Nutrilon vraagje

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Vvlinder, May 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Goeie middag,

Ik heb een vraagje,

Ons dochtertje is nu 10 weken oud en we gebruiken Nutrilon omneo comfort 1 ivm krampjes en moeilijke ontlasting samen met sab simplex druppels.
    We merken sinds een tijdje dat ze hongerig is en veel sneller komt tussen de voedingen door.
    Ik heb gister daarom eens de Nutrilon voor hongerige baby's gekocht en haar 2 schepjes hiervan in de fles gedaan. Ze krijgt 150/5.
    Dus 3 schepjes omneo en 2 voor hongerige baby's.
    En gisteravond de laatste voeding alleen maar 5 schepjes voor hongerige babys erbij gedaan
    Nu hoor ik dat je ook ivp voor hongerige baby's ook jbpm erbij kan doen.

Wat is u advies?

Groetjes

Vvlinder

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Vlinder,

Omdat je kindje last heeft van krampjes en moeite met de ontlasting heb je gekozen voor de Nutrilon omneo. Dit is Hypo allergene voeding en dit geeft ook altijd de meest dunne ontlasting. Nu ga je het mengen met een voeding voor hongerige baby's (een standaard voeding) dat is niet gebruikelijk.
    Je kan inderdaad ook jbpm toevoegen voor een beetje meer verzadiging. Maar omdat de Omneo al een beetje gebonden is bestaat wel de kans dat de voeding te dik wordt en hierdoor weer meer kans op verstopping. Daarom raad ik je het toch af dit te doen.
    Je zou er wel voor kunnen kiezen om in 2 flessen iets meer voeding te geven (eerste en de laatste fles) soms is dat al voldoende om te voldoen aan de behoefte.
    Mocht dat niet voldoende zijn dan zou ik je willen adviseren even contact op te nemen met het consultatie bureau voor een gericht persoonlijk advies.

Groet,
    Saskia

3. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Hallo,

Ja daar heeft u gelijk in!