Erop uit met dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Spathiphyllum, 16 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nu het weer op z'n zachtst gezegd niet zo heel lekker meer is, het is hier koud met motregen, ben ik een beetje inspiratieloos. Mijn dochtertje is 16 maanden kan nu aardig goed lopen. Ze vindt het heerlijk om bijvoorbeeld naar de speeltuin of het bos te gaan, zeker als er ook andere kinderen zijn. Alleen is het het weer daar nu niet echt voor en nu de herfst goed is begonnen zal dat wel vaker zo zijn de komende tijd. Ik zat net al even te zoeken naar leuke dingen om te ondernemen met een dreumes (liefst een beetje overdekt ;)) maar ik vind het toch wel wat lastig. Veel activiteiten lijken toch meer voor wat oudere kinderen.

Is een binnenspeeltuin bijvoorbeeld al leuk met zo'n kleintje? Of hebben jullie nog leuke tips voor activiteiten/uitjes met een dreumesje van 16 maanden?

2. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.445
    372
    83
    in een huis
    Ballorig viel hier rond die leeftijd al goed in de smaak. Of zwemmen. Maar dat kost wel allemaal geld natuurlijk

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik ging dan naar Ikea, Decathlon of een meubelwinkel :) Kan je kleintje leuk rondrennen en zie jij ook nog iets leuks.

4. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Hihi hier t zelfde! Alleen kan zl nog niet lopen, tenminste, hij zet 4 stappen en valt dan.
    Lastig hoor, heb ook niet zo veel tips. Wil vanmiddag eens gaan proberen of hij al wat met een potlood doet.
    En anders kom je maar bij mij op de thee:D

5. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Hier met stip op 1 de Ikea. Op doordeweekse ochtenden zijn er genoeg kindjes en speelgoed om mee te spelen. Op 2 de ballorig. En op 3 het zwembad (babyzwemmen).

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Regenlaarzen en een parapluu! :)

7. Vlaflip

Vlaflip Actief lid

21 jul 2015
    269
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad, en dan lekker door blaadjes lopen en in plassen stampen!! :D

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.373
    10.321
    113
    Misschien is er in de buurt een mama cafe of andere activiteiten in de gemeente.

Kleuren met krijt is ook leuk maar geen ochtend/ middag vullend programma.

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
  10. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Onze binnenspeeltuin heeft peuterochtenden doordeweeks. Het is dan lekker rustig en iets goedkoper en Y vindt het geweldig! Laatst was haar neefje van 15 maanden ook mee en die had dikke pret in de ballenbak. Verder idd zwembad, tuincentrum, ikea, op zolder kussengevecht houden of een tent bouwen van dekens en lakens, hoge duplotorens bouwen of toch lekker naar buiten met laarzen en paraplu.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier een buiten speel pak en laarzen aan, dan houden we het ook nog lang uit op de kinderboerderij ( die heeft hier ook een geweldig 'binnen' gedeelte waar we zo een middag vullen ) anders naar het dieren park ( hebben we een abonnement op, veel speel plezier voor de kids ) de bieb vult ook goed een middag en daarna thuis de boekjes voorlezen. Ballorig vind ik persoonlijk een regelrechte ramp, goede anticonceptie, maar veel kids vinden het er wel leuk, ik vind het vooral herrie en vies.

Zwembad inderdaad. Ikea, winkel centrum... We gaan elke dinsdag zwemmen met de jongste en elke vrijdag met de oudste. Daar ben je wel een uur of 2 zoet mee en daarna naar de winkel om wat lekkers en thuis moe op de bank met koffie en lekkers.

We zijn lid van de speel otheek, daar vermaken ze zich ook prima, iets nieuws uitzoeken en lekker spelen.

12. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    :( :D

13. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Er komen wel leuke dingen voorbij! Vooral dat apenkooien lijkt me erg leuk voor dochter, ik ben benieuwd of hier ook zoiets in de buurt is voor als ze net iets groter is (ik heb al wel het een en ander gezien voor vanaf 2 of 2,5 jaar, maar dat duurt nog wel even). En zwemmen, dat moeten we inderdaad ook weer eens gaan doen. Ik zal eens kijken of de binnenspeeltuinen hier ook iets van peuterochtenden hebben. Winkels en de bieb bijvoorbeeld vind ik toch nog een beetje lastig, ik loop er dan toch steeds achteraan omdat ze alles pakt (en een boek zo in stukken scheurt) of meteen wegloopt. Ik vind het voor haar juist leuk om ergens te zijn waar het wat kindvriendelijker is, waar ze zich even lekker uit kan leven.

Regenlaarzen en paraplu: tja dat wordt hem toch echt niet. Ik word er doodongelukkig van als ik in de regen sta te verkleumen en dochter maak ik er ook niet echt blij mee.

Deel Deze Pagina