Mijn zoontje krijgt sinds deze week groente. Nou heeft hij alleen nog maar worteltjes gehad maar hij vond het erg lekker. Hij at vanavond dan ook al zo'n 100 gram. Nou wil ik morgen een andere soort groente gaan geven, maar mag hij dan meteen net zoveel als vandaag als hij wil? Of moet ik daar eerst weer een klein beetje van geven?
Weeg jij dan hoeveel je op een bordje doet? Ik gaf ze in het begin gewoon zoveel ze lustten. Natuurlijk wel drie dagenlang hetzelfde en dan pas iets nieuws.
Je kan toch schatten aan de hand van een potje (als je dus potjes geef) hoeveel er uit mist als er 125gramin een potje zit
O, potjes. Daar deden we gewoon helemaal niet aan. Is voor een groot deel water, dan kan ik zelf ook wel door groente doen.
Ik geef gewoon zoveel als ze wil, Irem geeft heel duidelijk aan wanneer ze genoeg heeft en dan is het ook klaar.
Ik geef geen potjes, maar ik heb inderdaad gewogen hoeveel ik ongeveer gemaakt had. Gemalen eten lijkt altijd minder dan dat het eigenlijk is, dus ik wilde graag weten hoeveel hij ongeveer at. Maar hij vond z'n sperziebonen helemaal niks vandaag dus hij heeft maar een paar hapjes gehad Morgen weer proberen.
Ook ik geef alles zelfgemaakt...8) maar dan nog vind ik dit niet heel aardig tegenover mensen die wel potjes geven.... is toch niet nodig en JA ik weeg dus mijn zelfgemaakte prakjes wel af! ik vries namelijk alles in en maak nu porties van 150g
Ik kan me gewoon weinig voorstellen bij het in de weer zijn met een weegschaal eerlijk gezegd. Ik heb nooit gewogen of gemeten wat ik aan ze gaf. Ze kregen gewoon wat ze lustten. In het begin een paar brokjes, later iets van een groentelepel vol of zo.
Oftewel... lekker laten eten waar ze zin in hebben (alle poespas erom heen over potjes of wegen is niet relevant)
Ze bedoelde denk ik dat een potje wortels van 125gram iets anders is dan zelfgemaakte gepureerde wortels van 125gram. In de potjes wordt veel water toegevoegd, dus lijkt het veel meer dan het er inzit. Als je zelf zo'n potje gaat vullen moet je behoorlijk veel worteltjes pureren om die pot vol te maken. Dan kun je je niet echt bij voorstellen dat een kleine baby zoveel wortels achterover gooit. Het gaat om de verschillen in hoeveelheden, heeft niks met inhoud te maken. Ik heb in het begin ook potjes gegeven, maar dan merk je dat de baby veel meer naar binnen werkt dan verse groente. Vanwege toegevoegd vocht (is overigens ook niks mis mee)