Goedemorgen, Ben je gewoon vrij om zelf te bepalen waar je je kind(eren) op school plaatst of moet het binnen de gemeenten?
Voor zover ik weet mag je op de meeste scholen gewoon je kind inschrijven ook al woon je heel ergens anders. Maar ik denk dat er wel een aantal scholen (met een wachtlijst) zijn die eisen stellen aan je woonplaats, dat je bijv. binnen een straal van ?km. van school af moet wonen. Gewoon even informeren bij de desbetreffende school, dan weet je het meteen zeker.
Je mag je kind in een andere gemeenten op school plaatsen, zolang de school daar geen andere regels over heeft. Net wat Linda al zegt: Als er wachtlijsten zijn, is het logisch dat ze een grens stellen.
Hier zitten ze ook in een andere gemeente op school, maar doordat wij op de rand van de gemeente wonen is deze school dichterbij dan die in onze eigen gemeente. Het was hier geen probleem, voor zover ik weet was er ook geen wachtlijst en ik heb Jelle pas opgegeven in april en hij werd in juni 4.
Zou het even navragen bij de desbetreffende school of bij de gemeente. Hier hebben ze een 'naar school in de eigen wijk' beleid als je voor regulier onderwijs kiest.