vaak rode wangen dochtertje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Emama, 4 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    hoi

sinds een paar weken heeft kijn kleine meid vaak rode wangen

ze wou géén middagdutje doen al een hele tijd paar maanden en leek erop dat ze die óók niet meer nodig had

maar sinds gister laat ik der s middags toch maar wel weer slapen omdat ik denk dat ze erg moe is en daarom rode wangen heeft

begin wel ongerust te worden omdat ze voorheen nooit rode wangen had alleen bij ziekte ik ben van plan der meer te laten slapen en het even aan tr kijken en anders toch maar de ha te gaan

ben benieuwd of iemand dit herkent misschien dat het hopelijk echt door vermoeidheid komt

bedankt alvast

2. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Mijn oudste en middelste zoons hebben dat allebei zodra het buiten kouder wordt. Geen idee waardoor het komt.
    De huid is op de wangen (en bij de middelste vaak ook zijn kin) wel wat droger, maar met regelmatig insmeren is de droogheid weg maar de roodheid blijft.
    Ik wijt het aan de koudere lucht buiten of de drogere lucht in huis door de verwarming.

Emama vindt dit leuk.
  3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Is het niet gewoon door de kou? Hier heeft mijn jongste het ook, maar verder niet droog ofzo. Ik smeer met weer-&windbalsem van Weleda.

Emama vindt dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.244
    16.623
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn dochter van 5 jaar heeft het ook al sinds een aantal maanden en verder niet ziek oid. Ik denk van de kou en overgang van buiten naar binnen en omgedraaid. Ze is verder kerngezond dus maak me er verder Oo geen zorgen over. Waar maak je je dan zorgen over?

Emama vindt dit leuk.
  5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier ook altijd rode wangen (en één rood oor :)) bij vermoeidheid of na inspanning. Bloedvaatjes lijken ook een beetje aan de oppervlakte te liggen. Ik heb me er nooit zorgen over gemaakt.

Emama vindt dit leuk.
  6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.281
    25.751
    113
    Mijn zoon krijgt rode wangen als er tandjes doorkomen, of als hij erop heeft gelegen in bed of bij kou.

Emama en Oceanna vinden dit leuk.
  7. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    dat ze misschien ziek zou zijn ofzo omdat het nu al een tijdje is maar lees hier gelukkig dat het van de jou kan komen

wel een geruststelling :)

8. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    ja ik zat eerst ookal aan doorkomende tandjes te denken maar volgens mij heeft ze al der tandjes inmiddels al

ze is bijna 3

9. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.830
    2.249
    113
    Ik denk ook de kou. Lekker insmeren, zolang ze niet ziek is erbij, zal t wel meevallen :) teer huidje, die kleintjes!

Deel Deze Pagina