Ons zoontje is vanaf januari bij de KA ivm regelmatig braken. Veelal met koorts. Laterna kwam er ook vaker hoofdpijn bij en pijn aan zijn oogjes, geen licht kunnen verdragen. Hij heeft al een hoop onderzoeken gehad, maar tot nu toe nog geen verklaring gevonden. Het bloedonderzoek van januari was aanleiding voor onderzoek op stofwisselingsziekte. Dit traject loopt nog steeds. Er komt steeds iets uit wat vraagt voor verder onderzoek. Pas nog onderzoeken gehad en 3 juli hebben we pas weer een afspraak bij de neuroloog en ka. Metabole onderzoek duurt helaas lang. Echter is ons mannetje om de 2 / 3 weken ziek en dit gaat nu altijd gepaard met koorts. De laatste 2 keren gelukkig zonder braken. Sinds februari is hij 5 keer ziek geweest en vanaf september tot februari zo'n 11 of 12 keer. Hij is afgelopen week dus weer ziek geweest. Het komt altijd heel plotseling opzetten. Ik vind het gewoon erg vaak en twijfel nu of ik morgen de ka moet bellen dat hij weer ziek was of nog even afwacht. Bij de eerst volgende keer bel. Als ik bel is de kans groot dat de ka hem wil zien, maar ik verwacht dat we verder toch zullen moeten wachten op de uitslagen. Al die zh bezoekjes, met 3 keer opname en al die onderzoeken hebben veel impact op hem. Ik was blij dat hij nu even rust heeft tot juli. Vandaar dat ik twijfel. Tot juli duurt nog lang, maar voor hem is die rust fijn. Wat zouden jullie doen?
Je kunt toch best bellen en even om advies vragen? Bijv bij snel opkomende koorts (als je dat bedoelt met dat het snel komt opzetten) kun je je kindje een beetje "aflappen" op het hoofdje, om te zorgen dat de koorts minder snel stijgt. Dat moest mijn moeder met mij doen toen ik veel en vaak koortsstuipjes had, en is een onschuldig hulpje. Klinkt wel bijzonder, zijn klachten, lijkt wel migraine oid? Ik hoop dat ze het snel vinden.
Je kunt idd wel even telefonisch overleg doen met de ka. Wat sneu allemaal zeg. Balen he dat die uitslagen zo lang duren allemaal.. Beterschap voor je kleintje.
Dank voor jullie reacties. Ik heb idd besloten de ka toch maar te bellen. Ik sta voor vandaag op voor telefonisch spreekuur. Hoop alleen dat hem voorlopig even zh bezoekjes bespaard worden. @ Babel, het lijkt ook veel op migraine en de neuroloog heeft daar ook al over gesproken. Als er totaal niks uit de onderzoeken gaat komen, dan zit het er dik in dat hij die diagnose gaat krijgen. Alleen de koorts is er niet bij te plaatsen en zijn slechte groei niet. Met plotseling opkomen bedoel ik dat er het ene moment niks aan de hand is en ineens is het niet eten, willen slapen etc.
Het is zo moeilijk he om bij kleintjes een goede diagnose te krijgen. Ben benieuwd wat de ka gaat zeggen.
De ka heeft vanmiddag gebeld. Ze weet ook niet zo goed wat te doen. Verontschuldigde zich er ook voor. Zei nog: het is niet dat ik het negeer. Ze is zich er heel bewust van dat hij te vaak ziek is. We hebben afgesproken dat ze hem voor juli nog een keer ziet, dus begin juni hebben we nu nog een controle afspraak. Het ideaalste zou zijn dat ze hem ziet op het moment dat hij weer ziek is. Alleen is dit lastig want zij werkt part-time en ze vindt het niet handig als iemand anders hem ziet. Vrij logisch want zij kent de volledige casus. @ Caruli, het is inderdaad lastig uit zoeken bij die kleintjes. Vooral ook omdat zij vaak toch nog niet goed kunnen aangeven wat er scheelt. zo kan hoofdpijn bijv ook buikpijn zijn. We houden nu wel een dagboek bij, in de hoop zo iets te kunnen ontdekken.
Op dit moment gaat het goed met hem. Nu hopen dat de goede periode eens langer mag zijn dan 2 / 3 weken.
Ik weet hoe het is als er steeds wat is... Je durft op den duur niet meer hardop te zeggen als het een keer even goed gaat.