Dochter (bijna 1) eet zeer weinig

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by cocko, May 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hallo,

Hebben jullie nog tips voor me? Want ik weet het echt niet meer.. het cb had me doorverwezen naar een logopediste maar ik zie daar niet het nut van in. Ze eet nl geen brood (geen stukjes, geen korstjes, niet het zachte brood, niets...). Maar nu wordt het nog gekker: ze krijst maar door, draait haar hoofd weg als ik met iets aan kom. Ze eet geen fruit meer, geen groente meer, en dus ook geen brood. Alleen een fles (evt met bambix) drinkt ze wel.

Wat is dit voor iets? Ze heeft eigenlijk altijd heel goed fruit gegeten, en ook het warme eten ging altijd goed. En sinds een week of 2 weigert ze gewoon..

Is dit slechts een periode of moet ik aanpassingen doen? Ze slaapt ook erg slecht overdag, krijg haar niet in een ritme helaas.

Bedankt alvast

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Cocko,

Wat lastig voor je dat je kindje niets wil eten. Heeft ze een vervelende ervaring gehad? Als dat niet het geval is er mogelijk iets met haar aan de hand. Je kan even langs de huisarts gaan om haar even te laten nakijken voor de zekerheid. Misschien heeft ze last van amandelen in haar keeltje. Als dat is uitgesloten zou ik toch het advies van het CB opvolgen. Soms zie je dat met hun hulp en adviezen het eten weer op gang komt.
    Verder kan je je kindje niet dwingen te eten. hou het echter gezellig aan tafel en blijf het proberen.

Groet,
    Saskia

Share This Page