Dochter (bijna 3) houdt plas te lang op

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Miss Appletree, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Ooh ik bedoel ook niet het slaapje volledig stoppen hoor! ;) Ik bedoel meer om eens uit te proberen, wie weet krijg je haar ermee doorheen. :)

Ja dat is zeker een vorm van zindelijkheid, op commando in de luier poepen. Misschien kun je duidelijk maken dat dat nu nog even mag, maar straks op de wc moet. En ik zou haar dan ook met de luier aan bij de wc zetten.
    Al ben ik er zelf wat meer van om ook daarin gewoon door te pakken. Niet straffen oid hoor, maar zoals hier eerder is genoemd: zachte dwang/ beetje pushen/motiveren. :)
    En dan alleen als ze laten zien dat ze het wel kunnen hoor. En blijkbaar kan jouw kindje het wel. :)

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik adviseer toch wel volledig luier overdag afschrappen.
    Ik ken natuurlijk je dochter niet maar hier wilde ze ook luier aan sommige momenten etc.
    Ik heb besloten haar gewoon luier niet geven. Beste moment was op kdv sturen met alleen onderbroeken: ik heb hun gevraagdt geen luier omdoen. Ze had 1 ongelukje en erna geplast en gepoept op wc okk gewoon zelf gelopen etc.
    Inmiddels al 3 dagen thuis en ze plast en poept op potje en kan aangeven en nog even wachten. Buiten gewoon ook zonder luier.
    Ze kan 3 uur plas ophouden als ze weet dat er geen potje is.
    En middagslaapje doe ik gewoon luiermatje op matras maar ze kan prima 2 uur ophouden geen ongelukje gehad.
    Ik heb zo echt vertrouwen in haar en doorslaggevend was dat ik gewoon echt luiers niet meer omdeed gewoon niet.punt.
    Ik heb steeds uitgelegd dat er luiers alleen voor de nacht en dat accepteerde ze.

Ik denk dat als je nu haar aanleert vorm zindelijkheid poepen in luier dan kan dat toch wel eens moelijk afgeleerd worden.
    Het is natuurlijk even zoeken wat het beste is voor haar en jou maar ik zou gewoon even proberen zonder luiers, na paar dagen moet het doorslag krijgen. Natuurlijk 6-8 uur plas ophouden en dagen niet poepen niet goed maar hier poepen deed ze ook 2 dagen niet maar ineens ging ze gewoon en makkelijk. En hier plassen doet ze 1x per 3-4 uur eigenlijk.
    Savonds iets meer

3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Leuk om andere ervaringen te lezen. Gister kwam ze met dezelfde legging en onderbroek thuis van het KDV die we haar 's ochtends hadden aangetrokken. 😄
    Ik ga wel even opzoek naar luiermatjes. Ik wil haar niet teveel pushen. Gisteravond kreeg ze voor het slapen gaan een luier om en toen vroeg ze of ze in de luier mocht plassen. Ze zei 'niet in de onderbroek, maar wel in de luier', terwijl we steeds het plassen op de pot of wc aanbieden. Het kwartje moet misschien nog even vallen.

Deel Deze Pagina