Effectief middel tegen huidirritatie/exceem > geen hormoon of teerzalf s.v.p.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMiaatje, 26 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Hallo,

Onze kleine van 20 mnd heeft al een aantal maanden huiduitslag op een handje. Het breidt zich nu ook iets uit naar de pols, ziet wat rood en droog en af en toe jeukt het. Ik denk dat het een lichte vorm van exceem ofzo is, verder nergens anders op het lijfje te bekennen.
    Weten jullie nog een middel wat effectief is tegen dit probleem en dan graag geen hormoon of teerzalf, maar een ander soort zalf verkrijgbaar bij de drogist?
    Ik gebruik al zemelenbad voor in bad en douche, maar zoek dus nog een zalf of créme. Ik gebruik nu vaak vaseline, wat de klachten even iets verminderd, maar toch breidt de huidirritatie zich iets uit.
    Overigens heb ik geen idee hoe deze uitslag ineens ontstaan is, want er komen totaal geen allergieën voor bij ons in de familie en het is dus maar op één plek zoals ik al vertelde.
    Ik heb een proefverpakking van Dermalex repair aangevraagd op hun site, want daar heb ik op internet goede berichten over gelezen.
    Bedankt alvast voor jullie antwoorden.

2. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ze zon doet straks vanzelf wonderen .vaak wordt het minder als de huid wordt blootgesteld aan zon. (niet overdadig uiteraard) en je kan ook homeopatische zalf proberen als je geen hormoonzalf wilt gebruiken. die van vsm kweet ff niet hoe die heet. en de oorzaak van het probleem proberen te achterhalen. meestal zit er een allergie aan ten grondslag namelijk.

3. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Veel kindjes hebben zo nu en dan een droog (soms schilferig) plekje op de huid. Mijn duo ook. Wat hier werkt als een tierelier is LIPIKAR BAUME AP van LA ROCHE POSAY. Verkrijgbaar bij de apotheek, zonder recept. Milde zalf die de plekjes snel laat verdwijnen. Een tip die ik overigens zelf ook ooit hier op ZP heb gekregen. Ben er erg blij mee!

4. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    ik gebruik dermalex repair en om het vet te houden vaseline cetacomargol ( geloof dat het zo heet...). Werkt hier goed. Mijn dochter heeft plekjes op de wangen en handen.

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Calendula Zalf! hier zweer ik mijn leven bij. Ons zoontje had ook uitslag maar dan ook op zn kinnetje en beentjes. Dit was binnen 2weken helemaal verdwenen toen ik Calendula ging gebruiken

6. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Onze kleine is op de eczeem poli geweest vanwege ernstig eczeem. Hij kreeg dus wel een hormoonzalf, maar toen het eczeem weg was kregen we een recept voor een hele vette vaseline. (vaseline zonder rozenolie heet dat)
    Gewone vaseline is niet vet genoeg. hier word hij zo glad van als een aal, maar het helpt heel goed. 2x per dag smeren en het eczeem is nog niet terug geweest.
    Vraag anders eens bij de apotheek om advies

Maar als het zich echt uit blijft breiden misschien toch even een keer aan de dokter vragen? (ik weet niet of ze op haar handjes sabbelt, want daar kan ook uitslag van komen!)

7. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    ik wou ook zeggen dermalex... Van alles geprobeerd en dit helpt echt. Wil niet aan de hormonen, dit was voor ons een laatste redmiddel zeg maar...

8. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Hier ook aan de dermalex. Echt super spul, ruikt niet en smeert goed uit.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dermalex (speciaal voor kinderen / baby's) hielp altijd heel goed. De laatste tijd wil mijn oudste dit niet meer, het prikt blijkbaar?!

Verder gebruiken we vooral producten van Zarqa!

10. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Inderdaad vet houden zonder de huid dicht te smeren.

Ik smeer er bepanthen op (ook bij mijzelf). Werkt naar mijn idee nog wat beter dan calendula zalf.

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Vaseline Cetomacrogol of Levertraanzalf

Deel Deze Pagina