jongen/meisje hartslagv

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door piri piri, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Vanmorgen een harslag van140 gemeten bij spruit. Ik hoor wel eens, dan kans op jongen, echter ben 'pas' in wk 29 verandert deze druk nog ?

En kwam bij jullie t uit ? Ik weet, tis allemaal 'kansbetekenen' maar blijft toch spannend. Hihi

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Hier klopte het! wij wisten niet wat we kregen en tijdens de inleiding zei een verpleegkundige ik denk dat jullie een meisje krijgen (ga voor 90%) ik dacht het zal wel... En het bleek een meisje te zijn de volgende dag was ze er weer en ik zei je had echt gelijk hoe kwam je erbij? Ze zei ik zag het aan de hartslag :D
    Maar nu weet ik even niet of je dan een hoge of lage hartslag hebt.

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier ook tijdens de bevalling van de oudste dat ze dachten dat het een jongen zou zijn ivm de hartslag en dit klopte.

Bij de andere wisten we het geslacht en bij onze dochter kon je inderdaad op de CTG een snellere hartslag zien.

Bij jongens is hij lager dan bij meisjes.

4. z0nne

z0nne Niet meer actief

Zoontje zat steeds tussen de 155-165 ;) hier klopte het dus niet!!

5. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Hier zei de verloskundige tijdens een controle dat als "het bakerpraatje klopt" we een meisje krijgen, want de hartslag was hoog.
    En inderdaad, we krijgen een dochtertje!

6. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Bij onze uk hebben wij tot week 20 steeds een wat lagere hartslag gehoor (138/140) waarop je volgens t bakerpraatje dus een jongen krijgt.

Bij de 20 weken bleek t een jongetje te zijn :D En toevallig hebben we t 3 weken geleden nog een keer gezien.

Bij ons klopte t dus :D Tenminste, ik ga er vanuit dat t niet nog veranderd in 5 weken :D :D

7. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    bij mij klopte t beide keren! heb 2 dochters. tijdens de bevalling zei de vk dat ze dacht aan n meisje door de snelle hartslag, en het klopte.
    ik moest ook voor hoge bloeddruk aan t ctg en een vrouw naast me had een kindje met minder snelle hartslag( rond de 140) en kreeg een jongen. die van mij kwam bijna niet onder de 150! en meisje! ik denk dat t wel vaak klopt hoor.vrouwen hebben van nature ook een snellere hartslag. dan moet t denk wel elke keer snel of langzamer zijn. hartslag is natuurlijk ook sneller als t kindje actief is.

8. Danielle27

Danielle27 Actief lid

5 feb 2009
    264
    0
    0
    Bij ons klopte het dan ook! De hartslag van onze kleine zit altijd op de 138-140 en het is een jongetje! Wist alleen niet dat dat een bakerpraatje was...

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb vanaf 28 of 29 weken wekelijks een CTG gehad (doen ze in Duitsland standaard) en daaruit kon ik echt niets opmaken. De hartslagen varieerden nl van heel laag (105) tot heel hoog (>180) Het is een meisje geworden, okay dat wisten we al vanuit de 20-weken echo... maar dan nog.

Over een maandje of 6 kan ik je meer vertellen ;) ben inmiddels weer zwanger en zal straks vanaf dezelfde periode weer wekelijks CTG's krijgen....

10. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Volgens mij echt een bakerpraatje. Bij ons gaat het niet op iig. Kindje heeft een hartslag van 135/140 en het wordt toch echt een meisje. Tenminste dat is natuurlijk nog niet helemaal 100% zeker maar wel vrij zeker.

Zo was ik voor de geslachtsbepaling er van overtuigd dat het een jongen zou worden want:
    -niet misselijk geweest de 1e drie maanden
    -lagere hartslag
    -vrij flinke buik en ik draag het laag
    -gave huid

Bleek dus niet zo te zijn.

11. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ik heb het ook eens gevraagd aan de VK.
    Ze zei dat je dat pas kon horen als je bij de bevalling aan de CTG ligt. Dan kunnen ze het aan de hartslag horen.

12. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Maar veranderd de hartslag in deze fase nog erg ? Hij schommelde nu 138- 140.

13. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    En hoe zit het als ik op controllen ga met 13 weken, kan de verlos het dan ook zien hoe snel het hartje gaat? of moet je perse aan een ctg hangen??

14. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hier klopte het tot nu toe, dit meisje in mijn buik heeft een hogere hartslag dan onze beide zoontjes...

15. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    haha vraag al beantwoord, maar ga toch voor de zekerheid nog vragen ;)
    Ik hoor nu ook het hartslagje maar lijkt toch veel op die van de jongens.. En we denken ook dat een jongen is.

16. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik krijg elke maand. En nu 3 wk een controle. Luisteren we ook even t hartje. Daarop was harslag te zien. Maar ben vergeten te vragen of dit nog veranderd naarmate hij/zij groter word.

17. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    hier zit de hartslag meestal tussen de 130en140
    wij krijgen een meisje

Deel Deze Pagina