Dochter bijna 3 eet zelden groente, help?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Lizzthrasher22, Mar 11, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Onze dochter van 3 eet vanaf dat ze 11 maanden is geen enkele groente en ook geen aardappels en af en toe vlees.
    Verder eet ze prima maar ze is ook niet dol op koek en snoep. Ze groeit wel prima.
    Wij hebben het helemaal losgelaten, vaak eet ze helemaal niks bij het avondeten, alleen een bakje vla.
    Alles wat ze wel eet is mooi meegenomen.
    Sinds een paar maanden eet ze sla en af en toe een hapje witlof.
    Dus wij wachten rustig af ze gaat vast vanzelf weer groente eten.

CB gaf ook aan dat je dit het beste kan negeren, ze laten zich toch niet dwingen.
    Door er aandacht aan te schenken houdt je het juist langer in stand.

2. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    3,562
    2,859
    113
    Female
    mijn oudste wordt bijna 4 jaar, Vanaf 8 maanden is ze al minder gaan eten. Ik word er ook moedeloos en radeloos van. De laatste 2 maanden gaat het weer iets beter. Ze moet 4 happen eten, want ze is bijna 4 en anders kan ze niet groeien. En ze wil heel graag groeien om naar school te gaan. Nu ze ouder wordt lukt het om een beetje te onderhandelen. Verder eet ze wel brood, fruit, melkproducten. Alleen de groente ook vrijwel niet. De jongste van bijna 2 laat inmiddels ook standaard de groenten liggen, Ik doe er verder niks aan. ik probeer het gezellig te houden. Ik geef ook nog multi vitaminen van etos. Ik denk aan mezelf. ik lustte vroeger ook niks en nu probeer ik alles. Komt vanzelf.

Share This Page