Huisarts stopte net als ik met tellen... echt vreselijk. Juf snapt niet dat ze niet eerder op school komt als na een gesprek. Speciaal onderwijs.... zucht... Bjz heeft de aanvragen van December overgedragen aan de wijkteams. Hele aanvraag kwijt! Oftewel we moeten nog een tijdje overbruggen!
Juf probeert er zich dus weer uit te lullen. Dan is het vanaf nu heel duidelijk geen gesprek meer met de juf, maar rechtstreeks met de directeur. Hoe zou een 4-jarige immers blauwe plekken krijgen op haar rug als ze het - volgens de juf - zelf zou doen? Wel blij dat de huisarts jullie wel serieus neemt. Is er een optie om haar thuis te houden tot ze in aanmerking komt voor speciaal onderwijs? Of werk jij en is er niet echt alternatieve opvang? Kan / wil school meewerken aan het dossier voor aangepast onderwijs? Als ze het dossier "kwijt" zijn (komt er ook nog es bij) zou ik die vraag immers ook ineens stellen morgen.
Fijn dat de huisarts het wel serieus neemt! Ik zou een gesprek aanvragen bij de directie en ook bij de vertrouwenspersoon van de school. De aanvraag voor speciaal onderwijs moet niet via bjz of het wijkteam? Dit moet via school. Als ze inderdaad naar het speciaal onderwijs moet, dan zou ik bij school eens navragen wat de stand van zaken is. Of gaat het eerst nog om andere dingen als onderzoek of ondersteuning voor je dochter zelf of thuis?
Ik heb geen tips of ideetjes maar ik wil je gewoon veel moed en sterkte wensen wat dat ook mag zijn met je dochter en ik hoop dat school en huisarts gaan meewerken in haar welzijn en helpen jullie dat oplossen! Lijkt mij zoiezo erg zoiets naast dar ze autisme heeft
Klopt de IB-er moet haar eerst observeren in de klas, aan de hand daarvan moeten ze een behandelingsplan opstellen en eventueel de hulp inschakelen van een AB-er (ambulant begeleider). Als dit allemaal (even grof gezegd) in de soep loopt kan de school (a.d.v. het behandelplan) bewijzen dat ze handelsonbekwaam zijn en dan kun je dus op zoek gaan naar een speciale school.
Jeetje, ik heb er tranen van in mn ogen . Zo zielig voor je dochtertje. Belachelijk dat je zo lang moet wachten op een plek, maar ook belachelijk dat dit voorkomen in de kleuterklas. Dat kindje dat jouw dochtertje heeft geprikt hoort ook niet echt thuis op een reguliere school lijkt me zo . Goed dat je zelf zo assertief bent en naar de ha bent geweest. Kan hij niet iets voor je betekenen? Wellicht neemt de school het serieuzer als ze iets via de ha vernemen? Sterkte!
Aanvraag gaat via Fornhese de instelling die haar de diagnose heeft gegeven. Bjz/wijkteam moet de indicatie goedkeuren. Die papieren zijn dus kwijt. Staat school buiten. Ik heb school alleen geïnformeerd dat ze op korte termijn voor 1 jaar naar dagbehandeling gaat en we dan horen of ze terug kan. De angst dat haar wat aangedaan word had ik altijd bij speciaal onderwijs (stom vooroordeel ik weet het) niet bij deze school... Huisarts heeft alles genoteerd, want school wilt haar alleen meer in de gaten houden. Geen verdere stappen. Word er zo moedeloos van!
Wij hebben zo'n gestructureerd leven dat wij enkel begeleiding krijgen voor specifieke vragen. Ik werk niet. Wel geprobeerd, maar met 3 jonge kids werd het mij echt teveel. Thuishouden vind ik lastig, want ze hunkert naar uitdagingen. Natuurlijk doe ik veel met haar, maar de fijne structuur van onderwijs kan ik haar niet bieden. Ook is school voor haar sociale achterstand erg belangrijk, maar door haar verbale achterstand heeft zij moeite op sociaal vlak. Vandaag veel driftbuien en veel tranen. Ze is er nu echt mee bezig. Alsof het nu een beetje gaat bezinken wat er is gebeurt... arm meisje
Is het een optie om een andere school in de buurt te zoeken? Hen de situatie uitleggen - haar handicap, maar ook wat er is voorgevallen op de "huidige" school - en daarnaast ook melden dat het mogelijk tijdelijk is dat ze komt. Al gaat ze halve dagen. En uiteraard alleen als ze eraan toe is. Of zijn dat teveel veranderingen voor haar om nu eventueel een andere school te proberen om vervolgens over een aantal maanden mogelijk terug te verhuizen? Ik zie immers dat je nog 2 andere kinderen hebt. Zelfs al hebben die mogelijk / waarschijnlijk geen handicap ... een school die duidelijk niet oplet dat dergelijke dingen gebeuren en het "fantasie" noemt ... daar breng je de jongste twee toch ook niet naartoe? Sowieso zal je dus naar "later" (ook al is dat "later" misschien pas voor in 2017) op zoek moeten naar een andere school.
Wat ontzettend verdrietig. Voor jou als moeder, oh man ik kan het niet eens goed onder woorden brengen. En dan voor Luna. Wat heeft ze gedacht, gevoeld en gedaan? Echt vreselijk. Ik heb het kippenvel op mijn armen staan. Daarnaast: wat ben jij een sterke moeder!!!! Wat knap die stappen die je neemt en je eigen gevoel volgt wat betreft haar niet naar school laten gaan, voordat er een gesprek kwam. Dat zal Luna ergens ook wel voelen dat je zo voor haar op komt. Het is nu heel cru, maar misschien komt hier uiteindelijk wel iets goeds uit voort. Liefs
Arm meisje, wat verschrikkelijk! Ik hoop dat het gesprek wat oplevert en ze niet alleen maar met het vingertje naar elkaar gaan wijzen. Ben ook benieuwd wat de ha zegt. Het lijkt trouwens alsof de plekjes al bruin/geel zijn en dus wat ouder, of ligt dat aan de kleuren van de foto? Heel veel sterkte!
Helaas is speciaal onderwijs ook geen garantie dat dit niet meer voorkomt hoor. Hier de jongste op een kdc en die kwam soms met blauwe plekken thuis waarvan je steil achterover sloeg!!
Bij een aanvraag voor dagbehandeling gaat het inderdaad anders. Als school er verder niets mee doet (directie ook niet?), dan zou ik naar de vertrouwenspersoon stappen en een officiele klacht indienen. Sterktr voor je dochter, maar ook voor jou!
Wat een belachelijke reactie vd school! Enkel maar extra opletten! Je kan evt de onderwijsinspectie benaderen om te bekijken wat je nog zou kunnen doen.. Maar persoonlijk zou ik uitkijken naar een andere school. En duidelijk uitleggen wat er is voor gevallen op de andere school. Is ook wel een hele verandering, maar de oude school zal nu ook wel een drama voor haar zijn.
Ik word gewoon misselijk van dit topic. Wat een nachtmerrie. Die school was hier echt flink aan de beurt gekomen, al moest ik het weet ik veel waar hoe hoog op zoeken. Schandelijke reactie van ze.