Wat uitdelen avondvierdaagse?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by cowgirl80, Jun 1, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Komende week is het bij ons weer avondvierdaagse. De laatste avond is het hier gebruikelijk om alle vriendjes en familie een zak snoep om te hangen. Nu staat al dat snoep me eigenlijk zo tegen:oops:... ik wil eigenlijk iets anders... maar ik kan natuurlijk ook geen komkommer of emmer snoeptomaatjes aan een touwtje uitdelen.
    Plastic troepjes wil ik ook liever niet... heeft er iemand een wild idee voor duurzame verantwoorde zakjes? :D
    Ik moet er een stuk of 20 maken....

2. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Wil je echt zakjes maken met iets erin? Je zou ook een polsbandje, een drinkfles (die je aan een rugzak oid kunt hangen) of een sleutelhanger oid kunnen doen. Ik kreeg vroeger altijd een rode roos van mijn ouders :)

cowgirl80 likes this.
  3. Venne

Venne Actief lid

Feb 14, 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Ik zag op pinterest een appel met een snoepeitje verpakt (appeltje eitje).

Zakje popcorn verpakt in een puntzak/omgekeerd feesthoedje.

Ik vind een sleutelhanger bv ook een leuk idee. Kan me goed voorstellen dat als iedereen dit doet het snoep je de keel uit komt (hier krijgen de kinderen alleen van familie/vrienden die de kinderen inhalen iets lekkers/leuks, verder niet).

cowgirl80 likes this.
  4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    Zakje chips aan een keycord. Heb het ook wel eens met van die klaphandjes aan een lintje gedaan.

Ik heb ook wel eens van die per twee verpakte Kanjers (stroopwafels) aan een lintje gedaan.

cowgirl80 likes this.
  5. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,291
    10,261
    113
    Wij lopen met onze zoon voor de eerste keer dus ik lees mee. Geen idee of ze van alles aan elkaar uitdelen. Ben ook geen fan van bergen snoep.
    Wou hem het toetje uit laten kiezen maar als hij de enige is die op dat moment niks krijgt is het ook sneu.

cowgirl80 likes this.
  6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    #6 NiekeKris, Jun 1, 2019
    Last edited: Jun 1, 2019
    Hier mogen ze die avond een paar snoepjes en de rest gaat de snoeptrommel in. Ik heb er dus niet zo’n moeite mee, maar het scheelt dat ze hier geen kilo’s snoep krijgen. Als ik soms foto’s op FB zie. :eek: Maar goed, ook dan kan het de snoeptrommel in natuurlijk. :)

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Ja, maar bij ons is het zoveel dat het niet in de snoeptrommel past.. ik had vorige jaren een grote plastic tas naast de snoeptrommel nodig:| en daar liet ik dan regelmatig dingen uit verdwijnen:$ ... we hebben nu ook nog snoep van de vierdaagse van vorig jaar liggen:oops:

owly likes this.
  8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    Dat is echt idioot, ja. :| Dan zou ik voor iets anders, niet eetbaars, gaan. Geen idee hoe oud de kinderen zijn, maar ik bedenk met net dat ik in de kleuterklas wel eens van die bellenblaas’zwaarden’ heb gedaan. Ook niet alle ouders blij mee (ivm vlekken), maar de kinderen wel. :roflmao: En je kunt natuurlijk ook iets als stoepkrijt of een waterpistooltje ofzo doen.

cowgirl80 likes this.
  9. Mamalon

Mamalon Actief lid

Feb 27, 2015
    217
    50
    28
    View attachment 618311

Wij hebben deze voetjes uitgedeeld vorig jaar, buistabletten in de vorm van een voet voor de vermoeide voeten. Voor een lekker voetenbadje .
    Ik had er 2 in een zakje gedaan geloof ik. En dan een lang lint er aan om het om de nek te kunnen hangen.

toch3, Luna86, Nougat and 4 others like this.
  10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,899
    3,931
    113
    Hier krijgen de meeste kinderen alleen iets van de eigen familie. Gelukkig wordt er niet ook nog aan andere kinderen uitgedeeld. Wie doe je dan wel en wie niet? Ingewikkeld en een berg snoep lijkt me dat.

Ik wist dat mijn schoonouders iets zouden geven dus bewust zelf niks gedaan. Ze kregen bloemen en een lolly houder met lolly. Snoep hadden ze onderweg al genoeg gehad hoor 4 dagen lang.
    En ze krijgen toch DE medaille?

cowgirl80 likes this.
  11. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Zo uitgebreid wordt het hier niet gedaan hoor. Wij lopen de 4 daagse ook met de kinderen en kopen zelf een klein cadeautje voor het lopen. Ze krijgen allebei voor de 4 dagen een snoepzak voor tijdens het lopen en op is op. Na het uitlopen ervan een kleinigheidje, geen snoep. Mijn schoonouders geven soms nog wel iets klein te snoepen maar dat is niet elk jaar.
    Het is in elk geval niet zo dat er voor alle vriendjes en vriendinnetjes ook snoep gekocht wordt.

cowgirl80 likes this.
  12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Het gaat om kinderen tussen de 7 en de 10 , die van mij is 8. Dus bellenblaas kan eigenlijk net niet meer, waterpistooltje wel!

13. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Hier zijn er moeders die al weken vantevoren via de app vragen of je kind meeloopt en met school of met de sportvereniging... dus dan weet je al dat je ook iets terug moet geven:)
    Ik ken mensen die voor de zekerheid nog wat simpele dingen (twix aan een touwtje oid) meenemen, zodat ze last minute wat extra kunnen omhangen bij bekende kinderen die nog maar weinig hebben.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Deze vind ik echt súper leuk!

Mamalon likes this.
  15. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,842
    4,103
    113
    Ben ik effe blij dat het hier niet zo gaat! Vind het zelf best overdreven eigenlijk die bergen snoep.
    Onze kids krijgen wat snoep voor onderweg en de laatste dag een chocolade medaille of zoiets van ons. Cadeautjes vind ik sowieso onzin eigenlijk.

fl01 and cowgirl80 like this.
  16. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Ik ook! Vind het een leuk idee, ik denk dat ik maandag ook maar even naar de Etos ga, want de A4d is hier komende week.

Mamalon likes this.
  17. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,495
    8,417
    113
    Hier krijgen de kinderen ook wat, maar alleen van aantal directe familieleden.
    Scheelt denk ik ook wel dat ik zelf ook niet aan Jan en alleman sta uit te delen.

Ze krijgen vaak een beetje snoep met een kleinigheidje.
    Zelf doe ik ook minimaal snoep en een klein cadeautje erbij, wel zo klein dat ze het om de nek kunnen hangen ;)

Maar als je aan veel anderen uitdeelt vind ik dat er boven al wel leuke suggesties zijn gedaan!
    De bruisvoetjes vind ik trouwens wel héél erg gaaf!!

cowgirl80 and Mamalon like this.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Die bruisvoetjes zijn erg leuk!

Wij delen wel uit aan alle kinderen die we kennen en klasgenootjes enz. Ik vind snoep voor onderweg juist enorm onzin wat ik her en der lees. Tijdens het wandelen hier een appel en een flesje water, eventueel een dropje.
    De laatste avond is dan echt een feestje.
    Het zijn idd hopen snoep, maar daar zit ik niet zo mee, het gaat allemaal in de snoeptrommel en die berg slinkt vanzelf, ze mogen elke dag een snoepje hier normaal gesproken en er komen ook wel vriendjes en vriendinnetjes mee.

-Ik heb wel eens zo'n haribo zakje aan een touwtje gedaan
    - wat dropjes: het zit dr'op
    - 2 ruitspekken
    Zulke kleinigheden.

cowgirl80 likes this.
  19. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,291
    10,261
    113
    Wanneer je voor de eerste keer loopt weet je toch niet wat ze aan elkaar uitdelen.

Hoe deden jullie dat?

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    Ik zou gewoon voor de zekerheid iets meenemen, in ieder geval voor je eigen kind. En mocht je het heel belangrijk vinden, ook wat voor de rest, maar dan iets wat je als het niet gebruikelijk is, ook gewoon kan gebruiken. Als je het niet uitdeelt, dan gebruik je het op een ander moment wel, zeg maar.

owly likes this.

Share This Page