Dochter bijna 1.5 en aangeven poepen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door puzzelstukje, 26 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Onze dochter is nu bijna anderhalf. Ze is een pittige tante die weet wat ze wil. Gisteren viel ons iets op.

Ze sloeg steeds op de voorkant van haar luier. Ze wilde 'm uittrekken. Ze bleef maar hierop slaan totdat ik m uittrok, en ze had gepoept. Echt nog maar net, want we roken het nog niet eens.

Vandaag dus weer hetzelfde. Nu zag ik haar staan poepen, ze kwam naar me toe en sloeg weer op haar luier.

Dat kan toch niet zo snel? Ik dacht dat het toeval was. Heeft iemand hier ervaring mee?

2. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Hier dochter even oud en die doet het ook sinds een tijdje. Ze zegt er zelfs af en toe poepoe bij.
    In het begin ging ik haar gelijk verschonen als ze dit deed, dan zat er niks in maar 5 minuten later wel. Dus ze voelt het nu echt aankomen.

Ik heb maar een potje aangeschaft maar die blijft voorlopig nog wel in de kast.Dat snapt ze nog niet, ik was iets te enthousiast geloof ik :D

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ja hoor hier deed ze dat ook aangeven..
    Maar tot nu toe nog niet constant zindelijk (en zijn we bijna een jaar verder ;) )

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ik heb al een jaar hier een potje liggen (was toen bij de kruitvat) maar ben niet van plan m te gebruiken voordat ze 2,5 is.

Ik had echt niet gedacht dat ze het zo snel al konden aangeven...

Net trok ze haar luier ook uit, mmm dat gaat nog wat worden.

5. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hier ook een meid van 18maand en ze zegt voor ze poept , kaka (belgie) , ze zegt kaka gaat dan hurken en poept , hier gaan we wel het potje bovenhalen hebben we al eens gedaan maar iedereen vond het te vroeg nou ja wij niet als ze het op voorhand kan aangeven en zegt en dan hurkt heeft ze misschien wel baat bij een potje

6. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik was ook voor mijn tweede compleet zindelijk vroeger.

Ik zou er als ik jou was dankbaar gebruik van maken :)

7. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Gelijk op de wc zetten! Die van ons deed het ook al voordat ie 1,5 was, sloeg idd op z'n luier en zei pipi.. Inmiddels is dat poepen.. Maar bij zo'n signaal snel op de wc zetten, na een plonsje, enthousiaste ouders en mogen doortrekken, wil meneer niet eens meer in z'n luier poepen!

Succes!

8. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Hier ook met anderhalf aangeven plassen met 19 maanden eerste keer plassen op potje.
    20 okterber wordt ze 2 resultaat tot nu 16 keer geplast en 1 keer gepoept op potje.
    Vooral de laatste dagen plast ze zeker 1 keer per dag op potje.
    Doe in de ochtend haar luier uit en laat haar zo rondlopen.
    Als weg ben nog luier aan.

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mira zegt het voor dat ze het doet.. Ik dacht eerst dat het toeval was, maar ze doet het nu al ongeveer 1,5 week.. Ze komt echt naar me toe, wijst de hele tijd naar haar luier en zegt bah bah bah.. Ze wordt ook echt heel boos als ze niet het gevoel heeft dat ik haar begrijp.. Nog geen minuut later poept ze dan..
    Maar ik vind haar nog zo jong voor een potje?

10. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    @MoniqueP: Als het bij mijn dochter zo ver zou zijn, dan zou ik haar op meteen op de wc zetten. Ik las laatst ergens dat ze vanaf 1 jaar al zindelijk kunnen worden omdat ze dan controle hebben over de sluitspieren. Voordat ze 1 jaar zijn kun je al met ze oefenen door ze elke morgen als ze wakker worden en 20 minuten na het eten of drinken op de wc te zetten.

Misschien wil je er nog niet aan maar jouw meisje is er vast klaar voor anders zou ze het je niet laten weten. Ik zou er nu mee beginnen voordat de peuterpuberteit intreedt, nu willen ze je nog plezieren en dat is straks moeilijker als ze 2 jaar is. Maak er gebruik van!!

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

haha wat grappig zeg hier ook , mijn zoontje die gaat in een hoekje zitten en persen hahahahh hij wordt er verlegen van

12. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik zou dan toch het potje gaan proberen. Lydia poept ook regelmatig op het potje, maar dat is ook vooral omdat ze het er dan makkelijker uit krijgt, daar heeft ze nogal veel moeite mee. Zeggen doet ze het niet (ze is dan ook net pas 1jaar) maar gaat hard staan kreunen en als ik dr dan op het potje zet is het er zo uit.

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Onze oudste doet ook zoiets, hij poept en komt dan met zijn ruggetje en kontje tegen me aanschurken. Echt zo van "mama ruik jij ook iets??" haha :).

14. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Hier geeft dochterlief het ook al een tijdje aan. Voordat ze gaat poepen zegt ze POEPEN en dan zoekt ze d'r hoekje op en gaat ze poepen. Als ze klaar is zegt ze LUIER. Wij dachten met 18 maanden ook dat dit het teken zou zijn om haar op het potje te zetten, maar dat is tot nu toe geen succes. Ze gaat zelf op het potje zitten en blijft ook heel gezellig een paar minuten zitten lachen, dan pakt ze een wcpapiertje, veegt wat over d'r bips en vraagt om een LUIER. Ze heeft dan dus niets op het potje gedaan, pas als ze d'r luier omheeft gaat ze poepen.

Dus nu besloten om het potje maar niet op te dringen. Ze gaat er af en toe zelf op zitten (hij staat in de badkamer bij de wc) maar echt erop plassen/poepen wilt ze niet. Ze begrijpt het wel, maar lijkt het gewoon niet te willen. Ik heb zoiets, ze weet dat hij er staat en ik ben allang blij dat ze er niet bang voor is oid.

Succes!

15. Piekelotje

Piekelotje Actief lid

6 jan 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zelf was volgens mijn moeder voor mijn 2e jaar compleet zindelijk (dag en nacht).
    Maak er gebruik van zou ik zeggen!;)

Deel Deze Pagina