Volgens de huisarts heeft mijn dochter huidgriep of wel Pityriasis rosea. Ze heeft het op haar buik en rug en 't breid nu langzaam uit naar haar boven armen en benen maar ik zie ook al lichte plekken in haar gezicht en daar is ze niet heel blij mee. Ik zag wat topics recent van andere maar waren niet meer open voor reacties. Hoelang duurde 't bij jullie?
Onze oudste dochter heeft het gehad, maar das al weer een flink aantal jaren geleden. In mijn herinnering heeft ze er een aantal weken last van gehad. Nou ja, echt last had ze er niet van. Ze had het in het voorjaar en de huid waar de plekjes zaten bleven die zomer wel witter en verbrandden sneller door de zon.
Zag ik in de andere topics dat jullie dochter dit heeft gehad, kon daar alleen niet meer reageren @Sammie85 en @MamaChantal
Het heeft hier wel een paar weken geduurd, uiteindelijk is het wel vanzelf weggegaan. Voor haar gezicht heeft ze verschillende cremes gehad, uiteindelijk hielp een hormooncreme gelukkig!
Hier 10 weken als volwassene dan. Voelde me net een dalmatiër, gezicht bleef gespaard. Hoofdzakelijk was t de romp en verder kwam t niet echt. Was precies in de volle zomer dat ik t kreeg vlak na ons trouwen. Hoe warmer t was, hoe meer kriebel. Had nog tavegyl in huis en was daar best blij mee, zo kwam ik de ergste nachten in elk geval nog door.
De meeste sites zeggen spontane genezing binnen 6 weken. Ik heb het gehad tijdens mijn eindexamens (18 jaar oud), ik denk dat 4-5 weken heeft geduurd. Zeker in het begin, toen er steeds meer plekken bij kwamen, zeer zichtbaar in mijn hals, baalde ik erg omdat het cosmetisch lelijk uitzag , alsof ik super zenuwachtig was, dan wel vlekkerig aan het blozen.