grote motors met een hels kabaal. Die middag wouden ze denk ik het geluid even testen ofzo, wat een herrie! Maar sinds die middag, is alles wat ze hoort eng. We wonen aan een kruising en in een dorpje dus je hoort in de tuin weleens harde motors, vrachtwagens en tractors. Zodra ze dit hoort rent ze meteen naar me toe terwijl ze auto roept en wil op schoot. Hoe moet ik hier mee omgaan? We gaan al vaak even zwaaien of dag zeggen naar de auto's en ik neem haar altijd even bij me. Verder probeer ik haar af te leiden, maar het werkt niet echt. Vindt het vooral zo sneu dat ze bang is.
Mariëlla heeft dat ook. Waarschijnlijk is ze een poosje geleden vreselijk geschrokken van onze pachtboer, toen hij kwam maaien (behoorlijk grof geschut ) En sinds die tijd is het mis als ze een trekker of motor hoort. Die motoren is ook een ellende... doorgaande weg en een leuke bocht -> staat synoniem voor racebaan Ze begint dan helemaal te trillen, begint te huilen en wil inderdaad alleen maar heel stevig tegen je aan zitten. Ik probeer het maar te negeren en als ze dan wel bij me komt, wel optillen ofzo, maar verder niet al te veel 'zeggen' om het verder niet te gaan bevestigen dat het geluid eng is. Afleiden wil soms ook nog wel helpen, maar meestal reageer ik al "te laat". Moet wel zeggen dat het heftige trillen nu wel al minder aan het worden is, maar huilen en willen knuffelen is er nu dus nog wel.