Hallo zijn hier moeders met ervaring met een vernauwde voorhuid bij hun zoontje? Wij zijn vandaag bij de uroloog geweest en het voorhuidje was ernstig vernauwd zei de arts.. We hebben nu voor 6 weken zalf gekregen en moeten over 6 weken weer terug komen..
Mijn man heeft daar zelf last van gehad vroeger. Erg vernauwd maar hij had echt heel erg pijn bij het plassen daardoor..huilde erbij. Dus bij hem is zijn voorhuid weggehaald operatief. Besneden dus.
Ooh wat sneu....! Geen ervaring, wel sterktewensen..! Vanaf wanneer moet je meer doen qua schoonmaken dan alleen de buitenkant zeg maar? Dus voorhuid terugtrekken oid?
Hier ook zo. Zoon is bijna 6 en toen hij net 5 was, heeft hij ineens een gezwollen piemeltje gekregen, rood, pijnlijk: ontstoken dus. Moest aan de AB. Nadien ook een hormoonzalf gekregen om het voorhuidje op te rekken. Want het bleek dus te nauw om terug te trekken en had eerlijk gezegd ook geen idee dat dat al moest kunnen! Na 6 weken intensief smeren kon het huidje al naar achteren, maar wist niet dat je dit dan ook door moest blijven oefenen, dus na een maandje of zo, konden we weer van voren af aan beginnen nu moet hij van ons elke dag een keer dat boorhuidje naar achteren trekken, niet forceren uiteraard, en liefst in bad, dit makt het iets makkelijker. Het gaat heel moeizaam en staat eg strak. Naar mijn idee niet zoals het hoort. Ik heb er laatst ook en topic over geopend, misschien kan je deze terugvinden met de zoekfunctie? Maar zoon kan gewoon plassen gelukkig, en heeft ook nooit meer ontstekingen gehad, dus ik kijk het nu maar aan. Uit het topic weet ik dat ze er ook overheen kunnen groeien en dan ben ik blij dat ik hem niet heb laten besnijden!
Mijn zoontje is pas bijna 2 maar heeft heel vaak bloed bij de urine alles is onderzocht en het komt door steeds herhaalde ontsteking aan zijn voorhuid doordat heel veel plas erin blijft hangen om het zo te zeggen. Ik moet nu na 2 weken smeren langzaam naar achter doen.. Hoop zo dat het werkt die zalf want een operatie op deze leeftijd al zie ik eigenlijk niet zo zitten omdat hij nog zo jong is.
Volgens mij is rond de twee jaar de voorhuid toch nog verkleefd?? Ik weet het niet zeker, maar volgens mij hieft het pas rond 4 jaar los te zitten? Kan me wel coorstellen dat ze er iets aan moeten doen gezien d eontstekimgen maar echt helemaal naar achteren kunnen schuiven lijkt me nog niet mogen?