Dochter bijna 4 grijpt continu in haar kruis

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamaPetra, 28 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPetra

MamaPetra Lid

11 mrt 2011
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Sinds een week of 6 grijpt/duwt ons meisje van bijna 4 om de 5 minuten in haar kruis. Ze heeft geen pijn, doet het ook wanneer ze ontspannen is (boekje leest of tv kijkt). Huisarts heeft al 2x urine onderzocht, is schoon. Crème voor schimmelinfectie, geen verbetering. Preventief wormkuur, ook niet. We hebben geen andere zeep/wasmiddel oid en weten het echt niet meer. Als ze moet plassen, is het erger (dan duwt ze nog iets vaker). Soms zegt ze dat er een spinnetje in is gekropen, wijst ze anus en plasser aan en nu weer alleen plasser..... Mensen in omgeving vragen continu 'moet je plassen??'... Voor haar wordt het vervelend lijkt ons maar voor ons ook! Heeft iemand een vergelijkbaar verhaal?
    P.s. Ze is al anderhalf jaar zindelijk, slaapt goed en in haar slaap doet ze het niet.....
    Help!

2. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Wat vervelend zeg! Is het gevoel erger als ze zit?

3. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    is dit ook niet de fase dat ze ontdekken dat er gevoel zit?
    of denk ik dan raar.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik denk ook dat het iets wat ze misschien zelf lekker vind.
    Ik ken een baby uit kinderdagverblijf die dat met 10 mnd deed meisje. Ze deed het ook juist bij ontspanningsmomenten:tv/boek/etc
    Het is erectie van kinderen dan krijgen niets ergs aan al soms ziet dat raar uit (meisje ging met speelgoed wrijven in haar kruis).
    Het verdwijnt vanzelf belaagrijk is dat als dat echt is om het niet te straffen en niet belemmeren. Gewoon laten gaan.
    Ik denk ha kan je daar meer over vertellen als medisch uitgesloten is

5. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Mijn dochter 'draait' met haar benen en friemelt ook met hand. Al enkele jaren omdat ze de kriebeltjes in haar buik zo fijn vindt... gezegd dat dat fijn is voor haar maar dat dat niet is wat ze in het openbaar mag doen. Thuis wel, tenzij er visite is.. 😀

6. MamaPetra

MamaPetra Lid

11 mrt 2011
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maakt niet uit of ze staat of zit, we worden ook niet boos en geven geen straf 😉, negeren het nu denk ik maar gewoon en inderdaad dan maar leren dat het best mag, in huis zonder visite....
    Morgen wel voor zekerheid langs huisarts....

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Mamapetra
    Gelukkig wonen we nu in moderne wereld en is normaal al lijkt min dat zoiezo eng voor mij als ouder als mij dochter gaat dat doe maar tis ja is geen ziekte of zo gelukkig!
    Succes!

8. MamaPetra

MamaPetra Lid

11 mrt 2011
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naar huisarts geweest, die denkt (en wij ook inmiddels) dat ze eerst daadwerkelijk iets heeft gehad (schimmel of wormpjes) maar nu een gewoonte maakt van het duwen/grijpen in haar kruis. Zo min mogelijk aandacht, we zeggen er niets meer over en hopen dat het vanzelf ophoud...

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wormpjes?
    Dat geeft vaak ook problemen aan de voorkant. Erg vervelend.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter had nieuwe onderbroekjes met een naadje/randje over haar voorkantje, zat heel vervelend, kwam ze achter toen ze veel in jurkjes/rokjes liep zonder leggings etc eronder. Nieuwe onderbroekjes en weg probleem :)

11. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    waarom zegt ze zelf dat ze het doet ? ben ik wel beniewd naar .. op dez leeftijd kan je dat toch gewoon vragen lijkt me. Hoor je vanzelf of ze jeuk heeft of iets anders

Deel Deze Pagina