Dochter bespuugd onderweg, advies nodig

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Lynx, 9 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Tja ik zou het dochter zelf laten oplossen. Een beetje weerbaarheid kan wel.

2. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Als je net 11 bent en een meisje bent, zijn jongens van 13/14 best intimiderend denk ik zo... beetje weerbaarheid gaat hier wat ver lijkt me ;)

Ik zou ook eens zelf mee fietsen en haar laten vertellen wie die gasten dan wel niet zijn en dan inschatten of een gesprekje aanknopen wel of niet slim is. Je dochter moet toch verdorie veilig naar school kunnen?!

Zeebra, Mammavantwee, Biny en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.874
    5.160
    113
    Home

Nou voor jezelf opkomen vind ik een must

Maar als er oudere jongens een jong meisje bespugen denk ik niet dat het jongens zijn die open staan voor een fatsoenlijk gesprek

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je hoeft natuurlijk ook niet te zeggen Jij bent stout dat mag niet….

Ik zou heeeeel erg duidelijk maken dat dit klaar is

Lynx vindt dit leuk.
  5. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Oh maar ik zou geen gesprekken met ze gaan voeren. Iets met een watergun lijkt mij geschikt bijvoorbeeld.

Shay25 vindt dit leuk.
  6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.874
    5.160
    113
    Home
    Maar het blijft 1 meisje tegen 2 oudere jongens
    Die waarschijnlijk veel sneller fietsen

ik zou dus echt moederleeuw worden en ze zelf aanpakken

Wie verzint het ook om zomaar op een wildvreemd kind te gaan spugen ? Dan ben je toch geestelijk niet oké

Zeebra, Lafayette, Biny en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ze is net 11 en de jongens 13-14........
    Bovendien telt ze 1.40m en zij zijn veel groter.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Zoals mijn moeder vroeger deed…heeeel goed bedoel hoor

averechts gewerkt ;)

9. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.816
    113
    Lijkt me dat dat heel regelmatig gebeurt? Ik werd vroeger ook altijd bespuugd. Ook vooral door tegenliggers inderdaad. En richting je fiets trappen en zo. Het is eigenlijk nooit in me opgekomen dat dat iets is waar iets aan gedaan moet worden. Maar het is wel heel nobel natuurlijk, om je kind zo te willen helpen. Ik hoop dat je een oplossing vindt @bonnie1! Elf is nog zo jong, en spugen is zo smerig :(

cowgirl80, Havermout en Lynx vinden dit leuk.
  10. Havermout

Havermout Niet meer actief

Klopt, was bij ons al “normaal” Als in, gebeurde vaak met van die groepen. Ook wel specifiek van bepaalde scholen hier overigens :| En van je fiets trappen. Stom gedoe. Maar dat is dus al 25 jaar geleden. Kun je nagaan (en jemig wat word ik oud)

cowgirl80 vindt dit leuk.
  11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Tja mijn moeder bemoeide zich er wel mee en dat maakte dingen ook alleen maar erger… dus waar je nu wel goed aan doet….

12. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.874
    5.160
    113
    Home
    Het is mij dus nog nooit overkomen en hoor het dus bijna nooit en schrik hier echt wel van dat het dus vaak gebeurd

13. Havermout

Havermout Niet meer actief

Ja beetje lastig dus, bij ons heeft het wel geholpen bij die twee die ons terroriseerde. Maar de grote groep die het ook regelmatig deed..dat was gewoon spuug ontwijken helaas.

14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.045
    14.733
    113
    Vrouw
    Het eerste wat in mij opkwam was:
    Geef haar pepperspray mee....
    Of dat nu echt de juiste oplossing is weet ik ook niet. :oops:
    Maar ik snap goed dat je hier woest om wordt. En dat het heel lastig is om te weten wat hier nu het beste aan gedaan kan worden.
    Maak je het erger als je je als ouders mee bemoeit?
    Op zich vind ik de tip van een van de anderen wel goed:
    Fiets er achteraan, laat niet merken dat je haar moeder bent en spreek ze aan als toevallige voorbijganger. Maakt misschien nog de meeste indruk, zonder dat het "ah je hebt bij je mammie geklikt" is.

Sterkte, zeker voor je dochter!

Lynx, cowgirl80 en bulakgirl vinden dit leuk.
  15. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Met blauwe inkt erin? ;) of een stadiontoeter, dan schrikken ze wel denk ik (op perslucht)

Lastige situatie want waar doe je goed aan?

16. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik schrik er toch wel van dat het blijkbaar zo vaak is voor gekomen dat mensen het een soort van normaal zijn gaan vinden.
    Dit is natuurlijk verre van normaal. Wat een boel idioten lopen er dus rond.
    Dat het vaker gebeurt maakt het nog niet normaal.

Maar waar je nu het beste aan doet weet ik ook niet. Je dochter heeft er last van, dus er moet wat gebeuren.
    In overleg met wijkagent lijkt me wel een juiste stap. Geen idee of het wat oplevert, maar niks doen is ook geen oplossing.

Maar misschien ook contact opnemen met de vermoedelijke school van de jongens.
    Gewoon om melding te maken. ‘Ik wil dit en dit graag laten weten, we vermoeden dat de jongens hier op school zitten. We snappen ook dat er geen persoonlijke gegevens vrijgegeven kunnen worden, maar ik wilde jullie toch op de hoogte brengen dat dit soort dingen gebeuren.’

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hier ook wel eens gebeurt bij dochter.

De eerste keer was nog op de basisschool, andere kind zat op een andere school, kwam ook uit een andere wijk speciaal hier naar toe om te "spelen". Tot mijn dochter en ik een keer in de stad waren en ze hem aanwees . Ben toen wel op de jonge man afgestapt en even stevig toegesproken dat wat hij deed echt niet kon . Daarna is het niet weer gebeurt.

Vorig jaar ( middelbare) jongens (2 stuks) die ook , onderweg op de fiets, meisjes aan het lastig vallen waren (waaronder mijn dochter). Heel langzaam gaan fietsen en zodra dochter hen dan weer in haalde proberen tas (met laptop) van de fiets af te trappen en dat dan 7 km lang. Gelukkig zaten deze jongens wel op haar school en kon ze de mentor laten zien wie het waren. Ook daarna hield het op, wat er gezegd is weet ik niet weet wel dat mijn dochter niet de enige is die last van ze had.

In jou geval zou ik er een keer achteraan fietsen

18. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Ik schrik hier wel een beetje van eerlijk gezegd. Heb je vroeger zelf wel eens meegemaakt dat je op een fietspad bespuugd werd? Ik wel in ieder geval. En waarom? Omdat ik een rok droeg en op een refoschool zat. Ik fietste alleen en ben vaak genoeg ingesloten door een groepje jongens. Met de klodders slijm in mijn haar en op mijn jas moest ik dan verder fietsen. Mijn rok vol met modder, omdat ze hun vuile schoenen aan mij afveegden. En het spotliedje "zwarte kous, zwarte kous, zwarte kous kous kous" hoor ik soms nog in gedachten in mijn oren klinken...

Ik kan je niet vertellen hoe bang ik ben geweest. Met een knoop in mijn maag stapte ik 's ochtends op de fiets. Een keer heb ik geprobeerd om "het zelf op te lossen en me weerbaar op te stellen". Het werd alleen maar erger!

Mijn ouders hebben uiteindelijk de school ingelicht waar die jongens op zaten en ook de wijkagent erop gezet. Toen was het over. Maar de angst dat er weer iets zou gebeuren onderweg, heeft nog jaren geduurd!

Nu, jaren later, lach ik om zulke jochies, maar toen waren het in mijn ogen geen jochies. Het voelde zo ontzettend bedreigend! En wat was ik blij dat mijn ouders ingrepen!

TS: je doet er heel goed aan om voor je kind op te komen! Dit is geen situatie meer waarin je het haar zelf maar moet laten oplossen. Iemand bespugen is nooit normaal, om wat voor "reden" dan ook!

Zeebra, Olympia, Roanna en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.886
    6.416
    113
    Ik herken het ook van vroeger, ik fietste langs een route waar veel scholieren van verschillende scholen fietsten, en juist ook dat het verschillende scholen waren gaf bij sommigen een gevoel van concurrentie…

Ik ben 1x bekogeld met vuurwerk en heb toen al fietsend naar jongens getrapt, onder luid gelach van hun, ik was doodsbang want het vuurwerk ging telkens net niet af tegen me aan - maar ik was heel bang dat ik iets in mijn capuchon zou krijgen. Uiteindelijk was mijn laatste trap raak en viel er een om tegen andere vrienden van hem aan, toen ben ik keihard doorgefietst.

Toen ik in de derde zat, liep het de spuigaten uit op die route, ik fietste toen (zoals velen) via een omweg die veiliger was, maar sommigen moesten wel het andere fietspad gebruiken. Jongens van 16 stonden daar gewoon bruggers van 11-12 op te wachten, om ze van hun fiets te trappen etc. Tassen werden leeggegooid.
    Met 4 kleine meisjes die net in de eerste zitten, begin je niks tegen 10 grote 16-jarigen. Scholen hebben toen gezamenlijk gezorgd voor surveillance op dat stuk, politie werd ook ingeschakeld.

20. MissXray

MissXray Niet meer actief

Ik zou dit heel simpel houden. Deze jongens ging ik zelf even op die locatie opzoeken. Ik zou ze vertellen dat dit de laatste keer geweest is en bij een volgende keer aangifte gaat doen bij de politie. Iemand bespugen kan gewoon tot een strafzaak komen… ik vind een keer een geintje prima, maar iemand meerdere keren bespugen? Het meisje is 11, gaat het even niet?!

Lynx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina