Dochter bijna 1 en zwanger van de 2e. Ervaringen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jenerah, May 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jenerah

Jenerah Lid

May 18, 2016
    85
    10
    8
    Ben een thuis mama..werken komt wel weer! Ben al d
    Rotterdam
    Zoals het onderwerp het al zegt ik heb een dochtertje van bijna 1 jaar en ben 9 weken zwanger. Ik ben natuurlijk ontzettend blij dat ik weer in verwachting ben maar als ik denk aan na de bevalling van onze 2e hou ik me hart vast. Ik weet gewoon niet hoe ik het moet doen allemaal, wil graag bv geven maar als je er al 1 rond heb rennen word dat lastig lijkt mij. En vooral de nachten in gaan..( mijn man werkt veel en komt laat thuis, ben vaak alleen)
    Hoe deden/doen jullie dit ?!?

Groetjes Jennifer

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Valt echt reuze mee. Mijn oudste was 9 maanden toen ik weer zwanger was. Mijn middelste was ook 9 maanden toen nummer drie bleef plakken. Laatste was wel lastig, want dat bleek een huilbaby.
    Je moet af en toe een oogje toe knijpen. Want als je borstvoeding geeft... Ze weten gewoon dat je dan even niets kunt. Dus gaan de kastjes open en worden er andere dingen gedaan die niet de bedoeling zijn. Tenminste... Hier wel. Verder slaapt ook de oudste nog 2 keer per dag, dus ook genoeg qualitytime voor de jongste.

3. TopperD

TopperD Bekend lid

Jun 9, 2015
    779
    156
    43
    Het gaat vanzelf. Vertrouw daar maar op. Hier ook drie kort op elkaar. Nummer 1 en 2 schelen 20 maanden en nummer 2 en 3 schelen 14 maanden.
    Je vindt je draai en doet het gewoon.

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,574
    3,507
    113
    Ik ga binnenkort ervaring opdoen. Mijn dochtertje is 16 maanden en nummer 2 kan elk moment komen.

Mijn oudste slaapt al heel lang geen 2x per dag meer, die doet alleen nog een slaapje van 12.30 uur tot ongeveer 14.30 uur.

Ik wil ook bv geven (bij de eerste door allerlei omstandigheden al na 2 dagen over gegaan op fles) en ik ben ook heel benieuwd hoe me dat allemaal gaat lukken. Mijn oudste is momenteel erg van het uitdagen en ook hier gaan de kastjes altijd open, maar ik ga nog even iets kopen waardoor ze de kasten niet open kan trekken.

Ik ga ervan uit dat ik vanzelf een ritme zal vinden. Gelukkig is mijn man 2 weken vrij als de kraamzorg weer weg is.

5. Jenerah

Jenerah Lid

May 18, 2016
    85
    10
    8
    Rotterdam
    Bedankt voor de reacties!

Ik zal inderdaad wat makkelijker moeten worden als ik bv wil geven. Maar hoe doen jullie dat dan met de avond? Meestal rond 5/6 uur begint het huil uurtje bij baby's. Dat lijkt me zo lastig. Mijn man is natuurlijk ook veel werken...vind het zo knap van moeders die dat toch maar allemaal doen! Ik zal heus een ritme vinden maar denk dat ik de eerste maanden mezelf niet ben.

6. Jenerah

Jenerah Lid

May 18, 2016
    85
    10
    8
    Rotterdam
    Zijn jullie oudste kindjes jaloers geweest of is dat juist minder op die leeftijd. Ik ben in december uitgerekent..dan is ferah 1.5 jaar

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Ik was weer zwanger toen mijn oudste 10 maanden was.

Ik vond het eigenlijk juist fijn, overdag sliep hij nog tot 3 jaar en met geen schoolgaande kinderen kon ik fijn samen met de kindjes een uurtje in bed liggen

Jaloers was hij helemaal niet maar wij betrokken hem echt overal bij ( welke kleding mag de baby aan luier pakken knuffel uitzoeken washandje over het hoofdje met het badje etc etc

8. Jenerah

Jenerah Lid

May 18, 2016
    85
    10
    8
    Rotterdam
    Als ze slapen ga ik zeker proberen om zelf ook even te liggen ja. En dan maar even makkelijker worden in het huishouden, komt vanzelf denk ik dan.

Ik ga haar ook veel mee laten helpen als de kleine er is. Denk dat ze dat ook wel leuk zal vinden. Als zij maar gewoon goed slaapt en niet wakker word als de baby huilt savonds. Tot nu toe slaapt ze heel goed maar dat is wel anders geweest. Zijn jullie kindjes veranderd na de komst van de 2e..? Bedoel daarmee slapen, eten, gedrag?

Share This Page