dochter bedenkt naam, wat moet ik er mee?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamabri, 24 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Wat een schattig verhaal. Zo moet het zijn, lauren of laurens zijn leuke namen en afzonderlijk door jou en je dochter bedacht. Ik zeg; doen!

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon noemt de ongeboren baby Tommie. Lief bedacht, maar aangezien we niet in Sesamstraat wonen... Bovendien weten we het geslacht nog niet eens.
    Onze zoon is jonger, ik praat er overheen.

3. mijnhumpie

mijnhumpie Actief lid

12 jul 2012
    417
    1
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter heeft een tijd terug besloten dat de baby Loempia heet...... :D Dan kom jij er nog goed vanaf met Laurie!! Hihi!

4. fafa

fafa Niet meer actief

whahahaha :D, die gaat gepest worden op school ;)

5. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Haha herkenbaar....en de oplossing voor een broertje wist ze ook, geef die dan maar aan iemand die een jongen wil hoor mam! :D

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind het een heel mooie gedachte...papa en mama verzinnen de namen van de oudste 2 en bij de 3e heeft grote zus ook een stem.

Dirk had voor zusje namen verzonnen die je eigenlijk wel kunt zien als koosnaampje van echte namen van zus. Terwijl hij de namen die we in gedachten hadden nooit van ons gehoord had.

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Onze dochter noemde ons zoontje altijd basje toen hij nog in mijn buik zat. Zijn tweede naam is Bas.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Ik vind het wel schattig, maar zou er idd niet een te groot probleem van maken. Ik bedacht vroeger altijd namen hoe ik liever had willen heten (ook leuk voor mijn ouders haha) en dan zei mijn moeder altijd; nou zo noem je later je eigen kinderen dan maar!
    Vind een pop eigenlijk wel een goed idee. Of een knuffelbeest ofzo

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een mooie hahaa..
    Toen ik zwanger was van mijn jongste dochter, noemde mijn oudste dochter haar nog ongeboren zusje Fiorella :$ ....
    Voor insiders: K3...De Kattenprins......

Toen haar zusje geboren was, en we vertelden dat haar naam myrthe was, heeft ze daar eigenlijk nooit een probleem van gemaakt:p

10. Slagroomsoesje

Slagroomsoesje Niet meer actief

Mijn oudste denkt dat er een broertje in mijn buik zit en noemt hem Richard!! Tja mijn keus is het niet

11. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier was grote broer mee naar pretecho...
    Hij zou zusje krijgen dacht hij... Kiki...

Nou hahaha die snoet toen echo-mevr zei dat jongetje werd whahahaha
    Alsof die mevrouw zijn zusje had omgetoverd hahaha

Na 2 dagen was die blij met broertje en heette die Dinand.

Maar toen wij hem dus Kiann noemde bij geboorte had hij die binnen paar dagen geleerd :D

Wij hadden altijd zijn namenkeus "meegenomen in de beslissing" en lieten hem nog meer namen verzinnen :D zodat hij echt meedacht... :)

Dik 4jr was hij toen :D

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier wordt al 2 maanden de baby "Thomas" genoemd door zoon... de naam is inmiddels over genomen door de grootouders als werknaam...
    Thomas vinden we een leuke naam maar dat gaat 'm toch niet worden

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Onze dochter heeft weken gehuilt toen ze hoorde dat ze een broertje kreeg, ze wilde nl een zusje en had zich daar ook echt op ingesteld. Later ging ze iedereen vertellen dat ze een broertje kreeg en hij Sem ging heten. Ik heb het zo gelaten, is vanzelf goed gekomen allemaal

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    hier had onze zoon geen naam maar was ervan overtuigt dat hij een zusje zou krijgen. Op elke opmerking dat het ook een broertje kon worden was hij heel stellig, nee hij kreeg een zusje.

Ik zou het voor nu lekker zo laten en haar vertellen dat zolang het kindje in je buik zit het laurie mag heten maar dat als het eenmaal geboren is het een andere naam krijgt

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

bedankt voor de reacties, ik moet erg lachen om sommige berichten, vooral van het kindje dat loempia genoemd werd :D Dan komen wij er nog genadig af met Laurie. Blijkbaar is het toch iets wat vaak voor komt, zo te lezen. Ik laat het denk ik maar zo en misschien gebruiken we de namen Lauren/Laurens als 2e naam, want ergens is het wel heel lief, en zijn het bovendien ook wel onze "soort" namen.

Ik heb nog geprobeert om de souvenirsvogel die ze vandaag in het dierenpark heeft gekocht Laurie te noemen, maar daar werd mevrouwtje erg boos om: de baby heet immers zo :p bijdehandje ;)

16. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik zou haar uitleggen dat het ook een broertje kan worden en dat je de naam die zij heeft bedacht heel mooi vindt en ook lief van haar, maar dat jullie als ouders uiteindelijk beslissen hoe het kindje gaat heten. Ik denk dat ze daar wel wat mee kan. En als zij de baby zo wil noemen voor nu, prima. Vind het wel heel schattig trouwens!

17. Koon

Koon Niet meer actief

Ik deed dat ook. Toen mijn moeder ik verwachting was van mijn zusje had ik een pop die ik de hele dag meesleepte en ook een naam gaf. Ze wisten niet of ik een broertje of zusje zou krijgen en ook niet hoe ik in vredesnaam bij die naam kwam.
    Uiteindelijk waren ze hem zo gewend geraakt en paste die naam goed bij ons gezin, dat mijn zusje de naam heeft gekregen die ik bedacht had als 5 jarige.

Ik zou het gewoon zo laten. Je dochtertje zal willen snappen wie er in jouw buik woont en daardoor heeft ze de baby misschien al een naam.

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Schattig! T noemt zn zusje Saartje. En M had Evi bedacht. Gaat het beide niet worden. Maar ze snappen wel dat de baby nog geen naam heeft en dat papa en mama de naam bedenken.

19. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Laat me raden
    Thomas de Trein staat vaak op bij jullie thuis?:D

20. tuc

tuc Niet meer actief

haha volgens mij doen bijna alle kinderen dat, onze dochter had ook al namen verzonnen voor onze ongeboren baby, voor een meisje had ze Vanessa, ahum laat dat nu echt niet ons ding zijn, daarbij wist ik al dat er een broertje in de buik zat, maar verder wist niemand dat. Ik heb er nooit veel aandacht aan besteedt.

Vanaf de tweede dag dat haar broertje er is heeft ze een koosnaampje verzonnen...zo schattig en gebruikt zn echte naam natuurlijk ook.

Deel Deze Pagina