Dochter bijna 5 maanden en al 4 maanden verkouden..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baby90, 18 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Hoi,

Mijn dochter is vanaf dat ze 2/3 weken oud is verkouden. Eigenlijk aan een stuk door, af en toe gaat het even beter en dan denk ik zal ze nu beter worden? Maar helaas. Ik heb al zoveel geprobeerd.. ui, bedje schuin omhoog, zoutoplossing, ademvrije doekjes van zwitsal..
    Niets lijkt te werken. Ze hoest nu ook meer.
    Volgens de huisarts heeft ze al 2 keer een lunchtweginfectie gehad, daar heeft ze niets voor gekregen.
    Ze heeft er vooral snachts zo'n last van:( zo sneu!!
    En ik ben het ook een beetje zat nu. Volgens de huisarts moet ze het zelf overwinnen, maar schijnbaar lukt het haar gewoon niet. Ik ben trouwens al een aantal keer bij de huisarts geweest.

Heeft er iemand nog een gouden tip??

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Geen tips, wel herkenning. Mijn dochter is deze zomer denk 1.5 maand niet verkouden geweest en daarvoor vanaf oktober vorig jaar. En nu weer..

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Geen tips, wel herkenning. Het ledikant van onze oudste zoon heeft 2 jaar lang permanent schuin gestaan. Voortdurend in de weer met luuf en neuspeer. Of zoutoplossing als hij echt niet kon slapen. Na het eerste jaar werd het wel minder. En inmiddels is het gewoon een fitte knul van vijf.

4. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hier ook herkenning!
    Zelfs de kinderarts heeft bloed afgenomen ( 2 x) om allergieen op te sporen.
    Buiten haar kma kwam hier beide keren niets uit.
    Ze krijgt alles gezellig van haar grote broer.
    Komt jullie kleintje veel met andere kinderen in contact?
    Hier standaart otrivin baby zoutoplossing in huis en baby luuf.

5. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ze komt wel in contact met haar twee neefjes, eentje daarvan is nu ook ziek. Maar dat is niet heel vaak..

Wat naar dat die verkoudheid zo lang duurt:( Als ik het zo lees kan het dus nog veel langer duren..
    Vannacht begon ze rond half 3 weer te gillen, rond 3 was ze stil.

Luuf mag je pas gebruiken vanaf 6 maanden. We hebben het van de week gevraagd in de etos en die mevrouw zei ''ach, dat ene maandje maakt niets uit''.. en bij een andere etos zei een meneer ''ik weet het niet, ik zou het nog niet doen'' .. Dus we zijn nog niet wijzer, wel al doen of nog wachten met luuf.

Vraag me ook af of ze misschien niet allergisch is voor onze poes of hond. Over n klein maandje n weekendje weg, dan zullen we het weten.

6. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Koemelk schrappen uit haar dieet. Doet voor veel 'altijd verkouden' kindjes wonderen.

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mijn jongste van ruim een jaar is in haar leventje vaker wel dan niet verkouden geweest. Alleen midden in de zomer had ze een paar weken achter elkaar geen loopneus, verder heeft ze eigenlijk elke maand wel een week of twee een loopneus of meer. Ik gooi het maar op alle virussen van de opvang. Gelukkig lijkt ze er meestal niet zo heel veel last van te hebben, dus ik doe er niet zoveel mee.

@Boekenwormpje: weet je ook wat de verklaring hiervoor zou zijn?

8. Nina89

Nina89 Actief lid

4 dec 2013
    171
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje had dit ook. Slapeloze nachten. Met een jaar neusamandelen laten verwijderen en het was over. Nu is ze soms wel eens verkouden, maar het valt reuze mee.

Maar goed, ben geen arts dus weet niet wat jouw kindje heeft.

Wil haar en jullie veel beterschap wensen! X

9. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Bedankt voor jullie berichtjes.

Koemelk schrappen? Ze heeft 3,5 maand borstvoeding gehad, helaas was het op. Nu krijgt ze dus flesvoeding. Maar in die 3,5 maand was ze dus ook al lang verkouden?

Het kunnen idd haar neusamandelen zijn. Ik ben er als kind namelijk ook aan geopereerd omdat ze te groot waren.. Maar hier kunnen ze nu nog niets aan doen dacht ik:( Vannacht weer gillend wakker.
    Toen we haar net in bed gingen leggen ging ze rustig liggen tot dat haar neusje dicht ging (binnen 1 minuut) en ze weer geen adem kreeg.. toen was het weer gillen. En dat gaat eigenlijk elke avond zo:( Vind t echt zo rot voor haar!!

10. Nina89

Nina89 Actief lid

4 dec 2013
    171
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je helemaal. Zodra mijn dochter in bed ging liggen, werd ze alweer wakker. De nachten werd ze minimaal 10 keer wakker.

Mochten het neusamandelen zijn, willen ze meestal dat je kind 1 is voordat het eraan geopereerd wordt. Ik hoop dat jullie er gauw genoeg achter komen wat het is.

11. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Dankjewel. Jeetje 10 x, vermoeiend he?

Gister avond weer gillen, niet willen slapen.. uiteindelijk zijn we 23:30 met haar naar bed gegaan en toen ging het wel..

Deel Deze Pagina