Als ik vertel hoeveel wij kwijt zijn voor de sporten dan krijg ik wel eens opmerkingen van zo veel etc. Ik reed vroeger paard dat was ook prijzig per maand. Dus ben benieuwd hoeveel jullie kwijt zijn en natuurlijk waarvoor Dochter doet aan ijshockey en turnen. Ijshockey is het winter seizoen van september tm maart 350 euro en nu het zomer seizoen kost 150 van april tm juni voor het trainen. Gezien ze beginner is valt dit nog mee maar het gaat best omhoog qua prijzen hoe ouder/ beter. Haar gear was wel prijzig ruim 500 euro. Turnen kost 120 per jaar, pakje koste misschien 20 euro totaal.
Teamsport 65€ per kwartaal per kind. En dan nog schoenen erbij. Maar we hebben ook schaatsen en skates, en een hele fitnessruimte in de schuur. Daar kunnen we ook allemaal flink geld aan uitgeven.
Voor de sport van mijn zoon betaal ik 17,- per maand (204,- per jaar), voor die van mijn dochter 12,- (144,- per jaar). Mijn dochter krijgt het attribuut -wat nodig is bij deze sport- gratis in bruikleen, verder hebben ze beide alleen sportkleding en goede schoenen nodig. Mijn dochter zal op den duur extra outfits nodig hebben. (ivm herkenning zet ik er niet bij wat voor sport ze doen, dit wil ik via een pb wel delen ) Daarnaast is mijn dochter veel aan het skeeleren (ze heeft met haar net 7 jaar al twee paar skates versleten ) en doet ze graag yoga oefeningen op haar yoga matje. Mijn zoon fietst regelmatig met mijn man (liefst off road) en we zwemmen en schaatsen ook regelmatig met zijn allen, maar niet structureel.
Zoon voetbalt, is €22,50 per maand of kwartaal. Geen idee eigenlijk, maar kost dus bijna niets. Hij wil alleen maar voetbalschoenen van de decathlon, die zijn iets van €20 en tot nu toe doet hij elke keer precies een seizoen met een paar schoenen. Dochter voetbalt ook, maar bij een andere amateur club, bvo en een academie. Betalen alleen voor de amateurclub €150 per jaar. Toevallig gisteren haar 3e paar voetbalschoenen besteld sinds de start van dit seizoen (afgelopen september) want ze waren weer compleet versleten, kosten €120. Verder rijden we elke week 145 km voor haar trainingen, daar komen de wedstrijden en incidentele extra trainingen nog bij. Die kosten hangen af van de benzineprijs. De sport zegt dus niets, want wij zijn echt een stuk meer geld kwijt voor mijn dochter terwijl ze dezelfde sport beoefenen. Beide kinderen hebben trouwens een tenue van de club, dus hoeven in principe geen extra kleding aan te schaffen. Uiteraard hebben ze wel mooie shirts met naam van hun lievelingsclubs, maar die reken ik niet mee want die dragen ze ook gerust in hun vrije tijd.
Lidmaatschap ongeveer 150 euro per jaar. Verder een paar zaalschoenen, bal en trainingsshirtje en broekje. Daarnaast af en toe rijden en een kop koffie in de kantine
Oudste contributie voetbal 175 euro geloof ik en nog een keer extra voor voetbalschool 50 euro? Elk jaar wel nieuwe schoenen. Kleding als het nodig of op is. Tenue past hij nog en 2 jaar geleden gekocht. middelste gaat na de zomer op voetbal. 150 dan plus kleding en schoenen nog. En tenue. middelste zit nu nog op zwemles en met de jongste doe ik elke week ouder en kind zwemmen.
Hier rond de 1000 euro per maand en dat is dan zonder aanschaf kosten van pony, zadel en trailer enz. Ik heb 2 dochters met beide een pony en een zoon die voetbalt en racet.
€213,60 per jaar (€53,40 per kwartaal) per kind aan contributie voor de voetbal. Komt de aanschaf van voetbalschoenen en trainingskleren nog bij, maar dat kun je zo duur maken als je wil natuurlijk.
Op dit moment gelukkig alleen nog zwemles voor N voor 51 euro per maand, maar als hij zo klaar is met een maand ongeveer hopelijk, dan mogen hij en J een sport uitkiezen. Ik lees dus vooral mee uit nieuwsgierigheid.
De voetbalclub van mijn zoons wordt zwaar gesponsord door ongeveer elke ondernemer in de regio. Voor de oudste betalen we aan contributie € 90 per half jaar, voor de jongste € 75. De jongste zit ook nog op zwemles, zo'n €45 per maand.
Jongste zwemles 41€ per maand en dansles 23€ per maand Oudste volleybal sept-apr 200€, daarna door naar de beachvolley mei-aug 20€ dat is echt heel goedkoop. Daarnaast bouldert ze voor 35€ per maand. Voor boulderenheeft ze speciale schoenen die ongeveer 75€ kosten. Verder gewoon normale sportkleding.
Dochter zwemles a 37 euro per maand en turnen a 25 per maand. Zoon tennis 50 euro per maand. Veel kleding en schoenen van de decathlon of scapino.
Oudste €15 per maand en dan nog inschrijfkosten wedstrijd, pakje etc. Zij traint om de week 2x anders 1x 2e €24,50 per maand voor 2x sporten per week 3e €16 per maand voor 2x sporten en een wedstrijd 4e heeft zwemles. Hebben we 690 voor een pakket a+b betaald. Hij zwemt inmiddels 19 maanden 2x per week 45 min en mag eindelijk bijna afzwemmen voor B. Hierna gaat hij op zwemclub voo €17,50 per maand 5e start na de zomervakantie met zwemles
Paardrijden 70 per maand. Kleding hoeft niet duur te zijn. Maar dr body protector was 125 euro en cap is best duur. Maar datmoet gewoon in orde zijn qua veiligheid. Kleding meestal bij Decathlon. Scouting is 140 per jaar. Weekendkamp in april 45 euro en voor zomerkamp ook nog zoiets.
Oudste freerunnen 1 uur per week, 13 euro per maand Dochter turnen 6 uur per week, 38 euro per maand Zoon freerunnen 2 uur per week, 18 euro per maand Kleding voor de jongebs bijna niks, gewoon makkelijke kleding Wedstrijdturnpakje voor dochter was 80 euro dacht ik maar doet ze nu al 2 jaar mee en als ze zo weinig groeit als nu ook komend jaar nog wel. Ze draagt daarnaast gekregen pakjes tijdens de trainingen. Ze wil er graag 1 van 40 euro, maar die zet ze op haar verlanglijstje want dat vind ik onnodig om.zo te kopen terwijl ze prima pakjes heeft (die dus van een nichtje zijn geweest)
Jongste : 110 euro voor 1 jaar(sept tot juni). Middelste: 18euro per les en min 10 lessen af te nemen
Oudste 360 euro per jaar voor dansles (ik vermoed/hoop dat ze vanaf de zomer vaker gaat dansen, dan wordt het minimaal 120 per jaar meer (of het dubbele). Jongste 380 euro per jaar voor turnen en 550 euro per jaar voor paardrijden. En dan natuurlijk alle kleding en benzine ed, maar dat gaat ‘gewoon’ op de grote hoop.
Hier turnen mijn dochters allebei. Dit kost 67 euro per half jaar per kind. Oudste danst ook nog en dag kost € 21,60 per maand. Jongste is net klaar met zwemles. Dat scheelt dus weer 60 per maand.
Zoon tennist, 1x per week. Kost 265 euro per seizoen (half jaar), wat neerkomt op zo'n 45 euro per maand. Draagt verder gewone sportkleding dus daar niet veel kosten aan kwijt en racket was eenmalige aanschaf. Dochter tot nu toe alleen zwemles, is zo'n 65 euro per maand. Voor beide kinderen totaal dus 110 euro per maand aan sport.