Dochter blauwe plekken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sam86, 26 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Pleinwacht bestaat uit 2 docenten en eventuele stagiaires. Haar juf is er normaal altijd bij. Als ze met elkaar kletsen kunnen de kindjes wel de hoek om uit zicht. Huisarts is inderdaad een goeie. Foto's maak ik morgenochtend. Zijn geen plekken die vannacht zullen vervagen. Mijn dochter moet gewoon gegild en gehuild hebben. Kan niet anders! Snap alleen niet waarom ze het niet heeft verteld. Het is dat ze iedere avond in bad wilt en dan door mij afgedroogd word anders had ik het gewoon niet geweten!

Ik heb liever een huisarts verslag als een stel zelfgemaakte foto's. Zal ze voor de zekerheid wel maken. Voel mij zo machteloos nu!

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Absoluut foto's maken en een gesprek aanvragen! Is er geen pleinwacht? Ze laten de kids toch niet zonder toezicht buiten spelen? Zou meteen een gesprek aanvragen.

Oké wel pleinwacht dus, die moeten dat toch zien!

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik zou ook alles even op de foto vastleggen en morgenvroeg eerst een afspraak met de dokter regelen zodat die het ook kan vastleggen.

Daarna de school bellen en vertellen in welke staat je je dochter hebt "terug"gekregen gisteren en dat je eerst een gesprek wilt met leerkracht en ib-er om vast te stellen of je dochter wel veilig is op school (is het regulier of speciaal)
    Ga niet alleen naar dit gesprek maar neem iemand mee, liefs iemand die er emotioneel iets verder vanaf staat.

Het handige van onze autistische zoon vind ik dat hij de logica van jokken/liegen niet ziet vandaar ik ook meteen aanneem dat je dochter de waarheid spreekt.

4. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Het moet ook echt heel hard gegaan zijn. Ze had een dikke spijkerbroek aan. Snap ook niet wat zo'n kind bezield om iemand zoveel pijn te doen!

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, dat snap ik, vind het echt heel verdrietig dit.

6. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Ze staat op de wachtlijst voor dagbehandelingen dus dit is nog regulier onderwijs. Ik had gewoon naar haar moeten luisteren toen ze zei dat ze niet meer wou...

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind dit echt heel erg!
    Maak foto's en ga zoals iemand hiervoor al adviseerde naar de huisarts.
    Hij/zij kan het optekenen in haar dossier.
    Ik zou mijn kind niet meer naar school laten gaan en je zou een aangifte kunnen overwegen of een melding doen bij de onderwijsinspectie.
    Heel veel sterkte!

8. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Wow dat lijkt me heel heftig en natuurlijk hartstikke zielig voor je dochter. Ik zou zeker een gesprek eisen met haar juf!

9. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow jeetje wat ontzettend ontzettend erg!! Ik krijg hier zelfs tranen Van in mijn ogen!

Echt super erg dat je ze niet serieus op jou ingingen en zeiden dat t fantasie was! Iemand moet dit toch gezien hebben dat kan haast nier anders!!

Ik kan me niet voorstellen hoe verdrietig jij je wel niet moet voelen, laat ik wel zeggen, het is niet jou schuld! Zorg gewoon dat dit tot op de bodem word uitgezocht gelijk morgen ochtend!

Ik zou haar t liefst ook niet meer brengen totdat je dit helema geregeld hebt maar dat kan miss niet zomaar, gewoon t gevoel hebben dat je je meisje moet beschermen nu

Heel veel sterkte en dikke knuffel voor jou en je meisje, ben heel benieuwd hoe t verder verloopt

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je dochter is met vier niet leerplichtig. Dus thuishouden is geen enkel probleem. (Niet dat ik verwacht dat ze daar in deze situatie met ee ouder kind wel moeilijk over zouden doen. Maar nu sta je echt helemaal in je recht, zeg maar.)
    Kan je dochter vertellen welk kind of welke kinderen dit gedaan hebben? Of in ieder geval of ze in dezelfde klas zitten of in een andere klas?

Ik vind naar de huisarts gaan ook een goed idee.

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Ik zou haar zeker thuis houden en het ook aan je dochter uitleggen / vragen wat er gebeurd is.
    huisarts vragen of hij een uitgebreid verslag kam maken en daarmee naar het schoolhoofd gaan.

12. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Nee ze blijft net zolang thuis tot het opgelost is of dat er plek is op speciaal onderwijs. Ik heb haar belooft dat er nooit meer zoiets zal gebeuren op deze school en daar hou ik mij ook aan.

De onderste blauwe plek zo zit ze rondom onder. Lastig foto maken terwijl ze slaap.

Bijgevoegde bestanden:

13. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat verschrikkelijk om te lezen.
    Als ik in jou schoenen stond was ik in alle staten.
    Dit is echt mishandeling. Ik snap ook niet dat er kinderen van 4 zijn die dit bij elkaar doen... echt heel erg.

Idd foto's maken. Dan heb je ook keiharde bewijzen. Zeer zeker gesprek aanvragen op school en dan op zeeeeer korte termijn. En idd ook huisarts even bellen.
    Heel veel sterkte en succes.

14. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Oh wat verschrikkelijk voor je dit zeg. Ik zou morgenochtend ook naar de HA gaan voor een rapport en dan een gesprek met de school aanvragen.
    Sterkte!

15. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat erg dat de juf zegt dat het fantasie is zeg!! Ik hoop dat ze zich goed schaamt als ze de foto's te zien krijgt.

Eerlijk gezegd zou ik zelf naar een andere school gaan kijken. Dit is niet zomaar een akkefietje. Je dochter voelt zich daar niet veilig, ik vraag me af of dat ooit goed kan komen. Ze is pas vier jaar, en nu al maakt ze zoiets heftigs mee! En niemand die haar beschermd heeft op dat moment! Het is jouw alles, en je kan haar daar niet eens met een gerust hart achterlaten.

Niet alleen door het kind wat het gedaan is, is ze er niet veilig, de leerkrachten hebben ook niks gezien. En om er nog een schepje bovenop te doen ontkennen ze het en zeggen ze zelfs nog dat je dochter het verzint! Buiten dat is het niet bij één keer gebleven ook!

Ik zou er klaar mee zijn hoor. De school kan nog zo goed aangeschreven zijn, jij moet je dochter beschermen. Niet alleen voor de lichamelijke gevolgen van dit pesten maar bovenal voor de psychische gevolgen.

Ik zou niet eens meer in gesprek gaan. Het is toch te gek voor woorden dat je ze jou en je dochter niet eens geloven? School hoort leuk te zijn en op deze leeftijd zeker onbezorgd! Als je vraagt hoe het op school was hoort ze te zeggen: leuk! Arm grietje.

16. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Jeetje zeg :(
    Goed dat je foto's maakt!
    Zsm naar de huisarts en een gesprek met de school.
    Dit kan echt niet..
    Wat zul jij je machteloos voelen meid.
    Dikke knuffel voor jou en je meisje

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wat verschrikkelijk!!! Onbegrijpelijk hoe een kindje en ander kindje zo kan pesten! Wat een opvoeding krijgt dat mormel? Weet je wie dit gedaan heeft?
    Verder vind ik deze tips goed, vooral de tip om iemand mee te nemen naar het gesprek, ook als getuige en laat hun het ook maar op papier zetten en ondertekenen (dat je dit gesprek hebt gehad) je weet nooit waar het handig voor is.
    En voel je niet schuldig! Jij kan er niks aan doen en elke ouder hoopt en gaat er wel vanuit dat je kind veilig zit op school.

18. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Mijn moeder is pleegmoeder en heeft een geweldige opvoeddeskundige. Ik denk dat ik haar morgen bel om mee te gaan naar het gesprek. Ze mag er professioneel niks mee, maar zij weet precies hoe zo'n gesprek moet lopen...

19. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Wat erg.....lekker je meisje thuis houden en snel het gesprek aangaan daar op school.
    Dat kinderen zo jong al zo gemeen kunnen zijn, dan breekt je hart toch......

Sterkte.

20. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Wat vreselijk dat dit heeft kunnen gebeuren! Zo sneu voor je kleine meisje!
    En wat slecht dat ze dit ook niet in de gaten hebben gehad, het lijkt me dat dit niet in een seconde niet kijken gebeurd is.
    Dikke knuffel voor jou, wat zal je je rot voelen :(

Deel Deze Pagina