Hoi allemaal, Op dit moment zie ik even door de bomen het bos niet meer. Ik heb 2 zoontjes. De één is bijna 2 en de ander is 6 weken. Daarmee hebben we de laatste tijd al veel te stellen gehad. De kraamweek verliep zonder problemen. Wel wat krampaanvallen, maar goed, dat hoort erbij... De kraamverzorgster was de deur nog niet uit of de problemen begonnen. Het hele ritme zat in de knup en hij kreeg steeds langere en vaker krampaanvallen. Cinababy en Infacol hielp nauwelijks. Toen hij ong. 2 weken was overgegaan van Friso standaard naar Friso comfort tegen krampen. Hielp helemaal niets. Toen hij 3,5 weken was overgegaan op Nutrilon Pepti iom CB omdat ik het voorgevoel had dat hij iets van allergie had. Zit ook veel in de fam. Toen hij 4 weken was wist ik niet meer hoe ik het had en is hij diezelfde middag nog voor 3 dagen observatie in het ziekenhuis opgenomen. Conclusie: Cirkel is doorbroken en nu rust en regelmaat. Die week keurig mij aan de regels gehouden (terwijl ik al behoorlijk van de 3 R's ben). Slapen-verschonen-voeden-boeren-knuffelen-en weer slapen. Troosten zoveel mogelijk in bed. Tweede dag na ontslag ziekenhuis begon het huilen alweer en de vele krampen. Derde dag maar weer kinderarts opgebeld na een nacht bijna te zijn opgebleven. Dus met 4en halve week overgegaan op de Neocate voeding. Vijf dagen na ontslag zo ontzettend veel huilen en is hij weer opgenomen voor vijf dagen. Vorige week dinsdag kwam hij thuis. Conclusie: Hij is overprikkeld. Het ging redelijk goed, tot afgelopen zondag. Het riedeltje van krampen begint weer van voor af aan. Sinds vorige week vrijdag ook gestart met bronwater ipv kraanwater. Morgen moet ik contact opnemen met kinderarts of de voeding heeft aangeslagen. Hij klinkt wel minder 'vol' en oogje ettert niet meer. Maar verder... Ondertussen heb ik er dus ook een peuter bijlopen die volgens mij in zijn peuterpuberteitspiek zit. Zo gauw je de fles gaat geven, dan klimt meneer bijna in de gordijnen en breekt hij alles af. I.o.m. wijkverpleegkundige word ik binnenkort gebeld over thuisbegeleiding. Die kan me wat tips geven over hoe ik het thuis wat beter kan handelen. Mijn zelfvertrouwen is compleet kwijt. Een eindje wandelen met die twee mond uit in een dwarse peuter (want hij moet weer naar binnen na een blokje om) en een baby die nog uren lang huilt van alle prikkels. Ik durf de deur niet meer uit met die kleine. Mijn man werkt hele dagen en kan moeilijk vrij krijgen. Fam. en vrienden die kunnen ingrijpen of kunnen overnemen heb ik niet in de buurt wonen. Sorry voor het lange verhaal, maar ik weet niet meer wat ik moet.
Och wat zal dat zwaar zijn.. In ieder geval een hart onder de riem! Is en draagdoek niks voor je? Veel baby's (en moeders) vinden dat fijn.
Wat erg voor je zeg!! Snap je wanhoop!! Heb je al geprobeerd je baby in een draagdoek te dragen? Zo is ie lekker bij je en als je z'n hoofje lekker in de doek stopt krijgt hij niet teveel prikkels. Ik zou toch ook proberen daarmee veel naar buiten te gaan voor je andere kind. En bij t voeden; peuter voor de tv of in de kinderstoel met een puzzel; zo hoef jij ook niet gestresst te voeden. Zit je oudste toevallig op een kdv / psz? Kan hij misschien een aantal weekjes meer dagen? Zo kan jij met de baby in een ritme komen en kan hij heerlijk spelen daar. Dit hebben wij ook met onze oudste gedaan toen ik na de geboorte van Evi een PND had; was goed voor iedereen. Verder zou ik idd de KA weer bellen en thuishulp laten komen...
Iig de huisarts bellen en aangeven dat je NU hulp nodig hebt! Verder is er wel een aardige kans dat je in een hele negatieve spiraal bent gekomen met je oudste kindje. Het is ook nogal wat: krijg je een broertje, slokt die direct alle aandacht op. Hij zal ws boos zijn, (en terecht ook wel: door de problemen van jullie jongste, schiet hij erbij in. Dat is niet jullie schuld, maar in zijn beleving is natuurlijk alles op zijn kop sinds zijn broertje er is!), en dat komt er dus uit door gedragsproblemen. Ik weet niet of je met je oudste als eens rustig bent gaan zitten om met hem te praten over wat er momenteel allemaal gebeurt, (op zijn niveau uiteraard!!!). Zou je een middagje oppas of ondersteuning kunnen regelen, (een vriendin bijvoorbeeld), zodatje wat tijd door kunt brengen met de oudste en hem rustig kunt vertellen wat er nu aan de hand is en dat dat niet aan hem ligt? Dat jullie hem nog steeds heeeeeeel lief vinden, maar dat kleine broer ziek is en dat jullie nu even heel veel moeten zorgen voor kleine broer? Verder zou ik dus aandringen op zo snel mogelijk die ondersteuning: zij kunnen dan met jou je dag doornemen en kijken waar je wel en niet ruimte hebt om aandacht aan je oudste te geven. Als hij voldoende ruimte krijgt met positieve aandacht en je krijgt tips en trucs om de dag een beetje handig in te delen, dan zal hij ook wel redelijk snel bijtrekken, verwacht ik. Verder is het voor hem misschien ook fijn als hij een plek heeft voor zichzelf: peuterspeelzaal? Vriendjes? Opa en oma? Wat betreft de jongste: een osteopaat kan aan de krampen misschien wel wat doen! Alhoewel ik me wel afvraag hoe het kan dat hij iin het ziekenhuis wel rustig wordt, en blijkbaar wel de voeding verdraagt?) en thuis niet... zijn het echt krampen, of is het pure overprikkeling? Of andere pijn? (Nekje? Kan een osteopaat ook een heleboel goeds in betekenen www.osteopathie.nl ). Succes iig!
En oja, die tip van de draagdoek kan ik je van harte aanbevelen: zo ben ik hier de huil-tijd doorgekomen! (Thirza lag ook hele dagen en nachten te huilen). Ik had de combicotti: die is erg gemakkelijk om te doen, en voor je baby lekker warm tegen mama aan. Heb jij ondertussen de handen vrij voor de oudste
oh meid vind het echt heel erg voor je! Ik ken je gevoel wel een beetje want mijn dochter is ook opgenomen geweest vanwege langdurig en heeeeeeeeeeeel veel huilen...de hele dag door...het begon eigenlijk meteen maar werd erger toen ik er alleen voor kwam te staan; kraamhulp weg en man werken de hele dag, de hele week.. Wist niet meer hoe ik het had en wat ik moest doen. HEt klonk alsof ze erg veel pijn had...ook veel soorten flesvoeding geprobeerd (eerst 2 weken borstvoeding gegeven met helse pijnen) en infacol etc etc...ze is toen twee keer 5 dagen opgenomen geweest ter observatie om vanalles uit te sluiten. Uiteindelijk is er niets gevonden en na de tweede opname ging het goed toen ze thuis kwam. Dat was echt super natuurlijk. Ze is nog steeds erg aanwezig maar kan zich steeds beter zelf vermaken (voor korte tijd) dus daar ben ik wel erg blij mee. Ik zet dit verhaal even op je topic omdat ik wil dat je weet dat het echt beter wordt...ook al zie je het nu even niet meer zitten. Ik heb ook geen familie in de buurt die zomaar de zorg over konden nemen..dus ik moest ook verder. Wat je wel zou kunnen overwegen is om de oudste even een paar dagen naar familie te brengen zodat je alle tijd hebt voor je kleine en misschien dat dat hem ook wel rust brengt. Ik weet niet hoe je bevalling verlopen is. Het zou natuurlijk kunnen dat je kleine ergens last van heeft. Misschien dat je eens bij een osteopaat langs kunt gaan met de kleine? Die kijken dan of er nergens iets bekneld zit en het schijnt vaak te helpen bij huilbaby's! Baat het niet, dan schaadt het niet toch? HEEL erg veel sterkte en succes! ps als het echt niet meer gaat dan moet je je man vragen eens een dag of 2 dagen vrij te nemen. Er bestaat ook nog zoiets als zorgverlof. Je moet ook echt aan jezelf denken, ook voor je zoontjes ben je dan een leukere mama. Groetjes Claudia
Oja, osteopaat heeft hier ook wonderen gedaan! www.osteopathie.nl (haha, hoe vaak ik die link niet al hier op ZP gegooid heb )
o, oeps, ik nog kijken en denken dat ik dat vergeten was.... vond het al zo raar dat ik het vergeten was. Ahum, overheen gelezen dus (Is de smoes dat ik 2,5 jaar geen nacht door heb geslapen en pas sinds 2 weken nu regelmatig een nachtje doorslaap goed genoeg? )
Susan, als ik je verhaal zo lees vraag ik me af of het wel echt overprikkeling is wat de problemen veroorzaakt? Je zegt zelf dat je al van de 3 RRR's bent, direct na zijn thuiskomst uit ziekenhuis hield je je aan alle regels, en toch ging het op de 2e dag alweer mis... hoe rustig moet het dan voor hem zijn?? Waar zou hij dan overprikkeld van moeten zijn?? (ik weet natuurlijk niet hoeveel drukte je oudste zoontje maakt, maar ik kan mij niet voorstellen dat hij alle zgn 'overprikkeling' veroorzaakt...) Al gedacht aan evt. reflux of KISS? Kan zo gauw ook niks anders bedenken... Wens je veel succes hiermee! En idd, wat anderen hier ook al hebben gezegd, je moet echt ook aan jezelf denken, jíj bent de spil waar alles om draait dus het is belangrijk dat je het wel volhoudt...
Hoi Vlindertje, Ik ben al bij de ostheopaat geweest. Hij vertelde dat alleen zijn buikje gespannen stond. Die behandeld hij. De meeste kinderen hadden wel iets in het nekje vastzitten, soms haast niet noemenswaardig, maar mijn zoontje had alles bij nek en hoofd keurig mooi los. Dus geen KISS. Verder vroeg ik mij dus ook af hoe rustig kun je het hebben. Mijn oudste zoontje is wel een druktemakertje, maar goed. In de buik zou hij dat toch ook al meegekregen hebben. Hij is nog net te jong om hem uit te leggen hoe het zit. Het enigste wat bij hem helpt is goed gedrag belonen. En dat probeer ik zoveel mogelijk. Ook geef ik hem zoveel mogelijk positieve aandacht. Maar ja, na zoveel slaap tekort word het lontje wel steeds korter merk ik. Ik houd mijn zoontje zoveel mogelijk te slapen in zijn bedje. Als hij huilt troost ik hem ook in zijn bedje. Als hij echt begint te krijsen en over de toeren raakt, dan haal ik hem er wel uit natuurlijk. Maar rustiger dan dit kan gewoon niet. Morgen heb ik contact met kinderarts over de resultaten van de neocate voeding. Zeg ook dat dit echt niet meer zo kan. Ik weet niet wat dan wel. Denk dat ik anders naar een homeopaat stap ofzo. Dit is geen doen. Als hij zo is, dan moet mijn oudste zoon telkens naar oppas. Gelukkig is hij heel makkelijk in omgang met anderen. Totaal niet eenkennig en hij doet niets liever dan lekker op de klep gaan. Dus daar heb ik geluk mee. Zo...weer een lang verhaal, haha.
ik wil je veel sterkte toe wensen wat erg,zel dacht ik een huil baby te hebben maar zolas jij het beschrijft zo is mijn zoontje niet ik heb dr brown flessen gekocht en da lijkkt t even te helpen en dan begint het weer,,,heb ook van de KA gehoord dat een schepje extra voeding in de fles kan helpen en na 12 weken het vaak stopt! STERKTE
heel herkenbaar, hier een huilbaby vanaf dag 1, werd door de huisarts afgescheept met darmkrampjes, na 6 weken vermoede ik verborgen reflux, ze is vorige week 5 dagen opgenomen geweest ook i.v.m met de 3 r`s want het regelmaat was helemaal weg, er is een ph meting uitgevoerd en idd reflux ze heeft nu motilium en zantac en enfamil ar voeding, ze is sinds gister thuis en het gaat een stuk beter, we zijn er nog niet natuurlijk want ze heeft ook last van krampjes en is dan moeilijk te troosten maar ik probeer haar niet uit bed te halen, ze ligt nu heerlijk te slapen vanf de fles van 9.30 ik hoop dat het zo blijft maar ik ben positief. ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat het beter gaat. liefs regi